Fråga: kan man flasha runt på Youtube?

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
lasse_vaken
Posts: 34
Joined: 2006-03-29 15:00:11
Location: norge,trondheim

Fråga: kan man flasha runt på Youtube?

Post by lasse_vaken »

Jag gjorde ett par flash filmer i min dator och uploadade dom på youtube. Men där sa dom att det var ett ogiltigt filformat? Kan man göra på något annat sätt för att få upp dom där? Sen undrar jag vilket program som är bäst ifall man vill dela upp en film som man själv har filmat i frames. Så att man kan lägga in bilder i alla frames t.ex. göra så att en kompis brottar ner nalle phu osv? hadet gött
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

YouTube wrote:What does "Invalid file format error" mean?

"Invalid file format error" means that your video is in a format that our system doesn't accept. We accept most file formats, including .wmv, .mov, .mpg, or .avi. If your video meets these minimum requirements and still won't upload, it may be due to a problem with the video compression you are using. We recommend the MPEG4 (Divx, Xvid) format at 320x240 resolution with MP3 audio.
Mao, de konverterar filerna över till flash i efterhand, förmodligen pga indexeringar, lägga in funktioner såsom maximering, ljudhantering osv.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Post Reply