Frames i Dreamweaver...

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Anders1
Posts: 121
Joined: 2002-12-30 12:11:43
Location: En stad

Frames i Dreamweaver...

Post by Anders1 »

Nu har jag fått en av mina galna idéer igen: jag skall försöka göra en hemsida med frames! Efter att ha läst kilovis med kurser om HTML, CSS och JS så har jag kommit fram till att jag skall göra hemsidan i Dreamweaver.

- Det här va ju enkelt :) tänkte jag och klickade fram några frames. Allt gick bra tills jag skulle spara. Helvetesprogrammet vill att jag skall spara alla frames för sig (kanske så man skall göra, vad vet jag). Iaf. Jag blev såklart misstänksam och stängde av Dreamweaver för att sedan starta det igen.
Jag öppnade sidan jag arbetade med men... mina frames var inte kvar!!!

Är det nån som vet hur jag kan få allt sparat i en och samma sida?

_______________________________________________________

Desperat!!!


Jag är en über-fisksoppa!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grejen med frames är att i varje frame, finns en separat extern HTML sida.
Vill du göra på nåt annat sätt, får du göra det med tables.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Anders1
Posts: 121
Joined: 2002-12-30 12:11:43
Location: En stad

Post by Anders1 »

stealth wrote:Grejen med frames är att i varje frame, finns en separat extern HTML sida.
Vill du göra på nåt annat sätt, får du göra det med tables.
Men är det inte meningen att man skall kunna visa framen på samma gång som "original-sidan"?
Jag är en über-fisksoppa!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Anders1 wrote:
stealth wrote:Grejen med frames är att i varje frame, finns en separat extern HTML sida.
Vill du göra på nåt annat sätt, får du göra det med tables.
Men är det inte meningen att man skall kunna visa framen på samma gång som "original-sidan"?
Jo, men du har jue en main-sida med frameset, varav där sidorna visas
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Anders1
Posts: 121
Joined: 2002-12-30 12:11:43
Location: En stad

Post by Anders1 »

Okej, korkade jag fattar äntligen!

Tack för alla svar! ;)
Jag är en über-fisksoppa!
Junix
Posts: 54
Joined: 2002-12-08 4:09:17
Location: Jönköping

Post by Junix »

Jag får bara säga en sak när man hålt på j****gt länge med hemsidor som jag får jag faktist säga om du ska göra en seriös sida använd inte frames, det blir oproffsigt. Använd tables det blir skit snyggt med det. om man gör rätt.
DATA data DATA data DATA data data DATA DATA DATA är braiga grejor.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Junix wrote:Jag får bara säga en sak när man hålt på j****gt länge med hemsidor som jag får jag faktist säga om du ska göra en seriös sida använd inte frames, det blir oproffsigt. Använd tables det blir skit snyggt med det. om man gör rätt.
Om du nu har hållt på så länge med hemsidor borde du väl veta att boxmodellen med CSS är enda rätta lösningen och att använda tabeller för att strukturera upp är föråldrat? ;)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Post Reply