Scrolla höger...

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Scrolla höger...

Post by Hipshot »

Alltså de flesta anser och lär gärna ut, att man skall scrolla nedåt på hemsidor. Men är det egentligen något fel att ha en sida där man scrollar åt höger så länge det stannar bara på det planet och inte blir några undersidor och annat udda? Jag hade kanske tänkt göra en "portfolio" där man scrollar höger och det nyaste alltid ligger åt vänster, skulle man kunna använda detta till t ex en blogg med eller liknande? Vet någon sidor som inte scrollar vertikalt?
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Det kan ju faktiskt fungera så länge du inte har breda kolumner med text, då kan det bli lite jobbigt, de flesta lär också bli ganska förrvirrade i början men jag själv gillar iden. Varför inte prova?
Glossolalia coats my skin
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Scrolla i sidled kan bli sjukt coolt om man har koll på vad man gör. Absolut värt ett försök. :)

Jag har inte stött på många sidor alls som scrollar i sidled, max 3-4 gånger under hela mitt internetaktiva liv. Det är inte direkt vanligt.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
Post Reply