Kritik - Uppdaterad pepno!

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Elektric
Posts: 12
Joined: 2007-11-14 17:48:06

Kritik - Uppdaterad pepno!

Post by Elektric »

Sidan har nu fått sig ett ordentligt lyft, har i den nya designen tagit till mig kritiken som kom fram i den gamla tråden. Så kom gärna med lite kritik och åsikter på den nya designen, sidan hittar ni på: http://www.pepno.com

(Ansåg att det behövdes en ny tråd, då den gamla inte är aktuell med den nya designen)
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Mycket snyggt (everybody is a critic) meeeeen:

1. kanske en liten färgladare hoover bild på myguestbook osv?
2. den kantiga menyn sticker ut på fel sätt när allt annat har rundade hörn
3. kanske kan trimma ned menyn så att vissa saker bara syns när man faktiskt är inloggad?
4. Kanske lite mer snäll bakgrund, så ljust emot mörkt kommer skada ögonen på alla nattugglor som tittar på sidan :D

Annars en mycket snygg design, jag tycker kanske att den får en lite plottrig känsla men jag gillar också väldigt rena sidor. Den fyller funktionen och har en genomtänkt design. Vad det gäller färger ger bakgrunden ett lite för skarpt intryck emot den mycket ljusare huvuddelen av sidan. Vad det gäller usability så är sidan inget fel på (även om jag var tvungen att godkänna två sajter för att kunna köra alla script) och vissa kanske undrar om ath.cx :P men överlag ett bra intryck av sidan med ett litet minus på plottrighet från min personliga smak-fetish.

7 av 10 möjliga spixxar :D
Elektric
Posts: 12
Joined: 2007-11-14 17:48:06

Post by Elektric »

ath.cx är fixat... =), skall ta en titt på det med menyn... har faktiskt inte tänkt på det förut... och hoover bilder är en bra idé också.. bilderna blinkar i dagsläget när man har fått ett gästboksinlägg och dyl.

Angående den svarta bakgrunden, så visst är det kanske skönare med en mildare bakgrund. meeen, det inte lika snyggt... så den får nog stanna kvar där ett tag. ;)

Tackar för bra synpunkter! =)
Post Reply