3D Studio Max forum på svenska

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Leffamonx
Posts: 176
Joined: 2002-05-04 19:33:27
Location: Höör
Contact:

3D Studio Max forum på svenska

Post by Leffamonx »

http://www.talkingpictures.se/ct/forum/default.asp

Jag har precis registrerat mig, och hoppas att andra intresserade gör det samma. Verkar vara många kunniga på forumet och jag ser gärna att det finns ett större 3ds max forum i sverige.

3d studio maxare? Registrera dig vettja...

// Leffamonx
Leffamonx speakz:
Palla med...
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Annars är http://www.grafisktforum.org en höjdare.
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
Leffamonx
Posts: 176
Joined: 2002-05-04 19:33:27
Location: Höör
Contact:

Post by Leffamonx »

redhat wrote:Annars är http://www.grafisktforum.org en höjdare.
Jepp... det är också bra. Men personligen tycker jag det är lite "flummigt", lite som att jämföra pcgamer med 64bits ;)

/ olle
Leffamonx speakz:
Palla med...
User avatar
Leffamonx
Posts: 176
Joined: 2002-05-04 19:33:27
Location: Höör
Contact:

Post by Leffamonx »

Det forum jag tipsade om är lite mer "nej jag behöver hjälp, hjälp mig", medans grafiskt forum är med "titta vad jag har gjort, fint?".

Jag ställde en fråga:

http://www.talkingpictures.se/ct/forum/ ... PIC_ID=267

Och fick ett seriöst svar mycket snabbt (om man tänker på hur många medlemmar forumet har)

Jag har iaf hittat min nya lilla 3d kojja... / Leff
Leffamonx speakz:
Palla med...
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Det är ett nystartat forum, men det kan bli rätt bra då det framförallt vänder sig mot de som faktiskt arbetar med programmet och äger en licens. Detta då de skickar en inbjudan till vi som har licens på 3dsmax. Förhoppningsvis så skall detta göra att det blir aningen mindre "n00bs" i forumet, vilket är problemet med många andra forum.

Om ni planerar att använda detta forum, betänk då att de som står för forumet är en av generalagenterna för 3dsmax i Sverige, och de har inte mycket till övers för warezusers. Så har man frågor som man helt enkelt inte ställer om man har lagt ut över 40000kr (för att man har manualer etc) så kan man bli rätt sågad.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Leffamonx
Posts: 176
Joined: 2002-05-04 19:33:27
Location: Höör
Contact:

Post by Leffamonx »

ballkula wrote:Det är ett nystartat forum, men det kan bli rätt bra då det framförallt vänder sig mot de som faktiskt arbetar med programmet och äger en licens. Detta då de skickar en inbjudan till vi som har licens på 3dsmax. Förhoppningsvis så skall detta göra att det blir aningen mindre "n00bs" i forumet, vilket är problemet med många andra forum.

Om ni planerar att använda detta forum, betänk då att de som står för forumet är en av generalagenterna för 3dsmax i Sverige, och de har inte mycket till övers för warezusers. Så har man frågor som man helt enkelt inte ställer om man har lagt ut över 40000kr (för att man har manualer etc) så kan man bli rätt sågad.
Jepp... jusst därför jag tycker forumet är så bra. Inte för att jag smälter in bland alla genier som finns där, utan för att jag kan få hjälp snabbt.

/ Leffa
Leffamonx speakz:
Palla med...
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Leffamonx wrote:Jepp... jusst därför jag tycker forumet är så bra. Inte för att jag smälter in bland alla genier som finns där, utan för att jag kan få hjälp snabbt.

/ Leffa
Det "tråkiga" med såna forum, är att man snabbt inser hur många fantastiska 3d-artister som finns, men som inte får nåt jobb inom 3d. En del hobbyfolk är sanslöst duktiga, men Sverige är rätt litet inom 3d så jobben är få tyvärr...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Post Reply