Centrerat i PHP m DIV

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
haghala
Posts: 151
Joined: 2002-10-01 15:18:59
Contact:

Centrerat i PHP m DIV

Post by haghala »

Nu är det så att jag undrar hur jag ska gör för att kunna centrera flera lager med div taggar antingen genom att göra ett div lager som alla andra är i eller på något annat sät

men hur gör man för att centrera div lager i all olika upplösningar?
håller på att koda sida i enkel php/html
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Code: Select all

<div style="text-align: center;">Centrerade objekt</div>
Är inte säker på att det fungerar på alla objekt.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Det fungerar bara i IE. I Opera och Phoenix blir bara texten centrerad inom objektet och objektet är fortfarande vänsterjusterat.
Jag har också letat efter en sån funktion men det ser inte ut att finnas någon bra lösning på det.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Provat

Code: Select all

<center></center>
eller

Code: Select all

<div align="center">nånting</div>
?
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Man får fulhacka CSS för att få det att fungera, om jag vore er skulle jag vänta till XHTML 2.0 och CSS 3 innan man börjar jobba uteslutande i CSS/XHTML eftersom det behövs så många fullhack för att få allting att fungera.
User avatar
haghala
Posts: 151
Joined: 2002-10-01 15:18:59
Contact:

Post by haghala »

och vilka är dessa fulhack då? ge mig ett exempel
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

haghala wrote:och vilka är dessa fulhack då? ge mig ett exempel
Orka, det är alldelles för mycket jobb. Kolla på www.phpportalen.net dem kan hjälpa dig.
Post Reply