design synpunkter på min sida

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

design synpunkter på min sida

Post by Dreamblade »

jag håller på med en sida och koda kan jag men design är verkligen inte min grej. jag tar jätte gärna imot alla tips om att pigga upp sidans design www.ganer.se är sidan
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: design synpunkter på min sida

Post by fisk »

Kodmässigt finns en del fel:

http://validator.w3.org/check?uri=http% ... ne&group=0

Designmässigt så tycker jag att du håller hyggliga färger, bra kontraster, om möjligt så gör om den kliniskt datorskärmsvita '#FFFFFF' till en något mjukare färg för ögat. Men använd alltid största möjliga kontrast för text och bakgrund.

Budskap och funktion tycker jag dock är luddigt. Det tar ett ganska bra tag för en att greppa vad det är för sorts sida. Jag förstår nu att det handlar om att gå ner i vikt, men vad har det med gröna svenska landskap att göra? Jag får intrycket att det är någon vildmarkssida jag besöker. Jobba mer med tydligheten. Särskilt texten och logotypen. Dessa skall vara väl synliga, så att man snabbt ser avsändaren (och detta hjälper också besökaren med att förstå vad sidan handlar om).

Jag skulle gärna vilja se en visuell demonstration för icke-registrerade på vad sidan hjälper dem med. Framsidan, och de första textraderna skall innehålla en USP, svara på frågan: 'Vad är det som gör den här sidan/tjänsten unik och bättre än andra?'

Jobba på dessa aspekter så har du lyft sidan rejält.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Re: design synpunkter på min sida

Post by elvenman »

fisk wrote:Jag skulle gärna vilja se en visuell demonstration för icke-registrerade på vad sidan hjälper dem med.
Du kan logga in med demo@ganer.se lösen demo eller registrera dig nedan
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Re: design synpunkter på min sida

Post by Dreamblade »

tackar för synpunkterna
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: design synpunkter på min sida

Post by fisk »

elvenman wrote:
fisk wrote:Jag skulle gärna vilja se en visuell demonstration för icke-registrerade på vad sidan hjälper dem med.
Du kan logga in med demo@ganer.se lösen demo eller registrera dig nedan
Denna demo presenterar dock inte sidan på ett snabbt och lättvindigt sätt. Vill han "sälja" sin tjänst så tycker jag att en snabb överblick som inte innebär att lära sig systemet borde finnas.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply