Hjälpsam PHP-kodare sökes

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Hjälpsam PHP-kodare sökes

Post by lither »

Sitter och jobbar designmässigt på en sida för en nätradio. Nu skulle jag behöva lite hjälp av en PHP-kodare som vore lite frivillig med att åstakomma följande saker:
  • En simpel gästbok men anti-spam funktion.
  • Sidan ska kunna klockan. När det är en viss dag så ska en viss table lysa i en annan färg beroende på vilken dag det är (kan förklara noggrannare om ni så önskar).
  • Tipsa en vän funktion.
  • Önska en låt formulär (går ju i HTML, men behöver speciella funktioner här).
  • Svårast av allt? När en viss låt spelas i Winamp så ska den visas på sidan.
  • Trevligt humör. :)
Finns säkert en del av detta redan nerladdningsbart gratis. Men ni får ju iofs med cred. ;)

Stort tack på förhand!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

För winamp saken kommer du behöva ett plugin till winamp kan jag säga iaf..... fö. har jag ingen aning :P
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Hjälpsam PHP-kodare sökes

Post by Niklas Berggren »

lither wrote:
  • En simpel gästbok men anti-spam funktion.
  • Sidan ska kunna klockan. När det är en viss dag så ska en viss table lysa i en annan färg beroende på vilken dag det är (kan förklara noggrannare om ni så önskar).
  • Tipsa en vän funktion.
  • Önska en låt formulär (går ju i HTML, men behöver speciella funktioner här).
  • Svårast av allt? När en viss låt spelas i Winamp så ska den visas på sidan.
  • Trevligt humör. :)
Punkterna 1, 2, 3 och 4 är inga problem.
Punkt 5 kommer, som thr påpekat, kräva nått plugin av nåt slag.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Tror inte jag kan hjälpa till, faller på punkt 6 :P
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Har redan löst det mesta utom punkt 2. Nicke? thr? ;)

Det jag menar bygger på ett system som finns på http://www.radioseven.se/default.asp?page=tabla

En slags kalender om man tänker efter.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

lither wrote:Har redan löst det mesta utom punkt 2. Nicke? thr? ;)

Det jag menar bygger på ett system som finns på http://www.radioseven.se/default.asp?page=tabla

En slags kalender om man tänker efter.
Om det ska vara som på den sidan så är det ju bara att sätta tabellfärgerna manuellt och sen hämta dagens händelser från en databas och lägga dom i första, morgondagens i nästa osv. Det enda du sen behöver göra är att fylla på med händelser ett visst antal dagar i förväg. Eller missförstår jag dig?
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nva wrote:
lither wrote:Har redan löst det mesta utom punkt 2. Nicke? thr? ;)

Det jag menar bygger på ett system som finns på http://www.radioseven.se/default.asp?page=tabla

En slags kalender om man tänker efter.
Om det ska vara som på den sidan så är det ju bara att sätta tabellfärgerna manuellt och sen hämta dagens händelser från en databas och lägga dom i första, morgondagens i nästa osv. Det enda du sen behöver göra är att fylla på med händelser ett visst antal dagar i förväg. Eller missförstår jag dig?
Jo, sant. Vill bara att den ska göra det själv. :)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Är inte riktigt säker på vad du menar, att den ska ha olika färger varje dag eller? Isåfall kan du t.ex. ha en vektor med längden 30 och sen ha ett färgvärde på varje plats. Därefter väljer du bara ut rätt färg m.h.a. date-funktionen.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Post Reply