Snart smäller det igen!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Snart smäller det igen!

Post by Stiiig »

Sedan snart 2 år tillbaka så har jag en son. Klockren liten man faktiskt.

I januari är det dags igen och vi känner på oss att det är en liten tös denna gång.

Många reagerar över min "familjesituation" just för att jag "bara" är 22år. Jag var trots allt 20 då jag fick mitt första barn. Och då hade jag redan varit gift i nästan ett år. Måste tillägga att jag faktiskt fick pöka innan giftemål. Är inte på något sätt kristen eller bunden till någon religion. Inte min fru heller (utbildar sig dock till gymnasielärare i religion).
Men jag tänker på det sättet att jag kan passa på nu medans jag är ung. på det sättet akan jag få en mer "aktiv" uppväxt med mina barn och så är jag inte döende innan dom flyttar ut. Jag är helt enkelt inte ens 40 innan det bara är jag och frugan kvar här hemma (förhoppningsvis). Känns skönt tycker jag.

Tänkte ställa frågan om vilka som har bildat familj här på 64. "utomstående" förknippar kanske 64 med lite geek-varning. Men så är det väll inte! eller...?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Snart smäller det igen!

Post by walliski »

Oooooh... Jag minns det nästan som igår när du först anmälde ditt blivande faderskap.. :)

Grattis åt dig å frun i huset!
Här var det tomt...
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Snart smäller det igen!

Post by Stiiig »

walliski wrote:Oooooh... Jag minns det nästan som igår när du först anmälde ditt blivande faderskap.. :)

Grattis åt dig å frun i huset!
haha måste ha glömt att jag hade sagt det här förr. ska genast leta upp den tråden.

Tack så mycket!

EDIT:
hittade tråden från förra gången: http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... a&start=50
Men fortsätter naturligtvis här.

Hittade några citat från förra tråden.
snigel wrote:
wille wrote:Där kom bombnedslaget. Trevligt att allting gick bra. När ska casper regga sig här då? :D
Om man inte har ångest för att man har hängt här länge redan, lär man få det när Casper reggar sig kan jag säga.
haha Casper blir ju 2 i december. och med tanke på hur tidigt barnen börjar med datorer nu för tiden så kanske vi ska säga 5 år innan Casper reggar sig.

Skulle ha fyllt på med lite information från förra förlossningen. Vi vart kvar i 13 dagar, då fick vi åka hem. gick inget vidare så vi åkte tillbaka och efter 3 veckor var allt som det skulle. Måste säga att det var de 3 mest krävande och jobbigaste veckorna i mitt liv. Min fru mådde verkligen inte bra och döden var nära. Blodförgiftning tack vare kvarglömt moderkaka bjöd på detta.

Efter dramatiken på förra förlossningen så har vi bestämt oss för planerat snitt denna gång. Den 12e januari kommer vårt andra barn.

Ska tilllägga att den kritik man fick från förra tråden om att livet slutade var helt fel. Mitt liv började när vi fick Casper. Och jag tror defenetift inte att det kommer bli värre med en till. Snarare tvärtom.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Re: Snart smäller det igen!

Post by Longstock »

Skönt att spermierna fungerar, Stig!
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Snart smäller det igen!

Post by Stiiig »

Longstock wrote:Skönt att spermierna fungerar, Stig!
haha ja menar de! Både jag och frugan funderar på att donera efter denna gång. jag känner mig nöjd med storleken på min familj med en till och är säker på att jag stannar där. Så donation skadar inte. Sedan blir det nog en knut.
Skulle vi bli sugna på en "slattis" efter några år så går tankarna om adoption. Att kunna hjälp andra betyder mycket.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: Snart smäller det igen!

Post by Ghlargh »

Måste säga att ska man ha religionsundervisning är det bäst om den sköts av någon som inte har några egentliga egna religiösa åsikter själv...

Vi hade en högkristen religionslärarinna vilket ledde till massor av "studiebesök" i kyrkor, högläsning ur bibeln och ungefär 15 minuter vardera åt de tre andra stora religionerna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Snart smäller det igen!

Post by Stiiig »

Ghlargh wrote:Måste säga att ska man ha religionsundervisning är det bäst om den sköts av någon som inte har några egentliga egna religiösa åsikter själv...

Vi hade en högkristen religionslärarinna vilket ledde till massor av "studiebesök" i kyrkor, högläsning ur bibeln och ungefär 15 minuter vardera åt de tre andra stora religionerna.
Ja men självklart! min fru är som sagt inte bunden till något. hon anser ju att svenska skolan gör fel som besöker kyrkan på högtider. Då borde dom lika gärna besöka en moské. för sverige är väll frireligöst, Eller? ::)
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Snart smäller det igen!

Post by Stiiig »

Jag och frugan ligger nu varsin sjukhus säng på BB. Vattnet gick imorse och det blir snitt imorgon bitti.

SPÄNNANDE!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Re: Snart smäller det igen!

Post by Longstock »

Jag önskar dig och din fru all lycka till! :)
Måste vara underbart!

Prova att ta lite lustgas och rapportera sedan till 64 :D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Post Reply