CSS-positionering i en tabell

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Rom Raptor
Posts: 621
Joined: 2002-11-13 18:13:15
Location: Stockholm
Contact:

CSS-positionering i en tabell

Post by Rom Raptor »

jag vill positionera en iframe i en tabell med hjälp av CSS. hur gör jag?
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Hur menar du? Positionera exakt efter pixlar eller left/top o.d?
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Rom Raptor
Posts: 621
Joined: 2002-11-13 18:13:15
Location: Stockholm
Contact:

Post by Rom Raptor »

pixlar
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Man kan positionera i två olika "lägen" såvitt jag vet, dels "relative" och dels "absolute". Alltså, om du skriver "position: absolute;" så kan du sätta t.ex. "left: 100px;" och "top: 150px" och då räknas det från övre vänstra hörnet, oavsett vad som finns på resten av sidan... d.v.s. du kan placera saker rakt ovanpå varandra. Om du skriver "position: relative;" så börjar den räkna från övre vänstra hörnet i det elementet iframe:n, eller vad det nu gäller, befinner sig i, det är dock något du får experimentera dig fram till själv eftersom jag inte har testat det direkt.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Post Reply