Kritik på kombinerad blogg och nyhetssida

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
ZuqR
Posts: 5
Joined: 2005-10-07 13:08:52

Kritik på kombinerad blogg och nyhetssida

Post by ZuqR »

Pga sjukdom fick jag en vecka ledig och spenderade den med att vila upp mig framför datorn. Eftersom jag snabbt blev uttråkad började jag arbeta på en nyhetssida som listar alla nyheter rörande fildelning. Jag passade även på att sätta upp en blogg på sidan.

Den gick online den 1 maj och jag har därefter arbetat med att fixa småbuggar och mindre saker som inte fungerade riktigt från början.

Nu hade jag hoppats på lite kritik, tips och idéer. Sidan validerar inte till 100%, men detta har jag lovat mig själv att ordna nästa helg. Fram till dess så har ni kanske fler förslag på saker jag kan lägga till eller förbättra?

Till sist undrar jag även om ni har förslag på hur man kan nå ut till fler människor? Jag har anmält den till sökmotorerna och några topplistor för bloggar, men det känns inte riktigt som att det är tillräckligt?

Nyheter: Fildelning
Blogg: Fildelning
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Re: Kritik på kombinerad blogg och nyhetssida

Post by syntetisk »

ZuqR wrote:Till sist undrar jag även om ni har förslag på hur man kan nå ut till fler människor? Jag har anmält den till sökmotorerna och några topplistor för bloggar, men det känns inte riktigt som att det är tillräckligt?
Ett jättebra sätt att få trafik till sina sidor är via det naturliga sökresultatet i sökmotorer, men det har du säkert redan listat ut.

Dock så räcker det inte med att bara anmäla sidan till diverse sökmotorer utan det behövs även lite sökmotorsoptimering. Den mest effektiva metoden ,förutsatt att din sida är väl och rättbyggd, är inlänkar.

Det sägs att 1 bra länk är bättre än 10 dåliga, delvis sant.

Jag använder mig av ett automatiskt länkbytesprogram som heter http://www.recivelinks.com/. Du kan antingen lägga in länkar på dina sidor (finns instruktioner om hur du gör det där) eller köpa poäng som du sen kan få inlänkar för (kostar 15$ per 1000p och månad).

Lycka till!
Post Reply