Kritik på Maukas.se

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Simergy
Posts: 9
Joined: 2005-12-07 14:49:44

Kritik på Maukas.se

Post by Simergy »

Hej.

Så nu vare dags igen att kräva lite bra kritik från er. Jag skulle vilja att ni ser över hemsidan vad gäller design. Men också hur lätt det är att navigera på siten, etc. Allt ni kan berätta om vad ni tycker om sidan är bara bra för mig/oss.

Det är joomla jag använder mig av som grund, och jag är väldigt nöjd med den portal som den är just nu. Den fyller alla mina krav på hemsidan. Även designen är från grunden en template till joomla, med en hel del ändringar så att sidan skulle bli lite snyggare/cleanare.

Det är en fotbollsfreestyle sida om gruppen Maukas som det hela handlar om, och alla deras projekt etc. Och att sidan är lite "spräcklig" beror på att det helt och hållet är gruppen' stil. Grunge, street, vector.

Registrering/communitydelen på sidan är precis upplagd, så det är inte nödvändigt att ge kritik om den delen. (Om ni inte har något bra idé om funktioner etc.)

Det vore även jättebra om ni kunde berätta hur lättförstålig "lär dig trixa" sektionen på sidan är. Gå in under "lär dig tricken" i den sektionen för att kunna se videoklipp på alla trix etc. Är tricken för krångligt förklarat, eller är det bra som det är?


http://www.maukas.se

Tack på förhand!
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Första intrycket: Skön, runda hörn osv, passar bra in där de är.
Du gillar rött va? Om jag säger skär ner på rött så blir det trevligare att vistas på sidan.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Less is more.

I ditt fall, more is less.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

håller med talaren över, sidan känns lite för plottrig. Är det ett anarkist A jag ser i fav-ico? Dessutom är toppen mycket full av grejjer men scrollar man ned finns nästan inget alls :S ? Sidan i sig känns hyggligt pro men den ger också ett jobbigt intryck med sin skarpa röda färg speciellt med bilderna med vita ramar. Det blir då svårt att se de övre svarta/mörka bilderna i kontrast.
Post Reply