Php-programmerare sökes för ett stort projekt!

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Majestic XII
Posts: 3
Joined: 2003-07-06 18:53:09
Location: Lerum
Contact:

Php-programmerare sökes för ett stort projekt!

Post by Majestic XII »

Hej!

Alla vet säkert att spelet Half-Life 2 står vid dörren (nästan i alla fall) och självklart kommer detta spelet följa trenden med moddar mm.

Vi ska göra en systersida till www.halflife2.net som bara ska handla om hur man utvecklar moddar eller vertyg till HL2. www.halflife2.net är världens största fansite, med 3 miljoner hits och 2-6 gig bandbred varje dag. Vi har varit med i flera stora spelsidor och vi har flera utvecklare från stora moddar, tex sven-coop (som sammarbetar med Valve för att göra HL2`s coop)

Sidan kommer heta HL2Dev och få adressen hl2dev.halflife2.net (om vi inte köper en domän)

Lite kort om sidan då. Sidan ska fungera som en wiki, alltså att medlemmar kan lägga in sina egna artiklar och tutorials för att hjälpa andra medlemmar. När man registrerar sig så får man en egen portfolio som man kan lägga ut saker man har gjort och skriva lite om sig själv.

Man kan även registera moddar. Varje modd kommer få en egen sida där man kan skriva vad den handlar om, lägga ut bilder mm.

Jag har ett dokument där det står lite mer om vad sidan ska innehålla och hur den ska funka.

Han som håller på med designen är också svensk, så det blir lite lättare att kommunicera med varandra.

Vi hade klart ca 40% av koden och 99% av designen men han som jobbade med det blev osäker på om han ville fortsätta och jag har inte hört något från honom på ganska länge nu.

Sidan ska vara inriktad till utvecklare som har frågor eller vill hjälpa andra utvecklare, inte folk som jagar folk till sin modd.

Vi har en bra host redan.
2 x 2.0Ghz Xeon
1Gb Ram (kommer inte ihåg vad det var för något)
3 x 1Gbit internetlinor

Om ni känner att ni är intresserade och vill veta mer så kan ni nå mig på följande:

Email: henke.alfredsson@telia.com (telia verkar ha lite problem med mailservern så den ligger nere)
ICQ: 113788984
MSN: majesticxii12@hotmail.com
IRC: halflife2.dev @ quakenet
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Var inte en sån här ragga-kodare tråd uppe för nån månad sen?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Majestic XII
Posts: 3
Joined: 2003-07-06 18:53:09
Location: Lerum
Contact:

Post by Majestic XII »

Nicke. wrote:Var inte en sån här ragga-kodare tråd uppe för nån månad sen?
Vad vet jag, jag reggade mig precis.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Pengar inblandad ?
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Majestic XII
Posts: 3
Joined: 2003-07-06 18:53:09
Location: Lerum
Contact:

Post by Majestic XII »

Häääjn wrote:Pengar inblandad ?
Tyvärr inte, men det kan vara en bra plats att göra reklam för sin sida.

Jag har redan fått svar från en som är intresserad men det skulle inte skada om en till vill vara med.
Post Reply