Designförslag sökes...

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Designförslag sökes...

Post by Niklas Berggren »

Sitter och pular (dum som jag är) på en form av MusicBox advanced, Just nu har jag problem med att formge det hela.
Jag har kodat ett katalogträd som "vecklar ut sig" allt eftersom man klickar sig vidare och det ser ju inte allt för hemskt ut iallafall, mitt problem är filpresentation.

http://medlem.spray.se/nickeshots/demo.html (Notera att det inte är scriptet i fråga utan jag har bara tagit den html som genererades vid ett läge och skickat upp)
Jag vill ha filerna presenterade i den högra cellen i tabellen, behöver förslag på hur jag ska lägga upp det hela.
Jag behöver dessutom lite utrymme i den cellen för att presentera detaljer om en låt om man väljer den, såsom ID3-taggar, bitrate etc.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Nå, eftersom alla är så blyga med förslag så slänger jag upp hur det ser ut nu.
http://medlem.spray.se/nickeshots/test2.html

Kommentera.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Försök få det att bli så likt utforskaren(windows-tjaffs) som möjligt, eller iallafall liknande funktionalitet. Jaja, gör som du vill :P
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Xerxes wrote:Försök få det att bli så likt utforskaren(windows-tjaffs) som möjligt, eller iallafall liknande funktionalitet. Jaja, gör som du vill :P
Där begrep jag inte helt va du sa, utveckla =)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tror han menade att du skulle få det att fungera som utforskaren i windows, med plus i kanten för att gå längre ned i katalogträdet.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply