Lite kritik snälla ni

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Newcrap wrote:tittade på en film..
det var många som svarade, tack till alla.

"Lite offtopic...men kan ni verkligen leva på det här genom att erbjuda så låga priser. 1500:- för en liten webbplats och gratis uppdatering.."

man lever inte på det , den här är bara nånting extra. jag är byggnadsarbetare.

Halvarsson:

" Garageutvecklare, betalar troligen inte skatt, sociala avgifter eller dylikt. Jag tar 700kr/tim för mina webbjobb, ungefär 40% av de försvinner till staten. "

du bara pratar skit jag betalar skatt.

"Och se till att skaffa er F-skattsedel så kanske ni får några vettiga klienter"
vettiga klienter? jag vill inte dem, jag bara gör webbsidor till mina kompisar och dem som är schyssa. Som du ser i webbsidan , de ska kontakta mig och sen jag kontaktar dem.

700kr/tim? jesus .. , man måste vara tokigt för att betala den där. Men ta det lugn jag skickar vidare alla trokiga kunder eller "vettiga"!!
Kan du bara klargöra för mig hur du betalar skatt och sociala avgifter utan att ha en F-skattsedel? Eller t.om en FA-skattsedel eftersom du är byggarbetare. Sen är det diskuterbart ifall du kan kalla sidorna "dina",när du använder templates som du sedan säljer vidare.

Angående dina kopierade texter från diverse sidor och alla stavfelen på din egna sida.

Gör om, gör rätt.

'nuff said.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Templates eller inte, portfolioen kommer nog med största sannolikhet generera kunder.
Cris Design tycker jag är jävligt läcker…speciellt hur bilderna går in i varandra.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Mr Einstein wrote:Templates eller inte, portfolioen kommer nog med största sannolikhet generera kunder.
Cris Design tycker jag är jävligt läcker…speciellt hur bilderna går in i varandra.
Jag är skeptisk till att de är kund hos Flashut.. Med tanke på att www.crispdesign.se inte är samma sida, han har bara utnyttjat en subdomän från scorpiondata för att komma till "flashen".

Man kanske borde maila iväg en fråga till dem och höra vad de har att säga.
Last edited by Halvarsson on 2007-02-24 14:27:22, edited 1 time in total.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

fisk
jag är nån som tror inte på
"2-års arbetserfarenhet och (snart) två års akedemisk utbildning i Digital mediedesign, marknadskommunikation, kommunikationsteori och retorisk marknadsföring"
eftersom alla dina meriter och utbildingar är riktade till massan, till dem som vet inte vad dem vill och letar efter nånting för att spendera sina pengar och tro att dem nöjda.

vistt att i dina utbildningar :
marknadskommunikation
kommunikationsteori
retorisk marknadsföring
du har lärt bra saker men själva grunden av dem utbildingar är hur man umgås med människorna, så det jag försöker säga är att nån som säjler korv i en kiosk kan veta mera än du med alla dina titlar om marknadsföring.

Jag har aldrig tror på meriter och titlar , jag tror på resultaten. Så du hade rätt jag ska låta bli att lyssna på dig med dina 2-års arbetserfarenhet.

"Stealth reagerar som en kund skulle kunna reagera"
jag vill inte och är inte intresserad om hans bedömningar som kund, inte ens som kodare utom bara som ANVÄNDARE.
Vill inte nå någon kund via dän här forum.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Givetvis, om din ambition är att uttrycka amatörism, så för all del - fortsätt!
Aotearoa - tino rangatiratanga
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

fisk
så ska det låta
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

På "dän här forum" får du inga kunder. NO SOUP FOR YOU!

Feedbackmässigt så är sidan amatörmässigt ihopslafsad.
iDon't care about your problems.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Lite intressant att du ber om kritik men vägrar ta till dig den...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Trappski wrote:Lite intressant att du ber om kritik men vägrar ta till dig den...
Jo, och det roliga är att dom flesta har skrivit konstruktiv kritik för den delen också. :)
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

verkar som tråden är död

tack så mycket till alla som skrev.
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Förstår inte hur du kan påstå att tråden är död , för idag så har du redan fått 3 inlägg.
Men du kanske skriver så för att du inte vill att folk ska skriva mer så att du inte behöver ta mer kritik?
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

and here we go again.....
Explorer
Som du ser dem 3 sista inlägg ( och med dig 4)
har inte kritiserat sidan, så vad snackar du om mer kritik?

explorer: "för idag så har du redan fått 3 inlägg.
Men du kanske skriver så för att du inte vill att folk ska skriva mer så att du inte behöver ta mer kritik?"
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Newcrap wrote:and here we go again.....
Explorer
Som du ser dem 3 sista inlägg ( och med dig 4)
har inte kritiserat sidan, så vad snackar du om mer kritik?

explorer: "för idag så har du redan fått 3 inlägg.
Men du kanske skriver så för att du inte vill att folk ska skriva mer så att du inte behöver ta mer kritik?"


Andas in och andas ut grabben. Du har fått svidande kritik för "din" sida, istället för att gå i försvarsställning så tycker jag du ska göra någonting åt det. Sedan är det praxis att svara på den kritiken man får, t.ex ifall du har använt templates, och/eller varför du inte skriver ut org-nummer på sidan ( Eftersom du enligt dig betalar skatt samt sociala avgifter).

Är det så svårt att besvara några få enkla frågor?

Sedan måste jag också berömma dig och hälsa dig välkommen till 64bits.se, men fortsätter du såhär så kommer din vistelse inte bli långvarig och trevlig. Tyvärr måste jag säga.

Mina 5$.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

halvarsson
genom hela tråden du har skrivit saker, och jag svarar inte dig eftersom jag inte fattar vad du vill ha

halvarsson: ( "t.ex ifall du har använt templates, och/eller varför du inte skriver ut org-nummer på sidan ( Eftersom du enligt dig betalar skatt samt sociala avgifter").

Om jag behöver veta nånting om skatt, jag går till http://www.skatteverket.se/ ( där finns information som du inte vet).
Sen varför skulle jag lämma dig nån org-nummer
varför skulle jag förklarar mig till nån som jag inte känner och jag vill inte känna.
Om du vill spela polis , du kan titta på Kalla fakta eller Beck.

"Sedan måste jag också berömma dig och hälsa dig välkommen till 64bits.se, men fortsätter du såhär så kommer din vistelse inte bli långvarig och trevlig. Tyvärr måste jag säga."

Tack för hälsningen
man, jag är den snällaste person som finns på jorden, men jag pallar inte vissa.

Det räcker med att läsa två rader om en svar för att få en hel intryck om persons inställningen. Han kan skriva många logiska saker , han kan låtsas att vara schyss men när du läser mellan raderna du förstår hans verkliga syfte.
Ska ta dig som exempel, egentligen du struntar i hela min webb och att kritiserar den, Din syfte är att "Spela superinternetpolis"
och jag kan ha mina egna syfte men jag är för gammal för att spela med dig nu (spelade polis med pistoler och sån när jag var typ 7). Så jag är jätteledsen ,snälla låt mig vara.

Ta ingenting personlig.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Jag finner inte ord.

TA ÅT DIG KRITIKEN ISTÄLLET FÖR ATT SKYLLA IFRÅN DIG!





punkt.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
scorpion
Hedersbit
Posts: 14
Joined: 2005-07-31 15:21:35
Location: Ronneby
Contact:

Post by scorpion »

Okej, dags för lite konstruktiv kritik då Cesar.

Till att börja med måste jag säga att din attityd är uppseendeväckande...

Nu till sidan:
För det första, rätta till alla stavfel, särskrivningar samt din meningsuppbyggnad. Det är inte förtroendeingivande när grammatiken på en sida är i samma nivå som en mellanstadieelevs. Språkligt är sidan fullproppad med fel. Håll förslagsvis även koll på när orden "de" och "dem" ska användas. Är du inte helt säker på hur det funkar, använd ordet "dom".

Sidan är på svenska, men menyn på engelska. Det känns lite sådär.

"Oberoende undersökningar har bevisat att företag som använder sig av Flash ökar antalet besökare till sin sida"
Jahaja... Vilka undersökningar?
Flash minskar snarare tillgängligheten på sidor.

Flash är inget programmeringsspråk.

Att en så liten sida inte validerar är också det lite löjeväckande.

Varför står det över huvud taget "Privacy policy" där nere när man inte kan läsa den?

Som många andra har sagt, sätt dig med med sidan och strukturerar upp den från grunden igen. Gärna utan stavfel och språkmissar. Har du problem med svenskan, låt någon kolla igenom texterna först (eller använd åtminstone någon rättstavningsfunktion).
Newcrap
Posts: 13
Joined: 2007-02-22 16:10:13

Post by Newcrap »

tack så mycket scorpin
ska fixa texterna nästa vecka
förresten jag heter inte ,cesar
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

Kritiken som har sagt håller jag med om...

Tycker bakgrunden blev lite tom till flashen.
User avatar
Nuttin
Posts: 2
Joined: 2007-03-12 8:36:31
Location: Stockholm
Contact:

Post by Nuttin »

Jag tycker att sidan har en väldigt bra färgblandning, samt ett bra upplägg. Dock så känns hover-ljudet i menyn lite skärande och oroväckande i mina öron. En ram runt det hela hade varit fint också, du har ju bara över och under för närvarande.
Du kan och jag kan, tillsammans kan vi mer
http://www.rasmus.inc.se
Showdown!
Posts: 2
Joined: 2007-03-28 12:31:35
Location: Sverige

Post by Showdown! »

Sidan skriker templatemonster och jag personligen hatar sidor gjorda helt i flash.. när jag surfar in på flashsidor och ser den där jävla *loading-mätaren* då trycker jag på back. Men det är säkert för att jag själv kollat på för många monstertemplates redan. :P

Troligtvis kommer datorovana kunder tycka det är flashigt (phun intended ;D ) med den störande menyn och ljudet. Jag startade själv en egen firma efter sommaren förra året där jag tänkte sälja hemsidor men min inriktning var mot småföretagare. Men jag kom på idén 6 månader försent så det var redan en som hade snappat åt sig alla kunder i kommunen som ville ha hemsida. :(

Lycka till med din firma, svartjobb eller vad du nu har plannerat men glöm inte att det är säljandet som är det svåra.. inte att göra sin egen hemsida!
Post Reply