GIS

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

GIS

Post by Hellsis »

Jag har just nu ett galleri på min hemsida, som jag inte alls är nöjd med, det går inte att uppdatera, man måste göra om allt från början om man inte kodar in varje bild för hand.

GIS galleri verkar väldigt bra, problemet är bara att jag inte riktigt får det att fungera. Jag ser alla filer i det men jag kan inte se thumbnailsen som skapas, vet inte vad det kan vara för fel.

Jag kör windows 2000 med apache.
Länk: http://hellsis.no-ip.com/gallery
Gå in i katalogen "pics" där har jag lagt en (eller var det två) .jpg bilder, men som synes funkar det inte, nu ser jag att det är något sorts felmeddelande också, hoppas någon kan tyda det.

Har lite knappt om tid så kan nu inte förklara problemet så mycket bättre, någon kanske har en aning om vad det kan vara för problem
ändå.

Förresten, jag vill inte ha något snack om att jag ska lägga in linux för då funkar det. Eventuellt ska jag göra det ändå men jag tänker inte ändra operativsystem innan jag fixat problemen, gillar inte att fly från problem. :D
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jag skulle gissa att GD inte är aktiverat. (Grafiskt bibliotek i php.) Aktivera det i så fall, GIS kräver det.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

http://gis.gussoh.com/howtos/windowshowto_sirxerxes.txt

Det skadar inte att läsa på sidan eller README-filen, där står sånt här.
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

Tro det eller ej, men jag har faktist gjort så redan, och det funkar inte. Är mycket möjligt att jag gjort fel, ska kolla när jag kommer hem senare idag.

edit: Nu är det inte aktiverat kom jag på eftersom jag nyss installerat om allt på webservern. Men aktiverade det förrut och då funkade det.
Men ska som sagt följa guiden en gång till när jag är hemma.
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

Nu funkar det bättre än sist, man ser thumbnailen, MEN det går inte att gå in på bilden, klickar man på den så händer ingenting, den är liksom länkad till sig själv, sen går det inte att gå in i kataloger som man skapar i giskatalogen heller.

http://hellsis.no-ip.com/gallery

Kolla själva, lägger inga några bilder
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

[Gay]Nu funkar nästan allting som det ska tack vare alla hjälpsamma och underbara människor det finns i den hår världen. ;) [Gay]
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Hur är det med rättigheter å liknanade flaggor..eller är det inte så viktigt på windofs plattformen?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

tror inte man kan ändra i windows. Men nu funkar det som sagt.
Post Reply