W3C accepterar inte mina "background-color"

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

W3C accepterar inte mina "background-color"

Post by Fluffy »

Försöker fixa min "Fluffys hemsida" så den inte har frames och är verifierad av W3C på HTML-koden (HTML v4.01) och CSS (v2). HTML-koden är ok men i CSS-filen så klagas det på alla "background-color". Jag har testat olika saker fram och tillbaka med dessa saker som t.ex ha bakrundsfärg #ffffff, men klagas ändå.

Länk till verifieringen:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/vali ... styles.css


Någon som har någon möjlig aning vad felet kan vara?

Jag vill inte ha någon "background-color" alls på table för att sidan består av tables och de har lite olika färger som syns på sidan: http://fluffy.homeip.net
Last edited by Fluffy on 2003-04-18 15:11:35, edited 2 times in total.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Re: W3C accepterar inte mina "backround-color"

Post by Fluffy »

Ja, jag skrev fel på alla ställen i inlägget men de är nu fixade.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Den klagar inte, den varnar dig om att du inte har en förgrundsfärg med din bakgrundsfärg...

En sida utan något specifierat visas så som klienten har ställt in det i sin browser... Det vanliga är väl vit bakgrund och svart text... Så om du ändrar bakgrunden till grå så ser det fortfarande okey ut.

Men om klienten har ställt in det så att bakgrundsfärgen är svart och förgrundsfärgen röd, och du ställer in bakgrunden till röd men låter förgrunden vara så kommer det att se okey ut hos dig som har svart förgrundsfärg men inte hos din besökare som har röd.

~typ~
IL1
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Mirza* wrote:Den klagar inte, den varnar dig om att du inte har en förgrundsfärg med din bakgrundsfärg...

En sida utan något specifierat visas så som klienten har ställt in det i sin browser... Det vanliga är väl vit bakgrund och svart text... Så om du ändrar bakgrunden till grå så ser det fortfarande okey ut.

Men om klienten har ställt in det så att bakgrundsfärgen är svart och förgrundsfärgen röd, och du ställer in bakgrunden till röd men låter förgrunden vara så kommer det att se okey ut hos dig som har svart förgrundsfärg men inte hos din besökare som har röd.

~typ~
Ömm... ok. Men hur får man bort varningarna? La till "color: #000000" under varje bg-color och vips. Samma med no bg-color vid color. La till en bg-color där och så var den varningen borta.

Tackar... :)
Post Reply