Grafikkortsfel.... eller?

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
mei
Posts: 108
Joined: 2003-07-16 19:38:27

Grafikkortsfel.... eller?

Post by mei »

Har ett litet problem och det är så här.
Först startar jag dator och loggar in och så.. inga problem.
Sen när jag har surfat runt eller nått ett tag så går det först inte att klicka.
Sen går det inte att röra musen.
Och sen slocknar skärmen helt och hållet, men ibland vaknar den upp ibland och ibland startar datorn om.

Ja... jag syftar på att det är grafikkortet men jag vet inte... jag bytte till ett annat chassi för ett tag sedan och då gick det bra men sen när jag började fumla med att ta bort saker i WINDOWS XP (har 2000 nu) så som startup prylar och saker i systemet för att kunna få så mycket som möjligt av 3dmark... hoppas någon har ett vettigt svar.

Hårdvara:
CPU: AMD Athlon 2400+ (Osäker)
MEM: 512MB ram
GFX: Ati Raedon 9200
HDD: 2st, 1: 120GB , 2: 60GB
(Dualboot på win2k, knoppix)
Morgoth
Posts: 47
Joined: 2004-02-16 23:05:50

Post by Morgoth »

Var det en gammal skärm?
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

är det likadant i knoppix?

Edit, ah såg att du hade installerat 2k nu.

Hm, vet inte riktigt. Jag skulle ha börjat plocka ur och inaktivera saker ifall dte är likadant i alla OS.

Eventuellt även plockat moderkortet ur chassit och lgt det på bordet och kört allt utan chassi. Var försiktig bara om du gör så.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
mei
Posts: 108
Joined: 2003-07-16 19:38:27

Post by mei »

skärmen är en LG 17" skärm som det kanske är fel på, men det tror jag ej för att allt låser sig i datorn...

konstigt nog så blir det inte så i Knoppix(hdinstall)

tagit ur moderbordet ur chassi gjorde jag för ett tag sedan när jag skulle byta chassi (till mitt gammla pga av att det andra lät förmycket) och då om jag inte missminner mig så var det fel då med.

ja, iaf det är ett mysko problem som jag tror att jag nog måste leva med... den fungerar ju iaf efter 2 startups och då flyter allt på.
Post Reply