HJÄLP Tysklands beställning!!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

HJÄLP Tysklands beställning!!!

Post by Oden »

Fan nu har jag nog skitit i det blå skåpet jag beställde ett grafikkort ett Leadtek WinFast A400 Ultra TDH myVIVO i från www.norskit.de tre halv veckan sen jag skickade mail också frågade dom detta kort om dom hade detta fick tillbaka att det hade de nu visade det sig att det var inte som sagt sant har skickat två mail till dom om detta det enda som jag har fått som svar var från deras (automatically provided info) det värsta av allt är ju det att jag har redan betalt för kortet 5000:- känner mig lite lurad här och vete fan vad jag skall ta mig till kan nån hjälpa mig här vore väldigt tacksam. :[ :( ;(
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

VA!?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
corre
Posts: 659
Joined: 2002-03-08 10:49:39
Location: Kristianstad

Post by corre »

Om du lugnar ner dig två pinhål, använder RETUR och läser igenom det du skriver så får du fler råd.



Av det lilla jag fick ut så har du allså köpt ett grafikkort av en tysk butik och det strular med dom.


Nu har du lite tur för att det är ett EU land, och det finns vissa konsumetregler där också.


har du läst på

www.arn.se

www.konsumentverket.se


om det finns någon info där?

/erik
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

...vad som än hände så låter då inte nor-
skit så värst förtroendeingivande i mina öron...
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

ramelan wrote:Om du lugnar ner dig två pinhål, använder RETUR och läser igenom det du skriver så får du fler råd.



Av det lilla jag fick ut så har du allså köpt ett grafikkort av en tysk butik och det strular med dom.


Nu har du lite tur för att det är ett EU land, och det finns vissa konsumetregler där också.


har du läst på

www.arn.se

www.konsumentverket.se


om det finns någon info där?

/erik

Tack skall kolla detta Annars så kan det även bli en bil resa ner också
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har du betalt 5000 kr utan att ha mottagit något grafikkort? Eller missförstår jag dig.
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

Najze wrote:Har du betalt 5000 kr utan att ha mottagit något grafikkort? Eller missförstår jag dig.
japp det stämmer man betalar förskott till deras konto jag har alla papper kvar om utlandsbetalningen det tar fyra bankdagar sen när dom ser att pengarna har kommit in så skickar dom varorna tar en vecka ungefär men nu kan jag tänka mig att dom har problem att få fram kortet från leverantören men det skall ju inte jag behöva lida för när dom sa att dom kunde fixa fram kortet inann jag beställde. men jag tar och väntar ett till jag skickade ett mail till dom så får jag se vad dom skriver där.
Last edited by Oden on 2004-07-07 1:12:12, edited 1 time in total.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Vid allt som är heligt, använd interpunktion.
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

Dissident wrote:Vid allt som är heligt, använd interpunktion.
interpunktion ?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Oden wrote:
Dissident wrote:Vid allt som är heligt, använd interpunktion.
interpunktion ?
Jag tror att alla skulle må bättre och kunna hjälpa dig mer om du använde mer punkter, tog det lite lugnare när du skrev, kollade igenom det du skrivit och såg till att allting du skrev var förståeligt.

Står det något om ev. policys gällande sånt här på deras hemsida?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Dissident wrote:Vid allt som är heligt, använd interpunktion.
Han kanske köre en ace ventura. ;)


(då ska vi se ifall någon kopplar)
We dance to all the wrong songs
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Hmm, skumt namn på en tysk butik, ja menar NORSK-it ;D
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

lite skum rubrik.. (HJÄLP Tysklands beställning!!!)
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

spaceman75 wrote:lite skum rubrik.. (HJÄLP Tysklands beställning!!!)
Hm sluta röka hasch så är det inte så skumt :)
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Jo det är en skum rubrik. Tysklands beställning är en beställning gjord av landet Tyskland, vilket inte är fallet. RTFM...
Tysklandsbeställning ffs ;)
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

MadModder wrote:Jo det är en skum rubrik. Tysklands beställning är en beställning gjord av landet Tyskland, vilket inte är fallet. RTFM...
Tysklandsbeställning ffs ;)
men orka ens tjöta om det
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

här är ett som jag fick från dom av deras auto utskick har som sagt skickat två mail till dom å så kommer detta i stället säger mig inte skit när jag skall få kortet eller om.tycker ju ändå att man kan få ett mail från dom själva eller är det för mycket begärt.


Sehr geehrter Norsk-IT Kunde,
vielen Dank fuer Ihre Bestellung

Ihre Kundennummer lautet: xxxxx

Wie Sie bestimmt bereits festgestellt haben, sind leider einige
Ihrer gewuenschten Artikel aus der Bestellung xxxxxx vom 15.06.2004
momentan nicht lieferbar.

dies ist eine automatisch erstellte Info-Mail ueber
ihren momentanen Bestellstatus !

Hierbei wird ihnen angezeigt, welche Produkte zum momentanen
Zeitpunkt nicht lieferbar sind. Dies kann sich bei bestimmten
Produktarten jedoch auch kurzfristig wieder aendern.
(Liefertermine sehe Webshop unter www.norskit.de)

Beginnt der Artikel mit ZZ, dann ist dieser generell nicht mehr
in unserem Sortiment, also nicht mehr lieferbar, da meistens
generell nicht mehr vom Hersteller produziert.

Bitte teilen Sie uns, selbst wenn sie kein Interesse mehr an
diesem Artikel haben, mit wie wir mit der Bestellung verfahren
sollen. Bestellungen werden in solchen Faellen von uns nicht
automatisch storniert ! Zumeist wird vom Hersteller schon
ein entsprechendes Nachfolgemodell angeboten, wir nehmen jedoch
i.d.R. keine eigenmaechtigen Aenderungen an Ihrer Bestellung vor !

Sollte ein in dieser AUTOMATISCH ERSTELLTEN EMail ein Artikel
als nicht lieferbar angezeigt werden und Sie stellen bei einem
Blick in den Webshop fest das dieser evtl. doch inzwischen wieder
eingetroffen ist dann schicken Sie uns einfach eine EMail mit
einem kleinen Hinweis hierauf.
Dann ist der Artikel wahrscheinlich einfach nur nach dem Versand
dieser EMail bei uns eingetroffen. Sie helfen hierdurch uns
und Ihnen gleichermassen !

Mainstream-Produkte wie Prozessoren, Speicher, Grafikkarten,
Mainboards usw. treffen in der Regel alle 1-3 Tage neu bei
uns ein. Es besteht bei Standardartikeln also kein Grund zur
Sorge, falls diese Artikel kurzfristig als "nicht auf Lager
befindlich" angezeigt werden.
Als weitere Hilfe stehen Ihnen im Webshop Lieferterminanzeigen
fuer nicht auf Lager befindliche Artikel nur Verfuegung.

Wenn ihre Bestellung jedoch wirklich draengt, kann sicherlich
auch kurzfristig ein anderer, sofort lieferbarer, gleichwertiger
Artikel aus unserem Webshop gewaehlt werden.
Falls bekanntermassen am Markt schwer verfuegbare Ware angezeigt
wird, raten wir ihnen jedoch dringend zu einer alternativen
Wahl. Bitte beachten Sie, dass ein fehlendes
Produkt die Auslieferung ihrer gesamten Bestellung verhindert !

Artikelnummer Artikelbezeichnung Menge
------------------------------------------------------------
12749 Leadtek 256MB A400 Ultra TDH My ViVo 1


Daher moechten wir Sie bitten in diesen Faellen evtl. ein
Alternativprodukt aus unserem Programm unter www.norskit.de
auszuwaehlen.

Bitte teilen sie uns schnellstmoeglich ihre Aenderungswuensche
als direkte Antwort auf dieses Schreiben mit.
(einfach im Mailprogramm auf Antworten klicken !),
dann wird ihre Bestellung geaendert und somit umgehend komplettiert
und versandt.
Bitte achten sie bei Ihrer alternativen Wahl darauf, dass die
gewuenschten Artikel nach Moeglichkeit auch sofort ab Lager
lieferbar sein sollten, damit einer zuegigen Lieferung nichts
mehr im Weg steht.

Bei Vorkassenbestellungen teilen wir Ihnen unverzueglich den
evtl. zu zahlenden Restbetrag mit, bei Nachnahmebestellungen
wird der Nachnahmebetrag automatisch angeglichen.

Sollten Sie eine Teillieferung wuenschen,
so teilen Sie uns dies bitte per E-Mail mit.

Bitte nennen Sie dabei unbedingt Ihre Kundennummer.
Bitte haben Sie Verstaendnis, das wir bei jeder ausdruecklich
gewuenschten Teillieferungen gesonderte Frachtkosten
in Hoehe von z.Z. 12,49 EUR berechnen muessen,
bei Vorkasse natuerlich nur 7,99 EUR
(Dieser Betrag muss dann noch ueberwiesen werden).

Wir hoffen Ihnen hiermit gedient zu haben und verbleiben

mit freundlichen Gruessen

Ihr Norsk-IT Verkaufsteam

www.norskit.de verkauf@norskit.de
Norsk IT Management & Consulting A/S
Lussevika 43 N-4521 Spangereid

Diese E-Mail wurde automatisch generiert da ihre
Bestellung zum momentanen Zeitpunkt aufgrund
nicht lieferbarer Artikel noch nicht verschickt
werden konnte.
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Vad jag förstår så kan du välja ett annat kort ur deras sortimen för att ersätta det du inte kan få
Nix
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Tror att denna passar bättre i "hårdvara" eftersom vi har köpråd osv där med. Så jag flyttar den.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

babel fish översatte som följande: (dock försvann allt vad styckeindelning och läsbarhet heter)

Översättning med Babel Fish Hjälp

In English:
Very honoured Norsk IT customer, thank you for your order Their customer number reads: xxxxx As you certainly already determined, unfortunately some your desired articles from the order xxxxxx of 15.06.2004 is momentarily not available. this is an automatically provided info. Mail over its momentary order status! Here one indicates to them, which products are not available at the momentary time. This can change with certain produktarten however also at short notice again. (dates of delivery see Webshop under www.norskit.de) If the article begins with ZZ, then this generally no more is in our assortment, thus no longer available, since mostly generally no more does not produce from the manufacturer. Please you communicate to us, even if they have no more interest at this article, like we with the order to proceed being supposed. Orders are not cancelled automatically in such cases by us! Mostly by the manufacturer already an appropriate successor is offered, we makes however i.d.R. no arbitrary changes at your order! In these AUTOMATICALLY PROVIDED email an article should not be indicated as available and you placed with a view into the Webshop the this possibly nevertheless in the meantime again firmly arrived then to send you to us simply email with a small reference on that. Then the article arrived probably simply only after the dispatch of these email with us. They help thereby us and you equally! Mainstream products such as processors, memory, diagram maps, Main board etc. arrive usually every 1-3 days again with us. There is with standard articles thus no reason to the concern, if these articles as "nicht in stock befindlich" at short notice; are indicated. As a further assistance in the Webshop date of delivery announcements stand for you for articles stock present only order not in. If its order however really pushes, another, immediately available, equivalent article from our Webshop can be selected surely also at short notice. If well-known-measured with difficulty available commodity at the market one indicates, we guess/advise them however urgently to an alternative choice. Please you note that a missing product prevents the distribution of their entire order! Article number article indication quantity ----------------------------------------------------------- 12749 Leadtek 256MB A400 Ultra TDH My ViVo 1 Therefore we would like to ask you in these cases an alternative product of our program under www.norskit.de to possibly select. Please they communicate as fast as possible their suggestions for improvement to us as direct answer to this letter. (simply in the Mailprogramm on answers click!), then their order is changed and completed and dispatched thus immediately. Please they make sure with your alternative choice that the desired articles should also immediately be available from stock after possibility, so that nothing more stands to a brisk supply in the way. With pre-assembled eating orders we divide immediately you evtl. remainder also, with cash on delivery orders, which can be paid, the amount to be collected on delivery is adapted automatically. If you should wish a partial delivery, then you communicate this to us please by E-Mail. Please you absolutely call thereby your customer number. Please you have understanding, which we must compute with each express wished partial deliveries separated freight charges at a value of at present 12.49 EUR, with vorkasse naturally only 7.99 EUR (this amount must be still transferred then). We hope to have served you hereby and remain Yours sincerely Its Norsk IT sales team www.norskit.de verkauf@norskit.de Norsk IT management & Consulting A/S Lussevika 43 N-4521 Spangereid This E-Mail automatically generated there their order at the momentary time due to not available article yet not to be sent away could.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

Fick tillbaka detta i dag saken är att dom skickar ju till Sverige står det på deras hemsida. så detta verkar ju inte ricktigt klokt.


Sehr geehrter Peter Quick,

Danke für Ihre E-Mail an die Norsk-IT A/S.


Sorry but do not deliver to Schweden.


Bitte geben Sie bei jeglicher Konversation UNBEDINGT Ihren
Namen und Ihre Kundennummer an ODER antworten Sie einfach
auf diese Mail und erstellen bitte KEINE neue Email.
Nennen Sie dabei wenn möglich immer Ihre Ticketnummer !!!


Mit freundlichen Grüßen

Ihr NorskIT-Verkaufsteam für den deutschsprachigen Raum

www.norskit.de verkauf@norskit.de
Norsk-IT Management & Consulting A/S
Lussevika 43 N-4521 Spangereid Norwegen
Eingetragen im norwegischen Handelsregister
Gesellschaft nach norwegischem Handelsrecht
--
Sven 25
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

De står på min svarta lista iaf...
DDS for life!
Oden
Posts: 15
Joined: 2004-02-05 17:16:53

Post by Oden »

Axman wrote:babel fish översatte som följande: (dock försvann allt vad styckeindelning och läsbarhet heter)

Översättning med Babel Fish Hjälp

In English:
Very honoured Norsk IT customer, thank you for your order Their customer number reads: xxxxx As you certainly already determined, unfortunately some your desired articles from the order xxxxxx of 15.06.2004 is momentarily not available. this is an automatically provided info. Mail over its momentary order status! Here one indicates to them, which products are not available at the momentary time. This can change with certain produktarten however also at short notice again. (dates of delivery see Webshop under www.norskit.de) If the article begins with ZZ, then this generally no more is in our assortment, thus no longer available, since mostly generally no more does not produce from the manufacturer. Please you communicate to us, even if they have no more interest at this article, like we with the order to proceed being supposed. Orders are not cancelled automatically in such cases by us! Mostly by the manufacturer already an appropriate successor is offered, we makes however i.d.R. no arbitrary changes at your order! In these AUTOMATICALLY PROVIDED email an article should not be indicated as available and you placed with a view into the Webshop the this possibly nevertheless in the meantime again firmly arrived then to send you to us simply email with a small reference on that. Then the article arrived probably simply only after the dispatch of these email with us. They help thereby us and you equally! Mainstream products such as processors, memory, diagram maps, Main board etc. arrive usually every 1-3 days again with us. There is with standard articles thus no reason to the concern, if these articles as "nicht in stock befindlich" at short notice; are indicated. As a further assistance in the Webshop date of delivery announcements stand for you for articles stock present only order not in. If its order however really pushes, another, immediately available, equivalent article from our Webshop can be selected surely also at short notice. If well-known-measured with difficulty available commodity at the market one indicates, we guess/advise them however urgently to an alternative choice. Please you note that a missing product prevents the distribution of their entire order! Article number article indication quantity ----------------------------------------------------------- 12749 Leadtek 256MB A400 Ultra TDH My ViVo 1 Therefore we would like to ask you in these cases an alternative product of our program under www.norskit.de to possibly select. Please they communicate as fast as possible their suggestions for improvement to us as direct answer to this letter. (simply in the Mailprogramm on answers click!), then their order is changed and completed and dispatched thus immediately. Please they make sure with your alternative choice that the desired articles should also immediately be available from stock after possibility, so that nothing more stands to a brisk supply in the way. With pre-assembled eating orders we divide immediately you evtl. remainder also, with cash on delivery orders, which can be paid, the amount to be collected on delivery is adapted automatically. If you should wish a partial delivery, then you communicate this to us please by E-Mail. Please you absolutely call thereby your customer number. Please you have understanding, which we must compute with each express wished partial deliveries separated freight charges at a value of at present 12.49 EUR, with vorkasse naturally only 7.99 EUR (this amount must be still transferred then). We hope to have served you hereby and remain Yours sincerely Its Norsk IT sales team www.norskit.de verkauf@norskit.de Norsk IT management & Consulting A/S Lussevika 43 N-4521 Spangereid This E-Mail automatically generated there their order at the momentary time due to not available article yet not to be sent away could.


Jo det vet jag med men det är inte det som är grejen utan hur dom behandlar kunden.
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

Oden wrote:Fick tillbaka detta i dag saken är att dom skickar ju till Sverige står det på deras hemsida. så detta verkar ju inte ricktigt klokt.


Sehr geehrter Peter Quick,

Danke für Ihre E-Mail an die Norsk-IT A/S.


Sorry but do not deliver to Schweden.


Bitte geben Sie bei jeglicher Konversation UNBEDINGT Ihren
Namen und Ihre Kundennummer an ODER antworten Sie einfach
auf diese Mail und erstellen bitte KEINE neue Email.
Nennen Sie dabei wenn möglich immer Ihre Ticketnummer !!!


Mit freundlichen Grüßen

Ihr NorskIT-Verkaufsteam für den deutschsprachigen Raum

www.norskit.de verkauf@norskit.de
Norsk-IT Management & Consulting A/S
Lussevika 43 N-4521 Spangereid Norwegen
Eingetragen im norwegischen Handelsregister
Gesellschaft nach norwegischem Handelsrecht
--
Sven 25
Jag skulle föreslå att du, om du mot förmodan är säker på att det stod på hemsidan att de levererar till sverige, att du förklarar detta för dem, på engelska eller ännu hellre på tyska om du får hjälp av något eller någon... Lycka till!
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
bearZ
Posts: 129
Joined: 2002-03-08 6:46:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by bearZ »

Oden wrote:Fick tillbaka detta i dag saken är att dom skickar ju till Sverige står det på deras hemsida. så detta verkar ju inte ricktigt klokt.


Sehr geehrter Peter Quick,

Danke für Ihre E-Mail an die Norsk-IT A/S.


Sorry but do not deliver to Schweden.


Bitte geben Sie bei jeglicher Konversation UNBEDINGT Ihren
Namen und Ihre Kundennummer an ODER antworten Sie einfach
auf diese Mail und erstellen bitte KEINE neue Email.
Nennen Sie dabei wenn möglich immer Ihre Ticketnummer !!!


Mit freundlichen Grüßen

Ihr NorskIT-Verkaufsteam für den deutschsprachigen Raum

www.norskit.de verkauf@norskit.de
Norsk-IT Management & Consulting A/S
Lussevika 43 N-4521 Spangereid Norwegen
Eingetragen im norwegischen Handelsregister
Gesellschaft nach norwegischem Handelsrecht
--
Sven 25
Ärade Peter Quick!
Var snäll och ange erat namn och ert kundnummer vid varje konversation eller svara helt enkelt på detta mejl och var snäll och skriv inga nya mejl.
Ange då också om möjligt erat "ticketnummer"
Med vänliga hälsningar.

Unbedingt är lika med att det måste anges.
Post Reply