Skulle vilja ha konstruktiv kritik på min sida.

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
psychokiller
Posts: 5
Joined: 2003-04-01 18:27:26
Location: Stockholm
Contact:

Skulle vilja ha konstruktiv kritik på min sida.

Post by psychokiller »

psychokiller - står när dom andra faller
User avatar
psychokiller
Posts: 5
Joined: 2003-04-01 18:27:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by psychokiller »

vafan, kan nån ta bort denna tråd? vart nåt fel :/

edit: såja, nu är det en tråd :) tack vem det nu var.
psychokiller - står när dom andra faller
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ahh. fin sida, sköna färger osv. men det känns som om nånting saknas.. vet dock inte vad. sidan känns "död" på nått sätt. du utnyttjar i princip 1/6 av skärmen (iaf för mig:P), något som jag inte gillar... Nä det ska vara lunarstorm ;) ;D :P


fina färger och skön design, men förstora! (e min kritik)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mera där uppe kanske? Bredare sida?

Det som antagligen gör sidan tom (just nu..) är att det inte ligger så mycket på den. Tänk dig själv 64s startsida med en nyhet, inga recensioner, artiklar osv. ;)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Det där med "Länk" på respekt kan säkert skippas. Också det att man måste skrolla åt sidan bara för att en del av titelbannern åker ut när man har sitt fönster i 800-bredd typ...

Vore skönt om du skrev lite om varje länk på respekt.

Hemkunskapsbilderna är något av det värsta jag sett :P

Musikbiten kunde kanske lagts i arkiv, om du inte tänker ha något annat där (t.ex. ladda ner musik osv)

Inget innehåll, men jävligt skön design ;)
IL1
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Mirza* wrote:Det där med "Länk" på respekt kan säkert skippas. Också det att man måste skrolla åt sidan bara för att en del av titelbannern åker ut när man har sitt fönster i 800-bredd typ...

Vore skönt om du skrev lite om varje länk på respekt.

Hemkunskapsbilderna är något av det värsta jag sett :P

Musikbiten kunde kanske lagts i arkiv, om du inte tänker ha något annat där (t.ex. ladda ner musik osv)

Inget innehåll, men jävligt skön design ;)
OT: Du borde bannas, du gillar M$ och asp.NET :(
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

känner igen brusharna... vems är det?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Färgval/tema är väl ok, men det är ju svårt att bedöma en sida utan nåt egentligt innehåll. Men fortsätter du på detta tema, kan det bli lyckat.

Det svåra är inte att fixa en sida, det svåra är att idas uppdatera den.. :)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
psychokiller
Posts: 5
Joined: 2003-04-01 18:27:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by psychokiller »

Quork wrote:känner igen brusharna... vems är det?
Vet inte, hittade på kazaa :)

Er andra: taack för all kritik, hinner inte gå igenom allt nu *stressigt* men jag ska komma tillbaka senare idag och titta.
psychokiller - står när dom andra faller
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

psychokiller wrote:
Quork wrote:känner igen brusharna... vems är det?
Vet inte, hittade på kazaa :)

Er andra: taack för all kritik, hinner inte gå igenom allt nu *stressigt* men jag ska komma tillbaka senare idag och titta.
ok, sett några sidor åka ner p.ga att dom inte skrivit vems som är brushesrna etc.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

thr wrote:OT: Du borde bannas, du gillar M$ och asp.NET :(
If you only knew the power of the dark side :)
IL1
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Mirza* wrote:
thr wrote:OT: Du borde bannas, du gillar M$ och asp.NET :(
If you only knew the power of the dark side :)
Jag trodde att vi hade gått igenom det där? Lyckades jag inte driva ut demonerna? ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

som en annan så käns den tom.

Ett tips kan vara att försöka använda större del av skärmen.

/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

nem wrote:
Mirza* wrote:
thr wrote:OT: Du borde bannas, du gillar M$ och asp.NET :(
If you only knew the power of the dark side :)
Jag trodde att vi hade gått igenom det där? Lyckades jag inte driva ut demonerna? ;)
You can't destroy them, they have foreseen this. It is your destiny, join me and together we can rule the internet! >: )
IL1
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

konstruktivkritik... .

1. index brukar man inte kalla för index, är man inte van datoranvändare, då fattar man inte hela betydelsen, det är ju inte nån indexering av sidan, utan förstasidan. så den kan man döpa till hem kanske.

2. jag är petig med typografi, och att saker och ting skall vara sumetriska. Typografin både i logo och länkar kan du arbeta med, se till att inte någon del av texten i länkarna ser ut att ramla bort, detta behöver man öva på. sedan kanske man skall skippa att ha såpass stor yta för bilden du använder för index, inte den bland länkarna, den fyller inte nån funktion när den är så stor, blir bara seg.

3. linjerna ovan/under för att dela av inlägg tycker jag ser fula ut när du satt textmarginalen utanför på högersidan, medan den är i kant på vänster sida, skall den vara kortare än marginalerna så får du centrera den.

4. som lillis sa, något saknas, rekommenderar att använda dig av lite fotografier, i tex länkar eller kanske bara nån nån bild och bildtext för att fylla ut, här sitter jag med 1600X1200 och folk som sitter i 1024 kan jag tänka mig tycker siten är för vänsterställd och inte nyttjar utrymmet på skärmen, vi gör inte hemsidor för palm här inte =).
______________________________________________________________

annars tycker jag att det ser bra ut, att använa samma tyngd på logo som länkar kanske inte är det bästa man kan göra, men det går ju läsa pga länkarna är såpass stora, minska grad och tjocklek på länkarna och öka tjocklek på logon, så tror jag att du kommer landa med ett skönt resultat.

//glädjedödaren....
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Kan väll inte säga så mycket dåligt om själva sidan då allt redan är sagt, men musik smaken!?
Vad är det för sätt att digga natzi musik och punk... två motsatta åsikter, man väljer väll ändock bort den skiten man inte gillar ... d.v.s rasse musiken?
Fast är väll upp till var och en men ville få min åsikt sagd...
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

SUBPL8 wrote:konstruktivkritik... .

1. index brukar man inte kalla för index, är man inte van datoranvändare, då fattar man inte hela betydelsen, det är ju inte nån indexering av sidan, utan förstasidan. så den kan man döpa till hem kanske.
Riktar sig iofs sidan inte ganska uteslutande till relativt vana datoranvändare..?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Post Reply