Javascript problem!

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
JFK
Posts: 49
Joined: 2002-03-17 18:12:25

Javascript problem!

Post by JFK »

Får ett felmeddelande om att ett object förväntas när en funktion anropas (function Rensa()) fast det inte är något fel på funktionen.
här finns koden/sidan: http://hem.bredband.net/b137862/tjugoett.txt

:-/ :-/ :-/

help plz!!!!!

(postade hör för att det verkar var ett mer programmeringsrelaterat problem en web-inriktat!)
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Javascript är webprogrammering så jag flyttar tråden dit.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

En chansning bara, men jag brukar alltid skriva onClick="javascript:funktion();" istället för onClick="funktion();". Mycket möjligt att det funkar med både, men tänkte att det kunde vara värt att påpeka...
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Mer chansningar:

html: <element id="hej" />
använd detta: document.getElementById("hej")
istället för: document.hej
IL1
User avatar
JFK
Posts: 49
Joined: 2002-03-17 18:12:25

Post by JFK »

Det var inte något av åvandstående men tack ändå!
Jag kommenterade bort funktion efter funktion och kom fram till att det var en funktion med if-sats m.m som strulade till hela programmet och jag kunde inte anropa en enda funktion utan att det blev felmedd... :)
Post Reply