Allvarligt - Vad ska jag göra?

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Allvarligt - Vad ska jag göra?

Post by thr »

Vill ha förslag på vad som man kan koda, webbapplikation pratar vi om då och språket PHP. I princip vad som helst, men det ska vara en applikation - INTE en hemsida.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ett flexibelt databassystem där man kan lägga till data i flera olika fält och sedan söka på datan, Exempel: Filmdatabas med fält för Filmens titel, svenska titel, längd, produktionsår, skådespelare, Zon för DVD/kvalitet för VHS, om den har textning etc.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

En sql-generator för sökning igenom en databas...

Typ admin fyller i lite grejer om tillgängliga fält och deras datatyp. Sen så generar "applikationen" ett vackert interface där användare kan leka runt och söka igenom databasen...

Typ användaren väljer fältet "datum", operatorn "efter" och skriver in värde "123" och så ger programmet ett vackert felmeddelande pga datumet... Annars generar den lite sql typ "select något from tabell where datum>#2003-04-26# order by någotannat"

Så ska den ju kunna göra rätt avancerade och typ mer eller mindre oändligt stora sqlsatser :)

Typ...

[add new search-villkor] lägger till en ny rad med två listrutor och en textruta. Så väljer man fält i den första listrutan, operator i den andra och värde i den tredje. Applikationen validerar operatorn och värdet efter fältets datatyp osv...

Hoppas att jag förklarade fint nu då :)

Have you got the skillz?
IL1
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Yepp I've got the skills :)


Nä men ska kolla på det du sa mirza på måndag och/eller tisdag :)
Tack för idén iaf.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Fixa de sakerna jag påpekade på serverinfo? :)

* Ett forum
* Nätverksstatistikssak (mrtg-kopia)
* Besökarstatistikssak (webalizer-kopia)
* Något finfint till 64bits. ;)
* En klient till: http://uptime.wonko.com - Fel område?
* En sak som plockar ut info ut systeminfo som lätt kan infogas på sidor istället för att ha en separat sida för det.
* Något jag inte kommer på...
* Ett script/en sak som har roligt med Internet Explorer. ;)
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Fluffy wrote:* En sak som plockar ut info ut systeminfo som lätt kan infogas på sidor istället för att ha en separat sida för det.
* Något jag inte kommer på...
ServerInfo kan lätt modifieras för att göra just som så, bara att använda FBSD/linux-klasserna.

Jag sitter nästan i samma sits som thr, jag har kunskapen men inte idéerna, musicbox är det enda halvvettiga jag kommit på men det använder ingen :P
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

thr wrote:Yepp I've got the skills :)


Nä men ska kolla på det du sa mirza på måndag och/eller tisdag :)
Tack för idén iaf.
Lika självsäker som alltid ser jag... Added excitement?

Tänkte göra det själv (i asp.net ;)) häromdan... Men det får kanske vänta tills man får lite mer tid =/
IL1
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

villken underbar sits har kunskap men inte ideér.
Jag har det tvärt om så jag har det någ mycket lättare kan jag tänka mig.

/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
Anders1
Posts: 121
Joined: 2002-12-30 12:11:43
Location: En stad

Post by Anders1 »

Hehe, själv har jag varken kunskap eller idéer. ;)
Jag är en über-fisksoppa!
Post Reply