Delsidor separata eller integrerade?

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Delsidor separata eller integrerade?

Post by tkh »

Sitter och försöker fila ihop en lite portal.. eller vad man ska säga. Fast detta är ändå en fråga som gäller rent generellt.

Jag ska ha en inloggningsdel, en del för att registrera sig.. ja, sånt som alla sidor har i princip. Grejen är bara var jag ska lägga dem.

Att alltid ha loginfälten framme tycker jag är fult och förstör designen på sidan. Å andra sidan - om alla ska logga in på sidan så ska de ju ligga nära till hands, är det bara ett fåtal som ska logga in så kan man ju "dölja" den lite mer.

Ett alternativ är ju att ha popuprutor för dessa funktioner, de stör inte huvuddesignen, men å andra sidan blockar vissa denna funktion och skyr den som pesten.

Man kanske kan ha dem dolda, och visa dem när man klickar på en knapp.

Registreringssidan innehåller ju lite mer än en anv/pass+knapp, men är ändå inte speciellt stor. Även den skulle kunna gå att ha som en popup, men kanske bäst ändå att ha som en egen sida - så man kan få plats med lite text och dylikt där.

Ni andra kanske har något bra tips på hur jag ska tänka med dessa funktioner?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Något liknande novell har på sin sida? (Tryck på "search" så förstår du vad jag menar)

http://www.novell.com/sv-se/
hej.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Om du alltid vill ha en form framme så kan du ju använda CSS för att ändra utseendet på den så att den smälter in lite mer (så gjorde jag iaf :) ).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Post Reply