Problemtråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Problemtråden

Post by Joel »

Image



Hej allihop!

I den här tråden tycker vi synd om varandra - man skriver ner upp till tre problem man anser sig ha i sitt liv.
Problemen får inte vara sådana som man skulle kunna skapa trådar om i de andra underforumen.

När man skrivit ner sina problem så ska man ge ett eller flera förslag på lösningar till föregående inläggs problem.

Jag börjar!


1. Jag har blivit närsynt på senare år, och mina ögon gillar inte kontaktlinser.

2. Jag får fortfarande finnar på rygg och axlar som gör ont när jag sover, och allehanda krämer verkar inte fungera.

3. Det verkar som att jag tvingas bo 2,5 mil från Lund även under kommande vårtermin, i en håla dit inga bussar går.

Eftersom jag är först kan jag uppenbarligen inte lösa tidigare inläggs problem. ;(
meh
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: Problemtråden

Post by snigel »

1. Mycket blandade kurser på skolan ger lite socialt umgänge. Det är inte överdrivet enkelt att lära känna människor man ser på några föreläsningar i veckan.

2. Jag och min flickvän missförstår varandra väldigt ofta i vardagliga saker, vägbeskrivningar, var man ska mötas eller hur man ska göra någonting till exempel. Onödig frustration.

I övrigt är jag ganska nöjd med livet, inget att klaga på.

Personen ovanförs problem:
1. Själv har jag brytningsfel men har aldrig brytt mig om linser. De tillfällen jag behöver se bättre använder jag glasögon, mestadels slipper jag dem. Egentligen är det inte särskilt dumt med glasögon om man är fåfäng heller, tar bara en stund att vänja sig och hitta rätt par.

2. Svårt att sova på mage/rygg? Om krämer inte hjälper får du kanske be någon att hjälpa dig på ett mer traditionellt sätt ;)

3. Vad menar du med tvingas? Finns det absolut ingenting i stil med andrahand, studentkorridorer, inneboende eller tillfälliga boenden du kan ta? Ibland får man vara kreativ i letandet eller tänka sig att sänka sin standard för ett tag.
Last edited by snigel on 2010-01-19 11:48:03, edited 1 time in total.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Re: Problemtråden

Post by Dynamitsven »

snigel wrote:3. Vad menar du med tvingas? Finns det absolut ingenting i stil med andrahand, studentkorridorer, inneboende eller tillfälliga boenden du kan ta? Ibland får man vara kreativ i letandet eller tänka sig att sänka sin standard för ett tag.
Det är Lund du talar om! Sen är det ju inte het säkert att han bor ensam och har möjligheten att bo på liten yta och flytta runt. Jag hade samma problem här i Halmstad, men nu har jag och min sambo äntligen fått en lägenhet inne i stan.

Mina problem:

1. Tid. Jag vill spela Company of Heroes, inte plugga matte.

2. Jag vet inte om jag vill bli det jag studerar till, vill nog hellre bli hantverkare eller yrkesmilitär. Men iom att jag pluggar saker som jag är intresserad av har jag bestämt mig för att ta min examen och sen komma på efteråt vad jag egentligen ska bli. Bara man kunde slippa den jävla matten..!

3. Vardagsproblem! Det finns inget bra på tv, bredbandet är instabilt, hittar inget att äta/laga i kylskåpet osv. Jag stör nog mig på allt detta eftersom jag egentligen inte har något att vara missnöjd över.

F ö ser jag ganska smart ut i mina glasögon.
DIM kalsonger As String
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Problemtråden

Post by Joel »

snigel wrote:3. Vad menar du med tvingas? Finns det absolut ingenting i stil med andrahand, studentkorridorer, inneboende eller tillfälliga boenden du kan ta? Ibland får man vara kreativ i letandet eller tänka sig att sänka sin standard för ett tag.
Tvingas som i att det är långa köer överallt, och AFB har inte hört av sig ännu... två dagar in på vårterminen. Jag kan bara hoppas att folk flyttar ut till helgen eller något. Jag hade en polare på G som skulle haft mig som inneboende, men det gick inte vägen. Ack, ack.
meh
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: Problemtråden

Post by snigel »

Joel wrote:
snigel wrote:3. Vad menar du med tvingas? Finns det absolut ingenting i stil med andrahand, studentkorridorer, inneboende eller tillfälliga boenden du kan ta? Ibland får man vara kreativ i letandet eller tänka sig att sänka sin standard för ett tag.
Tvingas som i att det är långa köer överallt, och AFB har inte hört av sig ännu... två dagar in på vårterminen. Jag kan bara hoppas att folk flyttar ut till helgen eller något. Jag hade en polare på G som skulle haft mig som inneboende, men det gick inte vägen. Ack, ack.
Finns inte privatpersoner som hyr ut då? Är väl ganska vanligt att folk fixar studentrum i källare, vindsvåningar och liknande?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply