Kommer inte in på HDD

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Kommer inte in på HDD

Post by GangZtra »

Har nu sökt runt lite på forumet men hittar inte den information jag vill ha så jag lägger upp en ny tråd.

Har ett problem med en av mina hårddiskar. Har en 80 GB där jag har mitt OS på så den sitter ju på master byglingen, sedan har jag en 120 gb på slave på samma kanal. Det funkar fint osv. Men sen har jag problem med min andre Seagate 80 GB. Har en DVD brännare kopplad på andra IDE kanalen som master och min 80gb som slave på samma kanal.
Men när jag försöker gå in på den 80 GB hdd:n så står det jag att jag måste formatera, har försökt med det men den vägrar göra det. Har kollat under administrationsverktyg/datorhantering -> lagring osv. och där står det nu att hdd:n inte är allokerad och att den är på 790GB.

Lite wierd tycker jag och söker nu svar! =)
User avatar
WipeClean
Posts: 403
Joined: 2004-09-10 9:15:37
Location: Dalarna

Post by WipeClean »

Ta bort CD-brännaren och sätt hd'n som master och kolla om det ser bättre ut?
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Ja det funkar, kanske köra dvd:n som slave eller?
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

En fråga på frågan nu då, Kan man ha 2diskar på en kanal och sedan en cd och en hårddisk på andra kanalen ? isåfall har jag missat något :P
The town where i was born...
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

AntzZ| wrote:En fråga på frågan nu då, Kan man ha 2diskar på en kanal och sedan en cd och en hårddisk på andra kanalen ? isåfall har jag missat något :P
Ja det skall funka, har själv kört det ;)
Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply