headset

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Ponte
Posts: 301
Joined: 2003-05-06 23:09:32
Location: Lycksele
Contact:

headset

Post by Ponte »

Ska köpa mig ett headset, vill ha tips på nått billigt och bra, får kosta max 2-300 nånting :)
Vill köpa bärbar :)
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag har ett par Labtec Axis-302 och tycker de fungerar bra.
Det funkar även hyfsat till att lyssna på musik, men det är inget att ha om man sysslar med musikproduktion eller mixning.

Hur bra de fungerar för att lyssna på musik beror på hur petig man är, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet eller hur det nu var...

Labtec Axis-302 köpte jag på Kjell & Company för runt 250 har jag för mig. Ser nu att de har bytt ut de mot Axis-332 för 249:-
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

GuessWho wrote:Hur bra de fungerar för att lyssna på musik beror på hur petig man är, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet eller hur det nu var...
Sedan är ju frågan "Vad har du för anläggning?"....vad ska dom användas till? stereon/datorn? förmodar datorn då är ju frågan vad för ljudkort du har....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Även om man har en dator med ett billigare ljudkort märker man oftast stor skillnad mellan hörlurar för runt 200:- eller 500:- (om det inte bara är priset som skiljer dem åt).

Eftersom det var headset det var frågan om och inte hörlurar så utgår jag från att han kommer använda mikrofonen också. För voicechatt duger de som jag nämde tidigare bra. Videokonferans har jag visserligen inte provat men det borde ju vara ungefär som voicechat vad det gäller ljudet.

Poängen med det som spyse citerade från mig var att de går även bra att lyssna på musik om man inte har för höga krav.
Ponte
Posts: 301
Joined: 2003-05-06 23:09:32
Location: Lycksele
Contact:

Post by Ponte »

Jag har inte direkt höga krav, lurar som täcker öronen bra samt en mic som funkar ok :)
Vill köpa bärbar :)
Post Reply