CSS dummar sig lite..

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
robin.
Posts: 315
Joined: 2003-01-05 20:34:27
Location: Strängnäs

CSS dummar sig lite..

Post by robin. »

Eller ja, dummar sig kanske är fel uttryck.. Om ni tar er en titt här: http://strangnashockey.se/

Sidan är uppbyggd av (bl a) två div's, en vänster- och en höger-"aligned". Men som ni ser så är bordern både till vänster och mellan dem lite "konstig".. Den till vänster tror jag är ganska lätt att fixa, men den mitt emellan dem... Någon som har någon idé hur detta kan göras?
User avatar
kaktus
Posts: 368
Joined: 2002-08-07 22:23:38
Location: Gbg
Contact:

Post by kaktus »

kollade i firefox och jag förstod inte riktigt vad problemet var :P för där såg det rätt ut! sen kollade jag i IE där såg det dock lite värre ut..

diven som omlsluter kontakt o logga in är för bredd och trycker ut den vänstra diven.. pröva att ändra widthen på den.. kollade bara snabbt nu är så trött..

stilren sida annars :)

godnatt.
User avatar
robin.
Posts: 315
Joined: 2003-01-05 20:34:27
Location: Strängnäs

Post by robin. »

Ok alltså.. IE borde verkligen förbjudas! Har lust att lägga in lite js-kod som bara skickar IE-användare vidare till FF's nedladdningssida! Aaaah! HATA!! :[

Hur som helst. Det var inte riktigt det som var problemet, även om det var väl bra att jag fick veta (använder bara Mac, så hade inte upptäckt det.. Var väl dumt av mig att anta att bara för att sidan fungerade i Safari/FF/Opera så skulle den fungera i IE............) Problemet är, som sagt, att de vertikala linjerna som delar upp vänster- och höger-kolumnen slutar när vänster-kolumnen slutar, även fast den högra fortsätter. Ser lite muppigt ut..
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

sätt bordern på den högra kolumnen istället för på den vänstra då?
Post Reply