Startat eget nu...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Startat eget nu...

Post by Stiiig »

SDS transport & Service

Det är namnet på mitt företag... Enskild firma.
Hur enkelt som helst med tjänsten verksamt.se

får se när det hoppas igång. har försökt satsa på marknadsföring hos lokala åkerier med mera sen förra veckan. Jag hyr ut mig som lastbilschaufför utan egen bil och det verkar finnas en marknad för mig. I helgen hade bilmetro i mora besök av "v8 paraden" dvs premiär visningen/provkörningen av scanias nya v8or... och nya modellen r730. Åkte dit och tänkte snylta lite på deras jippa genom att dela ut lite egen reklam och jag lyckades jävligt bra. Farsan jobbar som mekaniker där och jag har i princip växt upp i deras verkstad. VDn för Bilmetro koncernen var där och jag hade ett samtal med honom där jag erbjöd mina tjänster och jag tycker jag fick bra respons på det!

Någon som har nå tips för framtiden ?

demo sida: http://www.skvallerdalen.se/SDS/index.php?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: Startat eget nu...

Post by borz »

Lycka till!
Det är vad detta land behöver, engagerade unga som vågar ta för sig!


Funderar själv på att gå ifrån en anställd till egen...

EDIT: Jag hade nog justerat hemsidan så att den fungerar i IE. Tänk på att många inom företagsvärlden fortfarande får dras med IE.
Dumt att låsa ute eventuella kunder pga sådana trivialiteter som en annorlunda kodad hemsida.
DDS for life!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Startat eget nu...

Post by Stiiig »

borz wrote:Lycka till!
Det är vad detta land behöver, engagerade unga som vågar ta för sig!