Universalkontroll > OneForAll 6 Kameleon

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Onanimate
Posts: 56
Joined: 2004-03-08 8:59:27
Location: Stockholm > Sollentuna

Universalkontroll > OneForAll 6 Kameleon

Post by Onanimate »

Funderar på att skaffa den kritikerrosade universalkontrollen som beroende på modell kan styra 1-6 enheter.

Vad jag förstår när man kollar på http://www.oneforall-int.com/english/pr ... rc/urc.htm , så måste jag köpa Kameleon 6-kontrollen för att kunna styra en ljudenhet, som t.ex. min kontrollenhet med display för 5.1-ljudet (logitech z-680) som går till DVD, dator osv.

Kollar man på egenskapslistan över Kameleon 4 (pratar om dem lila, second generation som dem kallas), så finns det ingen bild för att den kan styra ljudenhet? Trodde Man kunde välja själv vad man ville programmera in, då det ju bör vara samma "sorts" strålning från en VCR remote som från en audio-remote så att säga.

Någon som har några idéer och något klokt att säga? Rekommendera produkten samt ställe för inköp, nackdelar osv.

/Danne
Tomorrow is a little late..
CAN YOU AFFORD TO WAIT?!
Indolent we consume some more.
We need to cut Tellus some slack - then dangerous species won´t come back..
We will all pay for sure!
User avatar
BoogieMan
Posts: 718
Joined: 2002-03-07 23:29:57

Post by BoogieMan »

Rekomenderar den STARKT, köppte en Kameleon 6 2nd gen igår efter att damsugit runt på nätet efter tester & tittat på andra märken.

Dem är bara o programmera rakt upp o ner, skitenkelt samt uppgradera den från nätet (en ljudfil)

funkar klockrent inga problem alls, samt skitball & snygg finish

använder den till min
Yamaha RX-V640, Pioneer DV-464, Sony Wide TV 28" nagnag osv

KÖP den.

Japp du kan styra en Receiver med annan apparat i fjärren ex Cable, VCR osv

den jag har är
http://www.oneforall-int.com/english/pr ... C-8206.htm
AMD XP 2500+@XP 2700+|1024Mb DualDDR Samsung PC3200|A7N8X|Leadtek GF4 TI4400|80+120Gb HD SeaG ATA100|Chieftec+360W+2 Enermax Silent 80mm|19" 959NF***Amilo 1425 1,7|1024Mb|80Gb|ATI 9700 128Mb
Post Reply