Kodare/grafiker att ta över kod till nytt svensk community.

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
Cotton
Posts: 1
Joined: 2009-01-07 1:56:14

Kodare/grafiker att ta över kod till nytt svensk community.

Post by Cotton »

Hej.

Jag och en vän har lagt ner en del pengar (30.000 totalt) för kodning av ett svenskt community som kommer slå igenom.
Jag tänker inte gå in nu på vad det heter eller vad det är för sorts community på denna post.

Det är redan "grovkodat" (i PHP) vilket betyder att många communityfunktioner samt dom extra funktionerna (de tunga) är redan kodade, och väldigt bra kodat dessutom.

Vad det gäller design så är den inte lika utvecklad. Vi har en grund-design och layouter på hur det ska se ut, men vi saknar grafiska element och "det där lilla extra" som behövs för en iögonfallande hemsida.

Dom vi har betalat nu åker utomlands, så undrar vi om det finns någon/några som skulle kunna tänka sig att ta över efter dessa.

Det vi behöver är:
1 kodare som kan sätta sig in i koden/hemsidan, ta över koden, arrangera koden, eventuellt göra ändringar och lägga till funktioner som behövs. Dock inga större applikationer.
Det är ett plus om kodaren kan något annat språk, som t.ex. JavaScript eller liknande.

Tanken är att kodaren och grafikern ska jobba tillsammans. Så om ni känner någon som är duktig på grafik och som ni skulle kunna tänka er att jobba med så är det perfekt. Annars försöker vi hitta någon grafiker som passar.

Vi vill dock se någon typ av tidigare arbete som utförts av dig/er, portfolio av något slag.

Ersättning kommer att ges ut

För att ta kontakt med mig/oss så maila: cottontalk@gmail.com
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag kan tipsa om PHPPortalens forum för detta.

Bara ett förslag: 30k känns mycket billigt för en komplett communitylösning. Jag rekommenderar er att innan ni går i drift låta en tekniskt duktig snubbe göra hårda lasttester åt er så att det verkligen håller måttet, samt låta samma eller en annan snubbe testa mot alla vanliga säkerhetsrisker med PHP-applikationer.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
Post Reply