Show 'em what you're made of!

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Show 'em what you're made of!

Post by lither »

Såg förslaget för ett tag sen i tråden http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=17151

Verkade aldrig som om idén kom till fullo, så att säga. Även fast det nu blir jag som skriver så hamnar denna idé på Nickes bekostnad. ;)

Ja, för er som inte orkar läsa en annan tråd så är förslaget som följer:
Nicke. wrote:Vad sägs om en klistrad "projekt tråd" där man är begränsad till 1 inlägg/person där man kan presentera olika php/asp/grafik/whatever projekt man sysslar med, editera inlägg för versionsuppdateringar osv?
Inga kommentarer på andras projekt osv, bara ett inlägg per person där man presenterar vad man nu sysslar med
Ja, upp till resten av folket att bedöma.

En liten, liten brasklapp bara. Om detta nu skulle slå igenom hur blir det då om man har flera projekt? Flera inlägg då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Känner att jag får presentera idén lite mer utförligt, då den är lite luddig.

Tanken var som så att det är folk här som sysslar med att utveckla webapps, wallpapers, hela communities kanske.
Alla får (förslagsvis) en begränsning på 1 post/projekt. Inga kommentarer ang. andras projekt, inget "snack" (thr och gussoh, inte bitas ang IO vs GIS ;)) Bara en presentation, thumbnails på ex. wallpapers, en lista på vad ett ASPskript nån utvecklat kan göra osv.

Vi har ju trots allt ett antal grafik/php/asp-utvecklare här. Gussoh sysslar med GIS, thr har utvecklat ServerInfo samt IO. NeM har gjort en bunt snygga wallpapers, vill även minnas att Mirza* utvecklar i ASP. Själv har jag lusat ner forumet med mitt MusicBox, etc.

Sen ska ju allt (såklart ;)) vara fritt att sprida.

Ps. Lither: Om folk nu inte uppskattar idén så har jag såklart aaaaldrig lagt fram det där förslaget ;) Ds.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

php/javascript/grafik visst men inte ASP döt nät.

Hata asp, jävla MS skit som är segt och i princip bara fugnerar på IIS tillfredställande.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

thr wrote:php/javascript/grafik visst men inte ASP döt nät.

Hata asp, jävla MS skit som är segt och i princip bara fugnerar på IIS tillfredställande.
Jag har aldrig använt och kommer aldrig använda ASP/IIS, men låt dem som vill göra det, göra som så... Ligger ju ingen skada i det (förutom säkerhetsrisken på IISburkarna)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Låter bra, fram med en tråd så klistrar vi den sedan :)
» the empire never ended
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Nicke. wrote:
thr wrote:php/javascript/grafik visst men inte ASP döt nät.

Hata asp, jävla MS skit som är segt och i princip bara fugnerar på IIS tillfredställande.
Jag har aldrig använt och kommer aldrig använda ASP/IIS, men låt dem som vill göra det, göra som så... Ligger ju ingen skada i det (förutom säkerhetsrisken på IISburkarna)
Ingen skada?

gettype(_MS_);
skulle juh returnera:
"maniacs that want to take over the world"? ;)
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

whiz wrote:Låter bra, fram med en tråd så klistrar vi den sedan :)
Jahaja... kan väl alltid börja. Behöver ett lämpligt förslag på topic... "projekttråden" låter lite torrt... och namn på projekt etc. har aldrig varit min starka sida... ta "MusicBox" t.ex. :-/
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Hans-Eddy
Posts: 749
Joined: 2002-03-10 10:38:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by Hans-Eddy »

Det vore kanske en god idé att fastställa någon form av bestämt format för hur en persons projektpresentation ska se ut, hur uppdateringar ska presenteras, dateras etc allt för att göra det lättöverskådligt.
The circle is perfect, but the world isn't round.
The revolution will not be televised, the revolution will be live.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hans-Eddy wrote:Det vore kanske en god idé att fastställa någon form av bestämt format för hur en persons projektpresentation ska se ut, hur uppdateringar ska presenteras, dateras etc allt för att göra det lättöverskådligt.
Lite från person till person är väl det, men ett förslag:
Person X wrote:Hej... bla bla bla... yada yada yada..

Projekt/Skapelse

Ev. bild/-er

Ev. Uppdatering
info om uppdateringen

Ev. hemsida
Saknas det något?
Nicke. wrote:Behöver ett lämpligt förslag på topic... "projekttråden" låter lite torrt... och namn på projekt etc. har aldrig varit min starka sida... ta "MusicBox" t.ex.
Vad du kallar dina projekt är ju upp till dig. ;)

Men frågan är om topicen ska vara nån "tuffing" eller en smutta ironi i den. Räcker det inte bara med något förstårligt (uteslutet projekttråden då. ;))?!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Låter som en bra ide till programmeringsforumet med.

Jag tror jag snor den.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

IcePic wrote:Låter som en bra ide till programmeringsforumet med.

Jag tror jag snor den.
Opensource :>
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

IcePic wrote:Låter som en bra ide till programmeringsforumet med.

Jag tror jag snor den.
Och här kommer det fina med intellektuell egendom in ;)
Stjäl inte idéer!
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

nem wrote:Och här kommer det fina med intellektuell egendom in ;)
Stjäl inte idéer!
Lungt, jag har inte patenterat den än ;)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply