Vilka är dina sommarplaner?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Najze »

Nu när jag har gått ner 27 kg, så äter jag lite mer varierat och har ökat på kolhydraterna igen. Pasta är inte så ofta jag äter, någon gång då och då. Däremot potatis är något jag unnar mig någon gång då och då, typ klyftpotatis eller gratäng, det är något jag saknat mycket. Annars blir det mycket bulgur, grönsaksgratänger, färska grönsaker till köttet, som jag nästan äter varenda dag.
Joel wrote:En enklare lösning på viktproblem är annars träning. Varför göra det komplicerat?
Problemet kan ju dock vara att man inte direkt orkar träna pga övervikten. Jag orkade inte med någon vidare träning med alla extrakilon. Har börjat träna någon gång i veckan nu för att komma igång, och hoppas på kunna öka det. Träning är självklart ett bra sätt att hålla sig i form, men för mig var det åtminstone så att jag ville gå ner en hel del i vikt först, sedan satsa på träningen för att jag orkade med det på ett annat sätt då.
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by walliski »

Joel wrote:En enklare lösning på viktproblem är annars träning. Varför göra det komplicerat?
Extremt dålig självbehärskning? Som typ jag lider av. Mycket datorsittande blir det för min del, men jag låter alltid ryggen ta stryk, och magen växa förens jag inser att jag faktiskt måste göra något. Och då håller det i sig endast en vecka eller så.

Men mat behöver man alltid, mat måste man alltid laga. Frågan är bara hur hälsosam man lagar den. Varför skall man laga det invecklat med träning?
Här var det tomt...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by AshTray »

Tränar gör jag, i somras var det gym 5 dagar i veckan, men kände sen av att det egentligen inte var för mig. Promenad is where It's at, och då helst i skogen så man slipper se alla smärta hurtbullar som är ute och joggar. Den här veckan har jag kört igång igen och gått cirka 5 km var morgon. Jobbigt nu i början, men efter ett litet tag kommer man in i det hela och det känns lika naturligt som att.. Skita eller nåt.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by walliski »

Tre veckor. Den tid det krävs för människan att "få en vana". Det innebär, att om du varje morgon i tre veckors tid går ut och gå, kommer du att få abstinensbesvär i form av dåligt samvete om du inte går en morgon.
Här var det tomt...
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by phonak »

Jag bor i USA sa jag ska hem till Sverige i sex veckor, och sa en vecka i London innan jag aker tillbaka. Sedan har jag tankt att klamma in weekendtrip till Vegas.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by linc »

walliski wrote:EDIT: När vi nu ännu glider in på OT, på tal om GI mat, har någon prövat LCHF, eller stenåldersdieten? De är ju lite mot GI hållet...
Jag körde LCHF i tre månader förra året. De första två veckorna var jag stenhård, fick lite huvudvärk då och då men inget allvarligt. Efter de två första veckorna unnade jag mig en öl någon helg, men annars körde jag stenhårt på t ex ägg och bacon till frukost och sådär. Fick enorma cravings efter bröd kan jag säga :)

Totalt på de tre månaderna gick jag ner ca 9kg. Jag bestämde mig för att sluta efter de tre månaderna då jag var så trött på allt fett. Det är jättegott till en början men blir snabbt trist.

Det första jag gjorde efter att jag slutade dieten var att baka bröd =)
hej.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Maqe2 »

*Ta min första helikopterpilot-lektion
*Köpa en ny segelbåt i england och segla hem den till stockholm
*Träna som en galning för att ha mitt livs hittills lägsta kroppsfett% till slutet av Juni.
*Flyga luftballong
*Ta MC-körkort och åka på roadtrip till norrland med min motorcykel (som f.n. bara agerar möbel i mitt vardagsrum)
*Åka väldigt mycket i min bil utan tak innan jag säljer den

Eventutellt/Om tid finns över:
Hoppa Bungee Jump
Åka på semester till franska rivieran
Åka på semester till London
Åka på semester till Bergamo i italien

Men förmodligen blir det mest jobb.
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
Post Reply