PayPal hackat?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

PayPal hackat?

Post by patrik åkerhage »

Loggade in på mitt paypalkonto efter att inte ha använt det på något år nu, för jag skulle köpa texdro till min nya telefon. (en app till telefonen gjord av en privatkille). Betalningen gick igenom fint och fick mitt lösenord till appen och bekräftelse från paypal att betalningen kommit fram. Sen när jag direkt efter det skulle köpa LauncherProPlus till telefonen kommer jag inte in på paypal, när jag loggar in möts jag av detta: (fick även ett mail från: "service@intl.paypal.com, med massa text om mitt konto, kan bifoga den här ifall så önskas)
Image
De vill alltså jag ska skriva in mitt kortnummer! Då detta är ett gammalt kort funkade inte det nya, så jag kontaktade deras support, för ville ju kunna logga in på min sida!

Fick svar från webform@intl.paypal.com (kan bifoga detta med om så önskas?) om bland annat att jag ska ändra lösenord och sådant. Kan dock inte göra ngt för kommer inte vidare då den här säkerhetssaken kommer fram så fort jag försöker göra något. Har inte fått ngt vettigt svar än, och meddelade dem för 3e gången nu.

Verkar det hela inte lite skumt?? Fast jag går ju in på paypal.com varje gång, känns ju konstigt att sidan kunnat bli hackad med?
/ MoXX
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: PayPal hackat?

Post by Ghlargh »

Det är ganska vanligt att användare faller mellan brädorna i PPs system, speciellt icke-amerikanska användare.

Antagligen initierades denna kontroll för att du kom tillbaks till ett gammalt konto som inte använts på länge.

Ligg på supporten tills de löser det.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: PayPal hackat?

Post by patrik åkerhage »

problem solved!
ringde telefonbanken och fick tag på mitt gamla kortnummer!
/ MoXX
User avatar
monowasp
Posts: 22
Joined: 2005-12-13 13:38:41
Location: Stockholm
Contact:

Re: PayPal hackat?

Post by monowasp »

Deras support är ganska bra, så de borde veta exakt vad som händer med kontot... Jag vet att de har uppdaterat sina policys ganska mycket det senaste året, och ibland har man varit tvunget att godkänna för att kunna ha kvar kontot.
- - -
"Design 4 Life..."
Post Reply