Bluescreen of death

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Threedots_dead
Posts: 9
Joined: 2005-10-03 13:55:52
Location: Sverige

Bluescreen of death

Post by Threedots_dead »

Tjena. Vet inte om ni har några slags censurregler när det gäller sånt här, men jag ställer frågan så får vi se...

Fick ett mysko problem för några dagar sedan. När jag använder torrent-program som Bitcomet och andra så dyker det efter en stund upp en bluescreen med en massa text som sedan försvinner direkt innan jag hinner läsa. Sedan startar datorn om sig. Otroligt störande som ni kan förstå.

Någon som vet vad som kan vara fel? Jag vet inte vad jag ska göra eftersom jag inte hinner läsa vad som står i det där felmeddelandet...

PS. Har integrerat nätverkskort så jag kan inte uppgradera drivisarna till det...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Du kan ändra så felmeddelandet inte försvinner på direkten (Idiotisk defaultinställning av Microsoft, som för det mesta):
* System Properties / Advanced / Startup and...
* Bocka ur Automatically reboot

(Om du inte kört engelskt Windows så kör en nästan odagran översättning)
Threedots_dead wrote:PS. Har integrerat nätverkskort så jag kan inte uppgradera drivisarna till det...
Det kan du visst, om nya drivare har släppts.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Är det bara när du använder ett specefikt program? Finns det någon nyare version av det eller patchar?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Mazzze
Posts: 39
Joined: 2003-01-13 18:40:08

Re: Bluescreen of death

Post by Mazzze »

Threedots_dead wrote:Tjena. Vet inte om ni har några slags censurregler när det gäller sånt här, men jag ställer frågan så får vi se...

Fick ett mysko problem för några dagar sedan. När jag använder torrent-program som Bitcomet och andra så dyker det efter en stund upp en bluescreen med en massa text som sedan försvinner direkt innan jag hinner läsa. Sedan startar datorn om sig. Otroligt störande som ni kan förstå.

Någon som vet vad som kan vara fel? Jag vet inte vad jag ska göra eftersom jag inte hinner läsa vad som står i det där felmeddelandet...

PS. Har integrerat nätverkskort så jag kan inte uppgradera drivisarna till det...

Jag får också blåskärm av bitcomet. Använd en annan klient, av någon anledning funkar den inte på alla burkar.
Post Reply