Designkritik och synpunkter.

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Designkritik och synpunkter.

Post by maciato »

Yo, länge sen man var inne och skrev här. Fy på mig! Men vafasen. Stilat till en liten webblogg med butik. Skulle vara tacksam om ni kunde slänga en rad med synpunkter. Buggar?, idéer, allt ni kan komma att tänka på. ;D

Det jag själv redan vet om är att sidan inte direkt lyser av sin inriktning ännu. Något jag har svårigheter med innan butiken öppnat, då sortimentet inte är helt klart ännu. Men villa dunderkulla ska verka som en plattform för att sprida bild och form, via loggande, länkande & distrubering. Förhoppningsvis kommer siten kunna erbjuda ett brett utbud verk av konstnärer främst ifrån Sverige. Möjligen även konstmatriall såsom pennor, dukar, färg etc.


http://www.villadunderkulla.se
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Designkritik och synpunkter.

Post by Najze »

Lite tankar direkt:

Headern / bakgrunden kan du snygga till lite mer, gillar inte direkt något av det förutom träbakgrunden. Känns som om du försöker få det att se ut som flowerpower-kollektiv? :P

Trångt. Det är väldigt trångt över allt. Allt ligger tätt tätt inpå varann, bilder, text, det mesta. Gör mer utrymme. Ta t.ex. bort högerkolumnen och använd som utrymme för inläggen. Flytta det du har där upp till någon toppmeny.

Texten är lite svårläst, Gör den lite mindre, annan font skulle nog inte heller skada.

Känns som Rubrikerna borde ligga under datumet och inte tvärtom.

Sök-knappen längst till höger såg jag inte förrän jag skulle stänga ner sidan...
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Designkritik och synpunkter.

Post by maciato »

Grym kritik!
Gällande headern, känns det plottrigt med alla moln och skit? Bilen kanske skär sig lite mot bakgrunden? Stirrat mig själv blind, men vet att jag inte är klar än på långa vägar.

Ska se över om jag skall ta bort den högra kolumnen, letar fortfarande efter ett bättre sätt att hantera bilder. Inte hittat något galleri för wordpressen som klarar det jag vill.
Sen har jag haft funderingar kring att ändra fonterna, är presets från grundtemat jag använt som ligger inne nu. Inte hunnit kika efter vart jag ändrar än, seg som en gammal stövel.

Mer kritik! ! !
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Designkritik och synpunkter.

Post by Najze »

maciato wrote:Grym kritik!
Gällande headern, känns det plottrigt med alla moln och skit? Bilen kanske skär sig lite mot bakgrunden? Stirrat mig själv blind, men vet att jag inte är klar än på långa vägar.

Ska se över om jag skall ta bort den högra kolumnen, letar fortfarande efter ett bättre sätt att hantera bilder. Inte hittat något galleri för wordpressen som klarar det jag vill.
Sen har jag haft funderingar kring att ändra fonterna, är presets från grundtemat jag använt som ligger inne nu. Inte hunnit kika efter vart jag ändrar än, seg som en gammal stövel.

Mer kritik! ! !
Headern: Jävligt svårt att avgöra riktigt vad som är den felande länken. Prova gör själva huset /loggan större, och tyckte nog du ska flytta in den också i linje med inläggskanten.

Såg att du tagit bort den högre kolumnen. Vetefan faktiskt om det blev bättre, hehe.

Har du gjort om ett tema antar jag? Kanske skulle leta efter något annat tema? Är ju inte jättemycket du gjort "eget" om man säger så som skulle vara så svårt att byta ut i ett nytt tema. Försök hitta ett tema med mer harmoni. Något där det mesta är bra anpassat redan.
Post Reply