Ambigram

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
pimen

Ambigram

Post by pimen »

Hej! Jag undrar om det är nån av er som gjort nåt eget ambigram(en bild/text som blir identisk om man vänder den upp och ner). Här är iaf mitt bidrag: Image
User avatar
eskil
Posts: 863
Joined: 2005-02-06 19:40:11
Location: Nyköping

Post by eskil »

Hehe min kompis i skolan har lyckats göra ett ambigram av sitt namn ska be honom skriva det på en lapp så skickar jag in det i morgon^^

Tyvärr har jag inte svårt att tyda ditt... Står det Lejf?

//ELias
|Mobil| Eten M500 @ 400Mhz 192MB ram Windows mobile 2003
|Dator| Athlon64 3000+ s939 6600GT Arctic cooling T2 | 1x AC Silencer 64 Ultra TC | 5x Arctic Fan 3 TC
|Äger| En lödkolv lite sladd och en bunt lysdioder
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Tror att det ska stå LE3T (leet).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
pimen

Post by pimen »

Står 1337 ja, första 3:an e spegelvänd för att göra det enklare för mej...
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

Har aldrig lekt med sånt här innan, så jag var tvungen att testa. Här är mitt bidrag. Förhoppningsvis går det att läsa om man glor ett tag :). Har dock inte samma snygga bläckeffekt som pimen.

Image
pimen

Post by pimen »

Rätt så snyggt StreamBag, e den bara gjord med penselverktyget och copypaste i paint/photoshop? mitt gjorde jag med en snygg font som fanns i paint, vet inte om några funktioner i PS som skulle göra detta lättare, så jag föredrar paint´s enkelhet...


Edit: Nu har jag pysslat ihop ett till, det här är ju skitkul!
Image
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

pimen wrote:Rätt så snyggt StreamBag, e den bara gjord med penselverktyget och copypaste i paint/photoshop? mitt gjorde jag med en snygg font som fanns i paint, vet inte om några funktioner i PS som skulle göra detta lättare, så jag föredrar paint´s enkelhet...
Snyggt. Jag använde Inkscape som är ett vektorgrafikprogram. Ska försöka göra en version med nån lite mer avancerad pensen nån gång tänkte jag.
Post Reply