grafikkort med 6-pins tv-out

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

grafikkort med 6-pins tv-out

Post by borz »

har ett absolute outrageous tnt2 ultra med 6 pins tv-ut... antar att det är ganska ovanligt, kan nån hjälpa mig med mitt problem.... vill gärna lira cs på tv:n
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ska vara en vanlig supervideoutgång med idiotplugg, brde också ha legat en övergångskabel i lådan till kortet
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

problemet är att jag råkat slarva bort övergångskabeln och inte kan hitta den. nån som vet hur man får tag i en sån?
kanske någon vet hur man tillverkar den, borde inte vara så svårt...
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

borz wrote:problemet är att jag råkat slarva bort övergångskabeln och inte kan hitta den. nån som vet hur man får tag i en sån?
kanske någon vet hur man tillverkar den, borde inte vara så svårt...
kan du fotta hur den ser ut?
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det är en Minidin6ha till minidin4ha, kanske går att köpa även om jag aldrig har sett en sån
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

just det, kontakten är en exakt kopia av en ps2 kontakt, det går tom att koppla in musen eller t-bordet till den
User avatar
DENON
Posts: 67
Joined: 2002-09-19 19:34:39
Contact:

Post by DENON »

User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Hittade en lapp som av någon anledning låg i lådan till mitt grafikkort, stod något i stil med

"detta kort har tidigare levererats med en 6pols Svideokontakt och en adapter för anslutning till 4polig Svideoutrustning, denna kontakt har nu ändrats till en 4polig Svideokontakt varpå vi medsänder en vanlig 4polig Svideokabel."

Jag antar att den 6Poliga anslutningskontakten är något som finns i asiatiska länder efterssom mycket av detta kommer därifrån
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

var kan man köpa övergångskabeln, jag råkade ju tappa bort min?
Post Reply