Web-hotell, Internetfab.com

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Web-hotell, Internetfab.com

Post by whiz »

Jag är precis i slutfasen av att skaffa egen domän och egen hemsida, eller kanske bör jag säga, i ligger i startgroparna då planeringen är avklarad och det är dags att boka domän och web-hotell.

Internetfab.com verkar vettiga, speciellt deras Bronspaket. Jag vill helst ha ett "riktigt" web-hotell, dels för att jag får domänen lite billigare, dels för att jag får dns, eposthantering och sådant.

Är det någon som haft att göra med företaget innan och känner till om de håller vad de lovar? Eller kanske rentav kan rekommendera något bättre i samma prisklass?

Jag tänkte maila dem för att få klarhet i vissa saker samt se hur länge de dröjer med att svara. Det jag tänkte fråga om var:
  • Stöd för ex. Python och en del annat.
    Om www-utrymmet delas med utrymmet för email.
    Om månadsgränsen för www delas med gränsen för epost.
    Om de stödjer Imap
    Om domännamnet registreras direkt på mig eller om jag bara "hyr" det genom dem.
Någon kanske har förslag på andra saker jag bör kolla upp i samband med detta?

För att summera,
jag vill ha åsikter om Internetfab.com och deras tjänster, ev. förslag på andra rekommenderade web-hotell samt övriga saker jag bör tänka på.
» the empire never ended
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Har du kollat in på http://wh.datormagazin.se/

Där har du en guide över massa webbhotell...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det var så jag fann Internetfab. Vad jag vill ha är dock kommentarer om dem, hur det fungerar med driftsäkerhet, support och liknande.
» the empire never ended
EggZ
Posts: 6
Joined: 2003-05-29 10:34:15

Post by EggZ »

Hehe, titta vilka gamla trådar man kan väcka till liv igen ;)

whiz skaffade du Oderland/internetfab tillsist? Själv fick jag mitt konto där tidigare i veckan. Undrar om du kan få adressboken att fungera. Pular med "Horde" webmail. Försöker jag lägga till en post i adressboken så får jag ett meddelande om att jag ska kontakta min systemadministratör.
Allting annat tycks fungera som det ska.

Tjipp!
Post Reply