Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
kickilicious
Posts: 2
Joined: 2003-12-29 21:42:33
Location: sthlm/umeå

Post by kickilicious »

vill också svara..

jag heter kristina, kallas för kicki. är 17 år, fyller 18 den 15 januari (snart alltså). bott i umeå.. fast för ungefär 9 månader sen flyttade jag ner till sthlm för jag skulle in på hem. är i umeå varannan helg.

mina intressen är... att shoppa, umgås, festa, träna på gym, läsa m.m .. men det jag gör mest just nu, det är väll att jag jobbar me mej själv på olika sätt . .

datorer betyder väll inte så himla mycke för mej... kul när man har tråkigt iaf. :)

min personlighet... hm skulle nog beskriva att det beror på vem jag pratar med. blir oftast som jag umgås. älskar att göra andra glada. är ärlig. tänker rätt mycke. mm, svårt o besrkiva. är nog olika för olika personer. haft rätt mycke problem, har varit deprimerad o så. men det har blivit bättre nu.

ja har 2 katter, molle och pelle.. och en hund betsy. världens underbaraste djur. förövrigt, älskar jag min mamma jätte mycke. och mina vänner. dem är bäst.

vet inte om de här vart så bra presentation, men aa den får duga. juste, regestrerade mej igår typ så jag är rätt ny här. ;)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

jag är kajsmutt. jag kommer från ansis, och mitt mål med att vara här är början på vårt kollektiva försök att ta över världen.
here we come
User avatar
ducka
Posts: 11
Joined: 2003-07-29 0:27:55

Post by ducka »

jag heter sara. kommer också från ansis :p men jag tycker ansis är ett rätt fånigt uttryck om jag ska vara ärlig, så jag föredrar att kalla det för anslagstavlan...

Annars är jag en rätt asocial människa, och tar det mest lugnt... men jag kan vara rätt "galen" när den sidan vänder till.
har börjat ta trumlektioner, och det är skitskoj :)

sitter mycket vid min dator. och lyssnar på min vackra musik. synth synth synth (både hårdsynth och synthpop)

anledningen till varför jag heter dosan är för att jag ÄLSKAR snus!!! :)

och ska jag vara ärlig tycker jag det verkar rätt trist här. man får ju fan inte ens skriva vad man vill. så man måste vakta sina rubriker "kommer jag kunna skriva detta utan att raderas?" dötrist....
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Jahapp, vem är då denna person som ska försöka slå sig in på forumet? :-)

Är en grabb/man på 29 bast från Lidköping som jobbar som telefonförsäljare på ett datapostorderföretag.

Intressen på fritden är ganska självklart datorer och det som hör till dt. Är väl inte direkt programmerar typen, men testar gärna program, och spelar en hel del (CS, FPS-spel o lite strategi).

Gillar att lana, fastnade för det för ett par år sedan. Är väl då den typiska tankaren :-)

Känner Fluffy o Wacker sen lan, dessa flummiga baguette ätare =)

Tja, vill nån veta nåt, så fråga!
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
enioreh
Posts: 6
Joined: 2004-01-15 9:15:57
Location: Malmö
Contact:

Post by enioreh »

enioreh = 46 kg attityd.

Mer behöver man inte veta ;) 8)
"I've been too honest with myself I should have lied like everybody else..."
User avatar
sPiKedfOe
Posts: 43
Joined: 2004-02-04 13:19:42
Location: Stockholm

Post by sPiKedfOe »

Hej!

Jag heter Erik Insulander och är 19 år (fyller 20 den 12 Mars). Fram till den 26e Januari i år så gjorde jag lumpen på I19 i Boden men jag blev frikallad pga att jag har fått en kraftig ledinflammmation som kan va kopplad till reumatism. ;(
Jag bor i Stockholm (Spånga/Vällingby) med min familj (mamma, pappa och en hund. Har en äldre syster också men hon har flyttat hemifrån).
Just nu har jag bara fritid och då sitter jag nästan alltid vid datorn. Har börjat hänga här på 64bits och har nu då reggat mig :P Annars så spelar jag en hel del, blir mycket Tibia och CS1.6 laddar ner en hel del filmer och serier också (Naruto t.ex).
När jag inte sitter vid datorn så är jag med kompisar :)
User avatar
afflaf
Posts: 27
Joined: 2004-02-23 8:53:50
Location: Lund
Contact:

tja!

Post by afflaf »

lika bra att man hänger med också då ;)

Ali heter jag, precis nyregistrerad (igår), är 17 år för tillfället (18 i maj),
kommer från den über häftiga staden Lund som ligger nere i skåne =)
tycker om att träffa nya människor, spela gitarr, grilla på stranden på sommaren, sitta o rita är underbart, sen så diggar jag ju datorn såklart ;) sitta på café en kall kväll och dricka varm oboy med nån tjejkompis är aldrig fel heller :P hmm, kortfattat så var det nog det mesta som jag gillade, finns alltid mer för den som vil höra :P men ska inte få er att somna iaf :P
har inte husdjur för tillfället om man inte räknar med mina utflippade småsyskon men har haft en katt nån gång i tiden :)
går på IT-Gymnasiet här i Lund, går i klass DM1B :P
finns inte mycket mer jag kan komma på nu förtillfället men får väll se om det dyker upp nått i huvet sen då, ha de fint, /afflaf
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

(ändrade allt)
Heter Jocke och är 23 år nu, tuffa tider väntar :( Bild från 2005.12.31.
Image
Last edited by Hipshot on 2006-01-01 18:32:06, edited 1 time in total.
User avatar
naken^
Posts: 345
Joined: 2003-01-30 7:34:28
Location: Anfield

Post by naken^ »

haha hur fan kan jag ha missat denna klistrade tråden =)


Tar lite kortfattat....

Jesper 25 år och bor i Eskilstuna med min sambo Sabina och mina 2 barn Cazandra 3år och Hampus 7månader.

För tillfället föräldraledig annars jobbade jag på De La Rue med att koda sedelkasseter (ni vet sådana som används till minutenautomater etc etc) men ska till våren börja plugga till gymnasielärare i historia och samhälle.

Intressen:
*Familjen
*Liverpool FC (mkt stor fotbolls älskare)
*Träna styrketräning
*Liverpool FC
*Liverpool FC
*Datorer (har bara haft dator i 1 1/2 år aldrig rört en innan)
*anime


Jag började komma till 64bits.se för "lära" mig om datorer och tyckte den verkad trevlig och intressant. Jag kan tilläga att jag lärt mig mer genom att browsa forumet och läsa andras inlägg än jag skulle gjort på tumanhand så att säga.

Jag är registrerad på andra forum som sweclockers och nordichardware med men jag tycker att 64bits.se känns mer som hemma. Folket är mer personliga här.

Om ni ser ett av mina inlägg och ser att jag är ute och cyklar så rätta mig gärna... lär mig mer av det =)
Last edited by naken^ on 2004-03-20 19:08:00, edited 2 times in total.
[~^ ABIT AN7 ~^ XP2500+ @ XP3200+ ~^ 2x512 Wb CH-5 @ 11-2-3-2 ~^ PC 9800 PRO @ 412/730 ~^ LIAN LI PC65B ~^ Chieftech 360W ~^] <-- Prime95 stabil
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Jag heter Jonas. Kan min förredetta svensklärares personnummer (10 siffror) utantill utan att jag har brytt mig om att försöka memorera det. I mer personliga tillfällen typ epost blandar jag gärna så många olika språk jag kan (och inte kan) av ingen speciell anledning alls.

Jag föddes som en outsider men är lite bättre nu på det där, vad det nu än är för något.

Min mormor är snäll.

Jag har fått för mig att jag ska bli grymt stor, mest på grund av att jag alltid varit grymt liten (om det nu kan vara grymt att vara liten?).

Tummen mitt i handen? nja, min senaste (och endaste) fågelholk sprack på sisodär 7-8 ställen när jag skulle skruva ihop den :)

För övrigt gillar jag inte tomma påståenden.
User avatar
Elis
Posts: 14
Joined: 2004-03-29 10:43:07
Location: Göteborg

Post by Elis »

Jag heter då Elis, har noll i fantasi och har därför inte lyckats komma på något nick. Det lanske inte gör så mycket då det bara är ca 0.00001 av Sveriges befolkning som har mitt namn!

Jag går i Böskolan, belägen i rikemansghettot örgryte som är en stadsdel i Göteborg. Däremot har jag inte vuxit upp i Göteborg utan jag flyttade dit när jag började fyran. Jag föddes i Kristianstad, en av Sveriges finaste städer. Sedan flyttade min familj omkring i världen som ett gäng Zigenare (dock utan husvagn) tills vi hammnade i Göteborg. Vi bodde bland annat i Australien.

På min fritid så sitter jag framför datorn, men ibland simtränar jag också. Min datordebut gjordes framför en 486:a som köptes i Sydney på tidigt 90-tal. Dock så var jag mer intresserad av tvspel fram till jag började sjuan. Då upptäckte jag en sak som hette irc. Jag fastnade direkt. Till att börja med så satt jag och spammade Quakenets admins på en PII. Men tack vare Sveriges hempc-reform så blev det ändring på det direkt. In i huset flög ganska omgående en Compaq på 1.5 ghz. Efter ca ett halvår så insåg jag att datorn jag hade fått av staten bara var en bluff. Den hade ett integnerat grafikminne och gick inte att spela på. Eftersom jag suttit sjukligt mycket framför hårdvaruforum blev jag sugen på en ny Workstation. . För ganska exakt ett år sedan började det komma en ström av små paket inströmmande i brevlådan. Avsändarna var bland annat Komplett.se, datorbutiken.se och gtek.se. Mitt rum såg ut som ett bombnedslag med manualer, drivrutins cd's och golvet var täckt av såna frigolitbollar som ska skydda paketan under frakten. Långfredagen 2003 blev en äbda lång datorbyggarorgie och efter ca 4 timmar stod min nya dator färdig. Den datorn skriver jag nu detta på.

Jag har alltså bara varit datornörd på heltid i ca två år och har alltså mycket att lära mig. Om ni ser att jag är ute och cycklar i något inlägg så får ni gärna rätta till mig. Jag är ny på detta forum men jag joppas att ni ska vara snälla mot mig!

btw: Mitt första inlägg :)
"Dom tekniska vidundrens tid är inte förbi"
User avatar
Bluto
Posts: 5
Joined: 2004-04-08 3:44:51
Location: Sala

Post by Bluto »

20 år, bor i Sala. Är lat och slö.

Kommer nog inte posta sådär jättemycket, föredrar för det mesta att slänga in en kommentar här o där.
Men forumet verkar sjyst så förhoppningsvis kommer jag stanna ett tag.

Intressen är spel, film, musik och dricka öl.
Jag sa ju att jag var lat :)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

en lite... hm... uppdaterad presentation av mig.

är en 17-årig filur som brukar lyssna till namnet kajsa. ska börja andra året på natur på hulebäck till hösten.
bor i en håla utanför gbg vid namn kållered. trivs rätt bra här så länge jag kan stänga ute de dumma delar man får här. lyckas rätt bra faktiskt.
jag lever för de återkommande saker som får mig att se på tillvaron på ett lite trevligare sett. skidåkning och ligga ute i en båt på austefjord och kolla på örnen/örnarna där är två pelare som bygger upp allt i mitt liv.
mellan de stunderna så mår jag som bäst när jag har folk som betyder massor för mig, i min närvaro.
sen har jag min sigge som alltid får mig glad. fasar dock över att jag inte lär ha kvar honom så länge till. riktigt gammal är han. men mitt hjärta är han allt...

7/3 -05..... om man spyr tillräckligt på världen, slipper man se den då?
Last edited by kajs on 2005-03-07 22:19:25, edited 2 times in total.
jahapp
Posts: 29
Joined: 2003-01-19 18:23:04

Post by jahapp »

whatup
Last edited by jahapp on 2008-03-22 23:43:59, edited 1 time in total.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Âllo....

Har tänkt länge på att skriva in lite här men det har inte blivit av. Men nu när jag såg att folk fortfarande skriver här så kan väl lika gärna jag ta och skriva lite om mig själv!

(<----- Jag på fotot :D ) Självbiografiska fakta är som följer;

Jag föddes för en bit över 18 år sen (det kan ha ändrats, är född tidigt -88 ) och döptes sedan till Andreas, med efternamnet Nilsson och bosattes i norra Skåne :) . Mina intressen är elektronik och elteknik (började utöva detta vid 8 års ålder), dykning (dyker i den lokala fridykargruppen "Killerwhales" sedan 6 år tillbaka), skytte (började med luftgevär och sedan luftpistol, efter det började jag tröttna på att ladda och började skjuta mauser och pistol kal.22, kommer snart även att börja med magnum 9mm), datorer (intresset startade med att jag kom över ett demo på Opposing force av Sierra) och till sist musik.

Min relation till datorer just nu är innehållet (hårdvara), optimera delar (modda och överklocka) och webbprogrammering (mestadels utan java) även lite spelande, men det har avtagit.

De områden jag är duktig på är: Ljudteknik, elektronik (främst lödning), elteknik, matematik och vapenhistoria.

Saker jag ogillar är: Skolmat, gamers med hemPC som inte fattar sig på datorn utan ringer till supporten så fort det krånglar, utan att t ex kolla om det står "ljud av" i kontrollpanelen m.m. även tandläkare som kallar sig för "leg. tandläkare ODENSTEN" :[ och inte fattar hur man lagar tänder ordentligt.
Last edited by Dynamitsven on 2006-12-01 13:53:56, edited 3 times in total.
DIM kalsonger As String
User avatar
mobman
Posts: 21
Joined: 2004-05-22 18:16:46

Post by mobman »

En kall vinterdag i december kom jag till och fick namnet Dennis. Jag har ett intresse som ligger djupt i datorteknik, sport och självklart kompisarna. Om dagarna så gör jag inte särskilt mycket sitter mest sysslolös. Åldern lämnar jag ute med risk för massvis av ignoreringar.
Så, nu känner till lite vem jag är i alla fall vad det är jag gör om dagarna mina intressen. 8)
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Jag har väntat ett tag med min presentation, men här är den då:

Jag heter Anton och är sjutton år gammal. Jag bor i en liten håla i södra Värmland tillsammans med mina föräldrar. Mina tre äldre syskon har flyttat hemifrån, två av dem bor i GBG och en i Karlstad.

Mina intressen är att spela klarinett (ja, jag är väl rätt bra på det om jag får säga det själv ;) ), läsa böcker, titta på film och teckna. Det har blivit mindre på tecknings-fronten på sistone, och mer och mer dator istället, men en del kvällar kommer inspirationen och då blir det till att ta upp pennan.
Läser också mycket serietidningar, framförallt X-men, Transformers och andra superhjälte-serier.

Går naturvetenskaplig linje på gymnasiet, men har inte en aning om vad jag ska utbilda mig till så småningom.

Tror det var allt, uppdaterar efter hand.
Last edited by Kalimac on 2006-09-19 16:40:51, edited 2 times in total.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Kanske bäst att ta tjuren vid horna och göra en liten presentation jag också då. Olle heter jag är 19 år, 20 i sommar och jobbar för närvarande som kvalitetskontrollant (läs: provkörare) på GGP Sweden AB (mer känt som Stiga AB) där jag kontrollerar åkergräsklipparmodellerna Villa och Ready. Har dock bara anställning en månad till. På den smala fritid jag får går mycket tid åt spel men främst design/grefik-flummande vilket jag hållt på med ganska mycket vilket även är min uppgift i föreningen Mojn, en LAN-förening där jag står för all grafik (webdesign, postrar, t-shirts etc.). Kanske får göra lite smygreklam för Mojn11 nu också som går av stapeln i slutat av sommaren. Tjae vad går att säga mer tro, jo jag bor i Tranås, liten håla i norra Småland som inte har så hemtk mycket att erbjuda men jag klarar mig, bor fortfarande hemme, dvs. hos min mor (mina föräldrar flyttade isär för ganska många år sedan, bara bra det iof. då de inte funkade ihop). Ska flytta såfort jag får något fast jobb. Ja det är nog det, kanske kan tillägga att jag är konsolkramare och just i skrivande stund spelas det mest NBA Street (ettan) här hemma, på PS2 då.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
FREAK
Posts: 237
Joined: 2002-03-17 11:57:03

Post by FREAK »

tar det kort

höjdpunkter i livet
titta på film med vänner och dricka öll (superguld) får iåförsig va nåt starkare men överlag r jag ingen starksprit älskare
consoler/älskar tv-spel
datorer/specielt när man fått nåt nytt spel,program eller hårdvara
gort någon ny låt som man är nöjd med och får beröm över. (guld)
när man klarar en warcraft spelare som är circa 10 levels över en (superguld)

Favorit snus= General Ibland skruff tranberg
Tycker om mörkt öl "kommer inte ihåg sorten men den var mörk"
favoritchips=tzasiki chips mums
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

tja, heter Rickard bor i gbg som nästan alla andra på 64bits, för att vara mer exakt i Askim.

är 19bast och ska gå om tredje-ring på frölundagymnasiet (multimediateknik) brukar spela massa spel på dattan mestadels counterstrike med polarna och en och annan starcraftrunda.

har en knallgul fågel som heter nicke som brukar chilla lite vid datorn med mig ibland, dock ett jävla bajsande på skärmen ;D

tar väll en och annan öl med polarna ibland när jag väl släpper datorn.
lyssnar på lite random musik mestadels In Flames just nu.

gillar att ta det lungt och kolla på nån film ensam eller med grannen eller nån flicka om jag nu får tummen ur :P

försöker läsa en del men min dyslexi är jobbig och jag blir frustrerad över att jag läser så långsamt så det blir inte så mycket på den fronten, trist nog.

:-*
Last edited by smorgar on 2006-09-20 3:28:11, edited 1 time in total.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

jag är... äh vafan det här gick ju bra.
jag är liten, idiotisk och allmänt bäst.
noli turbare circulos meus
User avatar
Martinos98
Posts: 77
Joined: 2003-12-04 16:12:20
Location: Göteborg

Post by Martinos98 »

Jag med! ;D

Hallå där! Mitt namn är Martin och även jag bor i gbg, eller partille om man ska vara exakt.
Är 16 år och har gått från att ha varit en total looser utan vänner(tjock dessutom) till att ha blivit en inte lika total looser som inte längre är tjock och som faktiskt har vänner(eller ah.. några i alla fall :P) :)

Mitt enda mål i livet just nu är att ta mig igenom allt studerande och pluggande och påbörja en karriär som psykolog. Vem vet, jag kanske ändrar tankegångar under åren, men just nu så är det mitt mål :)
Mina föräldrar är skillda sedan jag var 3 månader gammal och detta har medfört att jag har bott både i partille och i en håla utanför gbg som kallas lindome(frukta skiten med fasa!). Jag har gått i grunskolan i lindome men ska gå vidare på hulebäcksgymnasiet framöver.

Jag är rätt så beroende av musik, jag måste alltid ha musik spelandes i huset!

På fritiden så brukar jag spela dataspel och surfa på olika forum, men om någon polare ringer eller om någon är hemma så att jag kan ringa så gör jag det med.
Mitt liv är förövrigt väldigt ointressant och jag är oftast den personen som pratar minst när gänget sitter på cafe, varför?, för att jag inte har något att säga! mitt liv är så tråkigt!

Det var lite om mig! Tack å' hej!
Hauk
Posts: 4
Joined: 2004-07-27 17:22:55

Post by Hauk »

18 årig norrlänning, visst datorintresse, särskilt när det gäller webdesign!

Vännerna och festerna är väl det enda intresset vid sidan om datorn.. musiken som gäller är givetvis trance i de flesta av dess former, även Hardstyle och Hardcore.
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Godagens/Kvällens/Morgon/Annan Tidsrymd Där Du/Ni Bor

Dennis, 23 bast, Gôtebårrj *host*

Hårdvarubög å det grövsta. Plockade idag upp en katalog i och med inhandlandet av en ny Switch och det var det dummaste drag jag någonsin har gjort... plocka upp katalogen då, alltså. Massa saker jag vill ha men har lite lågt med cash för att köpa ;)

Gillar att fippla med datorer, 3D-proggs, Irkk (Ja, IRC. Tyst nu!), blah blah blah.. listan kan göras oändligt lång så vi klipper den här, tycker jag :)

Lirar gärna en runda StarCraft då och då med polarna eller ett parti Diablo 2. Nu har jag även lyckats bli besatt av Frozen Throne online.

Lirar jag inte eller fipplar med datorn så har jag säkerligen nästan begravd i en god bok som jag avverkar på löpande band eller terroriserar mina goda vänner med att följa med på en pubbrunda eller tretton. ;)

Skall starta ett företag inom kort med ett par polare.

Hårdock är livet som skall avnjutas med ett glas eller tolv Livets (ÖL!).

Det var väl det hela det.

Cheerio, good luck and ta-ta!
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
MisterBister
Posts: 223
Joined: 2004-12-25 12:30:17
Location: Göteborg

Post by MisterBister »

Hej på er, jag heter Filip Coulianos och bor i Centrum av Göteborg och är väldigt ny här =P.

Jag är i huvudsak "Leveldesigner" och pysslar då i huvudsak med att konstruera banor till bland annat half-life2, men har på senare tid blivit alltmer intresserad av hårdvara och har börjat besöka diverse hårdvarusajter dagligen.
LAN och diverse andra nördaktiviteter som rollspel och liknande är väl något jag har pysslat med så länge jag kan minnas.

Jag studerar på Polhemsgymnasiet till att bli "Industriell designer" dock bara för att bredda mina kunskaper och öka antalet yrkesalternativ.

Jag lyssnar i huvudsak på hårdrock men dör dock inte av frustration när någon lite mer popintresserad nisse tar över stereon.

Mina föräldrar är skilda så jag pendlar mellan mamma och pappa som bor hela två kvarter från varandra.

Tja... Ja det var väl allt antar jag =).
"Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker."
Post Reply