Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
YaZ
Posts: 29
Joined: 2002-06-25 4:30:09
Location: Finspång

Post by YaZ »

Heter Lars Gustavsson, är 17år och bor i finspång.
Går El-programmet, första året.. ska välja inriktning dator sen.
Har varit intreserad av dator i 10år eller nått.
Sysslar med skytte på fritiden, Luftgevär och korthåll.
Är starkt deppresiv, äter tabbletter mot det och går hos psykolog.(hjälper inte, men ändå.) Alltid negativ, lite lätt elak/cynisk.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Hejsan. Adam var namnet.. eller Snigel/gekko på internet. Är 17 år (86:a).
Jag bor i Sävedalen strax utanför Göteborg. På fritiden brukar jag lana flumma runt med kompisar eller försöka lära mig skejta. Jag går 1:an på GTI (ligger mellan schillerska och sjölins) där jag läser Tele - data.

Jag har 2 datorer jag byggt själv.
Den ena är en byggd i en vanlig chieftec dragon och den andra i en väska.

Min datorkarriär började med en msx, då var jag inte gammal, sen har jag lekt med mac, amiga och till slut pc. Anledningen till att jag tog steget och började intressera mig för hårdvara var antagligen för att datorn vi fick av ett par vänner inte räckte så bra till spelen. jag var helt enkelt tvungen att lära mig mer om jag ville spela. Till slut byggde jag min första egna dator 2000.
Operativen jag kör är XP. Jag tycker det fungerar väldigt bra, har fixat runt med allting så det ser ut som 2K men är just XP. Ibland testar jag på lite linux distar, men det känns lite krångel och meck. Känns inte riktigt som det finns något behov så länge windows är stabilt och tillräckligt snabbt.

Har sysslat med lite sporter; fotboll, tennis, golf, simning men tröttnat och slutat.
Var medlem i CCW här i gbg när det fanns. computer club west.
Där lärde jag mig amiga/pc och började lana.

Jag har lite husdjur också. 3 katter 1 nymfparakit (fågel) och en pudel.
På lunar heter jag sleepy_86
Last edited by snigel on 2003-03-04 23:51:57, edited 1 time in total.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
No
Posts: 15
Joined: 2002-09-30 16:55:00
Location: Vilhelmina
Contact:

Post by No »

Hej hej!
Jag heter Camilla och är forumsberoende :)
Egentligen skulle jag väl säga att jag kommer från Vilhelmina men jag säger nog att jag kommer från SweClockers istället ;)
Jag är intresserad av datorer även om jag inte kan så mycket om dem och utöver att sitta framför datorn gör jag väl inte så mycket.
Jag går sista året på hotell och restaurang och på fritiden umgås jag med kompisar, sitter vid datorn eller sover.
Är det nått ni vill veta (vilket jag tvivlar) så är det bara att kontakta mig på icq 101172308.
Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory! I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart. They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Jahopp, får väl dra mitt strå i stacken så att säga.
Heter Olle Brickarp, kommer från Tranås, en liten håla i norra Småland. Är 18 sen några månader tillbaka (Juli) och nej, använder inte min myndighet så där väldigt mycket nej. Är för övrigt nykterist om det nu skulle spela någon roll. Bor i en lägenhet 200m från Holavedsgymnasiet där jag går tredje 8och sista) året på teknikrogrammet (ganska segt för övrigt). Nå, lägenheten är en trea där jag och min mor bor, samt vår lilla katt Plus.

Fritiden käkar datorn upp helt, sitter inte alltför ogärna på forum som detta (trots att jag senaste tiden bara befunnit mig på PCG Forum). Spelar spel och skapar lite grafik hit och dit, ingen proffensionellt eller direkt avancerat men ganska kul ändå. Har skapat säkert 20 hemsidor varav ingen hållt mer än en vecka bara som exempel.

Lyssnar mer än gärna på musik, just nu är det mest Liquido och Caesars Palace i lurarna (använder alltid lurar) men det går lite till och från. För någon månad sen lyssnade jag nästan bara på Kent tex. Film är ett annat ganska intressant ämne, favoritfilm har jag inte direkt någon, finns mycket bra men Sånger från andra våningen är allt bra härlig :). Vad går att säga mer, hmmmm, ja spelar mer än gärna multiplayerspel och är vaken nästan dygnet runt (känns det som) så förfrågningar om spelande går alldeles utmärkt, kontanka mig i sådana fall via ICQ eller MSN; 56079054 och/eller ZUdminaTor@hotmail.com.

Det var nog allt...
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

heter jag

jag är 17 år gammal (86a) bor i götet (det ända rätta enl. mig)
går i 2an på hvitfeldtska

på fritiden hänger jag me kompisar, lanar, lyssnar på musik

musik:
lyssnar på det mesta... (allätare)
Last edited by wille on 2006-09-25 1:29:41, edited 2 times in total.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Mike
Posts: 211
Joined: 2002-03-10 11:34:15
Location: Ludvika
Contact:

Post by Mike »

Mikael Lidström, 20 år (född 82).

lite historiska fakta..
Jag har bott många år utomlands som yngre. Min far som jobbar för skanska har jobbat på utlandsprojekt och då har hela familjen (Pappa 51, mamma 48, bror 24 och syster 18 ) följt med.

Efter jag levt 3 veckor i Stockholm bar det av till Sri-lanka. Då hade pappa jobbat där något år och jag blev där ett år. Efter det blev det Indonesien och det är där mina första minnen kommer från.
Pappa jobbade där i 3 år. Sen flyttade vi till Saudi-Arabien hösten 89, han vara där i ca 5-6 månader innan Gulfkriget bröt ut. Så då fick vi åka tillbaka till huset i Sverige tills det var över.
Sedan flyttade vi tillbaka till Saudi och där gick jag i skolan från tvåan till femman i en svensk-norsk skola, som mest hade 52 elever. Det var ganska kul första året jag bodde i saudi för då var vi bara fem elever i skolan, jag och mina syskon plus ett syskonpar till. Då när vi åkte på skolresa åkte vi iväg i magisterns jeep :)

En annan sak som var bra i saudi var att vi åkte på utflyckter med skolan en gång varje månad och en gång om året åkte vi på långa utflyckter. Dom första åren flög hela skolan från Jeddah till Riadh där vi elever fick träffa andra skandinaviska ungar och tälta i öknen. Sen blev det fler elever i skolan så det fick räcka med att åka buss på skolresorna.
Vi bodde i Jeddah förresten och åkte hem till huset i dalarna i slutet på maj varenda år för att åka ner igen i augusti.

När jag kom tillbaka till Sverige igen så gick jag sexan hemma i söderbärke (södra dalarna), mellanstadie i smedjebacken, första året på gymnasiet i Ludviak (NV) och dom två sista som flygtekniker i västerås.

Nu läser jag andra året på högskolan dalarna i Ludvika på Industriell datateknik 120p.

På fritiden så spelar jag basket.. jag har gjort det sen jag kom hem från saudi och det blir åtta år nu. Men det är under vinterhalvåret det.. jag började med amerikansk fotboll i våras efter basketsäsongen var över.

nog om det.. här kommer dataintresset..
Spelade mest tv-spel när jag var mindre.. hade inte direkt något dataintresse tills jag började spela Quake, då tog datorn över conoslen. Vi köpte först en Pentium 133 som jag mest spelade warcraft 2 med. Sen köpte vi en P 200MMX som jag hade för länge spelade bara på den med.
Jag köpte min första egna dator när jag gick tvåan på gymnasiet, en amd k6-2 500 med 128 ram. Nu har jag en p4 2.0 med 512 ram. Jag gjorde inte så mycket annat än spelade och kollade på film på datorn innan jag började på högksola då jag har lärt mig C och C++. På skolan jag går fick vi en dator (P3 1ghz) när vi började som vi byggde ihop själva, den har jag inte mycket nytta av nu förutom att den står som cs server hela dagarna. Det blir väldigt mycket cs spelande på skolan.. minst en timme om dagen. Även fast jag har tröttnat på cs för länge sen..

hmm nu blev det mycket mer skrivet än vad jag tänkt från början och jag orkar inte skriva mer om mina andra intressen.. men men
trevlig läsning 8)
"There are liars, car salesmen, statisticians and benchmarkers. They should be trusted in that order." - Okänd tänkare
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Tja.

Jag heter Daniel och är 27 år. Jag har en mamma, en pappa och en bror, som är 22 år. Min "egen" familj består av mig och mina datorer. ;D En Amiga 1200 Tower 50MHz, en Amiga500+ 14MHz, två Commodore 64:or på 1 MHz och två PC-burkar; en med en AMD TB 1GHz i och en med en AMD TB 1,2GHz i och till sist en halvdöd Pentium 133. :)

Jag bor i en etta på 48m² i Enköping. Här har jag stökat till i 3 års tid nu. Innan dess bodde jag hemma. Också i Enköping. Jag har gått grundskolan och tre år teknisk med elinriktning på gymnasiet. Efter det jobbade jag på Banverket som bevakare, rallare, planeringssamordnare och till sist infotekniker. Efter det jobbade jag drygt ett år som maskinkonstruktör, stod det på pappret iaf. Men jag ritade mest elritningar i det satans CAD-programmet. Efter det började jag på ett optofiberföretag. Det är nu tre år sedan och jag är kvar där. Vi sysslar med skarvning av fiberkabel över hela Sverige. Kontoret har vi här i Enköping.

Mina intressen är då datorer, elektronik och musik. Snickra, svarva och bygga prylar är också kul. Jag är rätt bra på att stava och skriva, och påpekar mer än gärna då folk inte är det ;)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Då får jag väl skriva något också,

Jag föddes under året som Erik Blair gjorde berömt 1949 med sin bok under pseudonymen George Orwell. Närmare bestämt i augusti, en sensommardag på Lund Lassaret.

Jag växte (växer?) upp hos mina föräldrar tillsammans med mina två yngre systrar. För tillfället så läser jag sista året på NV med naturinriktning på Polhem i Lund. När gymnasiet nu snart är slut så vet jag inte riktigt vad jag ska göra, helst så hade jag velat jobba ett år utomlands eller något dylikt. Men med tanke på hur konjunkturen ser ut för tillfället så får jag nog göra lumpen istället om jag vill ha ett studieuppehåll. Jag har haft vissa funderingar på att försöka komma in som norrlandsjägare, men det lutar nog åt att jag börjar läsa på LTH istället. Då blir det civilingenjör med elektroteknisk inriktning. Det är nämligen så att jag är intresserad av elektronik, speciellt då analogteknik som jag har jobbat en del med under mina sommarjobb på Ericsson. Jag har faktiskt lyckats bygga mig ett par egna slutsteg och en förförstärkare, den senare mår tyvärr lite dåligt för tillfället eftersom att ett par transistorer har bränt sig. På jobbet så har jag även byggt ett antal radioapparater. Det är faktiskt riktigt roligt, framförallt när man kan jämföra sina egna byggen med kommersiella och gå därifrån med stoltheten i behåll. Min hemmabyggda förstärkarkombo spelar bättre än min köpta Arcam, som har kostat ~5kkr.

Nog om det, mitt andra stora intresse är uteliv, främst bergsbestigning, skidåkning och fjällvandring. Jag har även flugit en del skärm de senaste åren och är nu bara ett enda flyg från att ta min licens. Sommarlov spenderas i allmänhet i så stor utsträckning som möjligt uppe i de svenska fjällen. Vinter/Sport/Påsklov är lite samma fast då med skidor på fötterna, gärna fast häl i pistad backe men få saker slår känslan av att gå ut i vildmarken med ett par telemarkslagg och åka långt ifrån civilisationens närmaste utpost.

Givetvis så är jag också intresserad av datorer, annars kunde man undra vad jag gjorde på det här forumet. Min datorpark består av en WS med en AMD1600+ och FreeBSD samt en iBook med Mac OS X.
Jag lämnade Windows för ungefär ett år sedan och har inte tittat tillbaks en gång sedan dess, det känns extra bra en dag som igår då ett virus hade hittat ut på en epostlista som jag är med på, resultatet, 173 virusmail över en natt.
Bytet var från början till en liten del även ett politiskt beslut. Jag vill inte stödja ett monopolföretag som MS. Det var innan jag fick reda på TCPA/Palladium. När jag hörde talas om det så började jag läsa på vad det handlade om, jag måste vara en av de få som faktiskt har läst patenten och MS whitepapers i ämnet. Det har gjort att jag har blivit mer och mer aktiv i mitt motstånd mot MS, som en del kommer att bli varse om ämnet dyker upp.

Om någon har orkat ända hit så är jag imponerad :)....
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag heter Torbjörn och är 25 år (79:a)
Mina intressen inkluderar datorer, böcker och musik. Jag spelar bowling och bas. Dataintresset började tidigt när min far köpte en Atari 130XE 1986, och det blev med tiden Atari ST, Amiga och till slut en pc från farsans jobb. Året var då 1994 och det var en svindlande snabb P100.
Nyligen återupptog jag mitt musikintresse och jag äger en Stagg Warlock elbas importerad från England.

Jag tycker om språk och har höga betyg i Engelska, och planerar att utöka förrådet med Italienska, Japanska och Franska. Min tyska är väldigt rostig.
Matematik skall vi inte tala om :P

Jag spelar mestadels rollspel och FPS men gillar även strategispel.
Körkortet tog jag 2001 och har sen dess avverkat tre bilar, en VW Scirocco GTI -77, Alfa Romeo 75TS -88 och en Peugeot 405 GRI -89.

Hit hittade jag från Fragzone nån gång 98-99 och stannade för den mysiga skaran människor som bodde på forumet ;)

Det enda som återstår av mina datorer är en Opteron 244 och en Dual MP 1800+ som server.
Last edited by Fenix on 2005-08-07 1:29:28, edited 5 times in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Sven Hedin... 1981-02-17... Galning... Arbetslös... Bygger mer eller mindre livsfarliga elgrajer som en hobby (ni som såg min moddningstråd vet vad jag snackar om) en andra hobby är att spränga saker, tyvärr har jag inga bilder på detta...
Annars är jag mest singel, iaf dom senaste 10 åren... Sitter mest och ser på film eller chattar på IRC när jag inte planerar eller bygger nya prylar.
Hummm... vad kan man mer säga om mig? Uhm... Fåse... Galning... singel... patetisk... moddare... Nä det var nog allt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Tourni
Posts: 26
Joined: 2002-08-21 16:32:32
Location: Bålsta

Jag

Post by Tourni »

Tjabare! Jag heter Jani och är 19. Jag bor i en "stad" som heter Bålsta. Trivs rätt bra här.
Jag pluggar teknik här också. Skolan heter Bildningscentrum Jan Fridegård. Det här är mitt sista år.
På fritiden brukar jag mest spela DoD som är en 2:a världskrigsmod av Half life. När jag lirar så har jag nicken *Sota*ToUrNi. *Sota* är min clan och med de har jag fraggat i ca 1 år nu. En väldigt trevlig klan.
Jag lyssnar rätt mycket på musik också när jag inte har något att göra. Lyssnar i princip på allt förutom pojkband och Britney Spears och så vidare.
På fritiden kan jag också få för mig att göra en lam flashfilm och lägga upp den på Newgrounds. Gå och kolla om ni vill, har också nicket Tourni där.
Vill ni veta mer så är det bara att fråga!
Ha d bra! Ciao!

PS: Laveerre rules!
User avatar
annchiz
Posts: 151
Joined: 2002-05-05 18:24:34
Location: Edinburgh
Contact:

Post by annchiz »

Jag heter Anna Cooper och är 16 år. Jag är uppvuxen i Edinburgh så det känns som mitt hem på något sätt.. Mitt kära gbg är inte dåligt de heller (bor i Mölndal, om man verkligen vill kan man gå till fredrik eller gussoh)

Min pappa är brittisk och jag skulle aldrig kunna tänka mig att prata något annat än engelska med honom.. Han är en galen professor som håller på att forska med att få datorer att tala..

Båda mina föräldrar har rest mkt och bott i många olika länder därför är vi en internationell familj.. vi har aldrig ätit "vanlig svensk mat" utan mestadels blir det kinesiskt eller nåt annat kul... (jag kan äta med pinnar lika bra som med bestick) vi är vegetarianer i familjen och jag har varit vegetarian helt sen jag var 12 år och kunde tänka själv..

jag har en lillasyster som är fullkomligt livsfarlig och hon tar efter sin storasyster och har en stark personlighet och är otroligt envis. jag beundrar att hon alltid gör det hon vill..

mitt främsta intresse är att lära känns nya människor.. jag känner att jag lär mig mest från att diskutera med en ny människa och höra vad de har att säga om saker och tänka efter själv vad jag tycker och sedan försöka förklara det för andra..

jag älskar att omge mig med många människor och är gärna den som drar igång saker "alla hemma hos anna!" men jag behöver självklart min ensamhet oxå.. lan är någonting jag älskar och är det ett riktigt bra lan ska man inte sitta framför datorn särskilt mkt... jag ser verkligenfram emot dreamhack där jag hoppas få sätta ett ansikte till de flesta 64bitsare..

jag trivs bäst med killar eftersom jag tycker att det är svårt att lära känna tjejer eftersom de har svårare att vara ärliga i början medans killar brukar vara mera rätt fram och kunna säga "jag gillar inte dig" osv.. de tjejkompisar jag har är barndomsvänner och jag litar på att de säger vad de tycker..

datorer har alltid funnits där för mig och jag lärde mig emacs på vår gamla mac när jag var liten :) jag är fortfarande intresserad av att pilla på datorer och eftersom vi alltid haft linux hemma har jag snabbt tröttnat på windows.. jag har alltid velat förstå saker och när det kommer upp ett fint fönster i windums där det står "fel 1356" hjälper de mig inte så mkt..

jag gillar mer OS som säger vad som är fel och att jag sedan kan ge mig in och fixa det.. jag är överlycklig eftersom vi äntligen hittat drivers så att vi kunde installera FreeBSD på min dator och just nu håller jag på att trevar mig fram med hjälp av råd från bl a root (marcus|) och fredrik.. de finns få saker som jag blir så glad utav när jag känner att jag lyckats med ett program eller t ex när jag lyckades konfa wlanet i BSD :)

just nu är jag mitt emellan allting.. jag gick ut nian i år och har vart i Tasmanien i tre månader vilket var en mkt intressant.. jag kanske inte riktigt passade in i det samhället särskilt bra eftersom det är väldigt konservativt.. speciellt mitt blåa hår och min bisexualitet..

men jag fick lära känna nåra underbara människor där som var "udda" i samhället. bland annat Liam Cooper . Det är konstigt att man kan åka till andra sidan jordklotet och träffa någon som tänker så lika som jag å Liam.. vi var som tvillingar från början och det är vi fortfarande även om det är långt emeelan oss...

just nu letar jag jobb så att jag kan få ihop pengar så att jag kan åka tillbaka till tasmanien på mina villkor utan någon organisation som står i vägen för mig..

jag gillar uppmärksamhet och ibland märks det i min klädsel som ofta består utav svart läder..

jag är liberal och kan umgås med de flesta som tänker på de flesta sätt.. gillar utmaningar och om de e nån som känner sig manad att träffa mig ställer jag upp :) jag e inte blyg på nått sätt..
det här var riktigt skabbig svenska eftersom jag fortfarande inte vant mig vid att folk snackar svenska runt omkring mig..

love
anna
"Life is pain, anyone who says differently is selling something"
User avatar
Crass
Posts: 25
Joined: 2002-10-24 19:18:57
Location: Datorn
Contact:

Post by Crass »

Tjena alla, jag har precis joinat detta (som det ser ut) trevliga forum.
Var tidigare en aktiv forumit på pcgamers forum, men medelåldern var på 15 år..........så man blev lätt uppretad av en massa idioter. Men men, sånt händer.... Heter Christian, och pluggar data i Malmö. Bor i en liten etta mitt i stan... Diggar min dator, och modda o sånt. Hoppas man kommer få en massa trevliga stunder på detta forum....

Ha det/Chrille
--> Crass <--
User avatar
straver
Posts: 485
Joined: 2002-03-09 13:51:28
Location: Malmö
Contact:

Post by straver »

Själv heter jag Jacob och går andra året på Nv-programmet någonstans i Blekinge. På min fritid sysslar jag mest med att programmera saker som jag tycker är kul vilket råkar vara saker som t.ex ai-program av olika slag, fraktalprogram och allt annat som är snyggt att titta på.

När jag orkar hasa mig över till mina kompisar så brukar vi tillbringa tiden med att antigen spela rollspel eller figurspel. Brukar ofta spela ett hemmagjort rollspel som i princip är ett nedbantat rollspel som inte kräver så mycket regelkrångel.

För övrigt så har jag en familj på två bröder, en syster och en svart storpudel.
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

Tja ! Heter egentligen Daniel, men kallas för Tunis :P Vet inte varför, börja nån gång i högstdiet, skit samma... Bor i stockholm/Älvsjö som är en förort utanför. Går andra året NvRäddning på värmdö gymnasium i gullmarsplan. NV Räddning är en vanlig naturvetenskaplug kurs, men med inriktningen räddnigstjänst som innebär att jag får vara med om grund grund utbildningen i räddningstjänst yrket. Tänker inte börja jobba inom det, lite för jobbigt för mig. ;D Är som de flesta här datorintresserad, spelar mycket (för mycket) ;) men är också lite intersserad av hårdavara och design. Är lite av en filsof men går folk oftatst på nerverna.

På fritiden blir det väl datorn, men också polare bio. Ungås med b.la. Twister här på forumet, och lanar hos honom som vanligt varje år (han börjar tröttna på att stå för lokal tro mig 8) ) Men det funkar dunka.

Är i allmänhet en ganska rolig person, om man tar mig för den jag är för varje dag, och inte hänger sig på saker och ting. Har väl bara ett problem att jag är lite högljudd som jag försöker minska, eftersom jag oftast håller mig i bakrunden. aja ....lite om mig, pallar inte skriva nåt mer ;D JO....familj: hund 2 syskon (jag är äldst) mamma och pappa....
Similem habent labra lactuam.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Jag är Pontus. En 21 år ung pojke från skåne. (Nä, jag är inte en bonde..)

Jag fördriver mina dagar genom att spela gitarr som är mitt stora intresse, eller Pilla på min dator som är mitt andra intresse.

När jag inte längre orkar med mina intresse umgås jag med flickvännen som får min totala uppmärksamhet. :)

Är: Musiker (Inbillar jag mig själv iaf), pacifist, agnostiker, fattig, arbetslös, grymt intelligent, väldigt attraktiv, gitarrist o sist men inte minst: smått underbar. :D
User avatar
natas
Posts: 573
Joined: 2002-10-22 9:58:14
Location: Stockholm, Täby
Contact:

Post by natas »

Tjenixen,

jag heter Rickard är en snubbe på 29år och jag kan ju se här att det är rätt gammalt men så omogen och läcker som jag är så känner jag mig inte så. =) Jobbar som Technical Support Analyst och på ren svenska så är det en helpdesk ;) Har hand om användare som har problem med allt från word till att datorn inte startar p.g.a att de glömt stoppa i sladden typ.
Har även hand om 20 NT servrar och 5 Unix boxar. På fritiden försöker jag att ta det lungt och ha det bra. Mitt senaste inköp va en mountainbike (förvuxen bmx stuk) för 31k, den är fin.
Jag har en bror i Norge som vunnit NM guld i innebandy 3ggr och jag har precis blivit farbror. Hmm, jag bor i en 2:a i Täby med mina datorer och cyklar. Singel, snygg och lat. Eftersom jag dumpa mitt digitalkamera inköp så är nästa grej jag ska köpa en stor fet dator.

Intressen:
Mountainbike (Ej XC utan mera hardcore i stan)
Datorer
Snowboard
Skateboard

Hoppas att jag inte skrämde er nu.
Good advice is something a man gives when he is too old to set a bad example.

/Francois de La Rochefoucauld
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Hej hej
Last edited by scoby on 2008-02-15 21:37:06, edited 1 time in total.
Rawis
Posts: 113
Joined: 2002-09-30 9:25:02
Location: Uppsala
Contact:

Post by Rawis »

Kanske skulle man presentera sig här?

Iaf, jag heter Rikard, fyllde nyligen 16, bor i Uppsala och går första året på gymnasiet, går en sam/data linje, rätt okej. :)

Jag gillar först och främst musik, då är det metal som gäller. Gillar det mesta, speciellt death/black och power metal.

Ska försöka beskriva mej själv lite kort: dum, ful och lat... ja, nu känner ni mej. ;D
User avatar
didde
Posts: 320
Joined: 2002-03-09 12:36:59
Location: Åtvidaberg

Post by didde »

Jag heter Marcus Didriksson igentligen men går under smkenamnet "Didde" både på forumet och kompisar.

På vardagarna bor jag i Åtvidaberg där jag går Elprogrammet med inriktning på nätverk och jag trivs bra där. Jag bor på ett internat där jag har träffat några underbara kompisar.

På helgerna bor jag tillsammans med min familj i Mjölby där jag har dem flesta av mina kompisar.

Mina intressen är att sitta framför datornm va med kompisar och inte minst LANa med kompisarna.


Ha det bra

/Didde
Last edited by didde on 2006-09-17 10:27:02, edited 1 time in total.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Okej...har aldrig riktigt presenterat mig, trots att jag har varit medlem i typ...2 år nu.

Heter iallafall Markus, Bor i Stockholms innerstad (Kungsholmen).
Bor fortfarande hemma, kommer nog göra det ungefär ett år till, då jag rycker in i lumpen.
Försöker plugga Natur-Ma/Da, 3:e året nu...orkar inte alls, men hänger väl kvar p.g.a. kompisarna...

Jaha....what else?
Lyssnar på det mesta inom musik...allt från Jamiroquai och Rammstein till Snoop Dogg och Bo Kaspers... :-/
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

Tomas heter jag, jag är inte mer än en photoshoptjockis...

osså e jag rätt snäll... lagom olaglig... och rätt målmedveten...

just nu är jag singel... och känner att det känns jävligt rätt... hinner inte med mig själv just nu... så jag vill inte inkräkta i nån annans liv just nu...

men tycker ändå om söta tjejer...

//sub
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

yo alles mitt namn e Daniél pinto gouveia född 1985 och jag e ganska så snäll och jävligt söt :) pluggar media och på fritiden så brukar jag umgås med mina vänner.Har inget och klaga på i mitt liv just nu allt rullar på fint,men om man nu ska klaga på något så är väl det att man inte ha någon flickvän men det kommer väl me tiden de med.

hare fint
Last edited by Pinto on 2003-11-02 19:31:14, edited 5 times in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
LiMpY
Posts: 192
Joined: 2002-05-07 16:15:04
Location: Eksjö
Contact:

Post by LiMpY »

Hej.

Jag heter Martin är 20 år och bor i en liten stad i norra småland som heter Eksjö. Jag pluggar Webanimation på en högskola här och kommer nog göra det i ungefär 1.5 år till. Är ex. modell och singel :). Jag Gillar mysiga hemmakvällar och promenader, jag söker dig som är söt och trevlig och som letar efter någon att dela din tid med ;D . Gillar även öl och är rökare.
User avatar
turbonallen
Posts: 168
Joined: 2002-03-27 14:27:52
Location: Angered
Contact:

Post by turbonallen »

Tja

Jag heter Björn Johansson och lever ett dubbelliv. I det ena livet så är jag den där snälla personen som ofta sitter hemma och knappar på tangentbordet samt knaprar på pepparkakor. När jag inte sitter vid datorn befinner jag mig antingen tillsammans med flickvännen, eller på Chalmers där jag kämpar för att senare kunna gå på en riktigt häftig linje förhoppningsvis, eller så befinner jag mig hos någon kompis. I det andra livet är jag en hitman men det behöver vi inte gå in på. Bor förövrigt i Angered.
Fungerande dator, härlig skärm | Nintendo Gamecube Metroid Prime Pak
Post Reply