Leta fel

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

när man röstar i en omröstning så står det klicka här för att se ditt meddelande, borde vara klicka här för att se resulultatet på omröstningen
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Jag tycker att det är störande att det blir vit som en markering att man ha tryckt på nån person i användar listan. Om den är vit så känns det som om man inte kan trycka på just den personen...
aja det är inget förskräckligt fel...
Mirza
Posts: 90
Joined: 2002-03-07 23:18:17
Location: Stockholm
Contact:

Post by Mirza »

skulle ladda upp en avatar idag, från min dator då men det fungerade inte, vet ej om det bara är fel hos mig eller har andra liknande problem, då menar jag att ladda upp en avatar från sin egen hdd direkt till servern utan att skriva in någon URL.
User avatar
EagleSpirit
Posts: 461
Joined: 2002-03-08 22:47:04
Location: Göteborg
Contact:

Post by EagleSpirit »

Det här är ingen bug men ja tycker det är jobbigt när man måste bekräfta ett inlägg. När man skrivit det så kommer det upp en ny ruta där man trycker vart man vill gå. Ta bort den lilla väntetiden och låt en komma direkt tillbaka till det ställe man var. Det skulle vara mycket enklare.

Annars ett väldigt schysst forum och snyggt med blå och orange.
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

SpArVeN wrote:Det här är ingen bug men ja tycker det är jobbigt när man måste bekräfta ett inlägg. När man skrivit det så kommer det upp en ny ruta där man trycker vart man vill gå. Ta bort den lilla väntetiden och låt en komma direkt tillbaka till det ställe man var. Det skulle vara mycket enklare.

Annars ett väldigt schysst forum och snyggt med blå och orange.
Jag ogillar också den ...
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

WorteX wrote:
SpArVeN wrote:Det här är ingen bug men ja tycker det är jobbigt när man måste bekräfta ett inlägg. När man skrivit det så kommer det upp en ny ruta där man trycker vart man vill gå. Ta bort den lilla väntetiden och låt en komma direkt tillbaka till det ställe man var. Det skulle vara mycket enklare.

Annars ett väldigt schysst forum och snyggt med blå och orange.
Jag ogillar också den ...
Instämmer till fullo
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Jag får logga in igen typ varje kvart
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
Quizor
Posts: 95
Joined: 2002-03-08 14:35:04
Contact:

Post by Quizor »

Bold buggar fett mycket :)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Re: Leta fel

Post by wille »

Axman wrote:Välkomna till 64bits nya forum.
Forumet är nytt och vi vill gärna ha hjälp med att leta fram de sista småfelen.
Språkfilen vi använder har vi efter bästa förmåga rensat på språkfel och felstavningar men hittar ni något så tipsa oss!

Återigen, välkomna!
Hoppa till: välj forum... känns lite störande när den säger att det inte finns ett sådant, kan man inte länka den till forumsvalet?

Edit: iof kan man välja där, men det känns lite snitsigare så
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

fred wrote:Skulle det vara bättre så då? Då skulle man nog skippa den där korta vita linjen och eftersom att den skulle läggas i en egen cell så blir det istället en lång blå linje, med samma färg som alla borders har just nu.
fixat och klart, finfint :D

varför får ett enstaka understruket ord även understrykning på mellanslaget efter? trots att jag gjort min /u just efter ordet.. innan mellanrummet?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

när jag kollar på trådens historia under tiden jag skriver ett inlägg så visas bara de 25 senaste inläggen... jag vet inte, är det bra eller dåligt?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

När jag satt o skrev ett meddelande så när jag skulle skicka det kom inloggning och lösenord upp skrev in det, och mitt meddelande var borta på forumet,, tycker det var dåligt, plus att man blir utloggad ibland kan man öka tiden eller något annat liknande, blir lite irreterad på denna funktion...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

tkh wrote:när jag kollar på trådens historia under tiden jag skriver ett inlägg så visas bara de 25 senaste inläggen... jag vet inte, är det bra eller dåligt?
Både bra och dåligt tycker jag. Är tråden på många sidor blir det extremt drygt att ladda sidan där man skriver sitt inlägg. Å andra sidan kanske man vill läsa igenom något inlägg som fanns på förra sidan... :-/
Camridge wrote:När jag satt o skrev ett meddelande så när jag skulle skicka det kom inloggning och lösenord upp skrev in det, och mitt meddelande var borta på forumet,, tycker det var dåligt, plus att man blir utloggad ibland kan man öka tiden eller något annat liknande, blir lite irreterad på denna funktion...
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=148
hej.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

LiNC wrote:
tkh wrote:när jag kollar på trådens historia under tiden jag skriver ett inlägg så visas bara de 25 senaste inläggen... jag vet inte, är det bra eller dåligt?
Både bra och dåligt tycker jag. Är tråden på många sidor blir det extremt drygt att ladda sidan där man skriver sitt inlägg. Å andra sidan kanske man vill läsa igenom något inlägg som fanns på förra sidan... :-/
jo, jag tänkte på det också... skulle vara bra att veta vad de andra tycker, för mig som har brett band till datorn är det inga problem så..
men det behövs kanske inte mer än de 25 senaste.. det är ju sällan som man (jag iaf :)) behöver svara på ett väldigt gammalt...

jag kom på att det i profilen inte längre finns möjlighet att visa sin ålder... det här tycker jag är synd, för jag vill veta hur gammal personen ( som jag ska svara till) är.
det är ju så att man bemöter folk i olika åldrar helt olika, oavsett ämne. jag får även en annan sorts respekt för de som är äldre än mig.. förstår ni min poäng? och varför har ni gjort valet att inte visa den här informationen?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

tittade på Fenix signatur och såg att p3 1ghz@1.2ghz har blivit som en mailadress och jag antar att han inte gjort det själv. kanske något att fixa?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Snigel wrote:tittade på Fenix signatur och såg att p3 1ghz@1.2ghz har blivit som en mailadress och jag antar att han inte gjort det själv. kanske något att fixa?

BBCode Guide:
Det finns även en funktion som kallas Magiska Länkar, det kommer att automatiskt att göra om en URL till en länk utan att du varken behöver specificera några taggar eller http://.
...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

tkh wrote:jag kom på att det i profilen inte längre finns möjlighet att visa sin ålder... det här tycker jag är synd, för jag vill veta hur gammal personen ( som jag ska svara till) är.
det är ju så att man bemöter folk i olika åldrar helt olika, oavsett ämne. jag får även en annan sorts respekt för de som är äldre än mig.. förstår ni min poäng? och varför har ni gjort valet att inte visa den här informationen?
Har lite planer på att fixa in sådana grejor när final versionen kommer, men jag vill helst inte göra det innan eftersom det innebär dubbelt arbete för mig. ;)
hej.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Helt plötsligt så har alla trådar i alla forums delar blivit markerade som lästa och man har ingen koll längre ;(
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

LiNC wrote:
tkh wrote:jag kom på att det i profilen inte längre finns möjlighet att visa sin ålder... det här tycker jag är synd, för jag vill veta hur gammal personen ( som jag ska svara till) är.
det är ju så att man bemöter folk i olika åldrar helt olika, oavsett ämne. jag får även en annan sorts respekt för de som är äldre än mig.. förstår ni min poäng? och varför har ni gjort valet att inte visa den här informationen?
Har lite planer på att fixa in sådana grejor när final versionen kommer, men jag vill helst inte göra det innan eftersom det innebär dubbelt arbete för mig. ;)
jag blir glad bara det kommer :)
men varför blir det dubbelt arbete?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Eftersom vi då byter ut alla filer som ligger på servern till nya versionen.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

um.. okej.. jag vet inte vad ni har för arbetsgång under utbytet.. men jag accepterar det. :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

tror att det här är den tråd jag varit mest procentuellt aktiv i.. jag måste vara hemsk.

när jag har skrivit en text, och tänker gå tillbaka in i texten och tex. välja understrykning på ett visst ord genom u-knappen ovan, då hamnar taggarna sist i texten.
jag har för mig att det inte var så förr?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

tkh wrote:tror att det här är den tråd jag varit mest procentuellt aktiv i.. jag måste vara hemsk.

när jag har skrivit en text, och tänker gå tillbaka in i texten och tex. välja understrykning på ett visst ord genom u-knappen ovan, då hamnar taggarna sist i texten.
jag har för mig att det inte var så förr?
Markera ordet och tryck på knappen. :) Så enkelt är det.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

fred wrote:
tkh wrote:tror att det här är den tråd jag varit mest procentuellt aktiv i.. jag måste vara hemsk.

när jag har skrivit en text, och tänker gå tillbaka in i texten och tex. välja understrykning på ett visst ord genom u-knappen ovan, då hamnar taggarna sist i texten.
jag har för mig att det inte var så förr?
Markera ordet och tryck på knappen. :) Så enkelt är det.
:o

Tusan vad tufft!
Onödigt inlägg slutar här. ;)
...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

fred wrote:
tkh wrote:tror att det här är den tråd jag varit mest procentuellt aktiv i.. jag måste vara hemsk.

när jag har skrivit en text, och tänker gå tillbaka in i texten och tex. välja understrykning på ett visst ord genom u-knappen ovan, då hamnar taggarna sist i texten.
jag har för mig att det inte var så förr?
Markera ordet och tryck på knappen. :) Så enkelt är det.
jaha... men säg det då... ;)
(det funkade)
fast fortfarande går understrykningen för långt, den går förbi ordet... varför?

fast man kan inte använda alt+u, utan måste klicka med musen.. kan ni fixa? :D :-*
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Locked