Vad jag känner mig korkad...

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Vad jag känner mig korkad...

Post by Niklas Berggren »

Öppnade lådan idag för att sätta in HDD Leden på allmän begäran, Det är en lång historia.

Hursomhelst satte jag in det men lade märke till att kylflänsens fläkt satt lite skumt... lade märke till att den satt i ett chassifläkt-uttag.
Det SKULLE ju kunna vara en anledning till att min BIOS sa att CPUfläkten gick i 0 rpm... rättade till och bemöts numera av korrekta siffror... Måste ha sovit när jag satte ihop burken...
Grattis Nicke! nu har du verkligen tänkt till...

Just nu behöver jag höra lite skit för att muntra upp mig! C'mon! gimme your worst shot!
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Idiot!

Alla gör vi misstag ibland ;)
...
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

mr_b0m wrote:Idiot!

Alla gör vi misstag ibland ;)
Behövde det där...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

äh jag gjorde samma sak i går, undra vafan itne cpuflärren snurra på servern, hade satt keylock på cpu-fan.... dom ser likadan ut och sitter breve varann på det mobot :)
live beyond, expand.
HaBiz
Posts: 142
Joined: 2002-03-09 23:39:09
Location: Göteborg, Hisingen
Contact:

Post by HaBiz »

JAG sparkade på min dator för att den inte startade när jag ville...
Kollade dagarna därpå.
Hade fan glömmt att trycka i Startknapps sladden på moboet ;)
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Tog av kylflänsen för jag skulle fixa fläkten så den gick på 7V.
körde sedan igång datorn för att kolla så att fläkten snurrade. Utan kylfläns på processorn ::)

Som tur är P3 seglivade ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag hade i min Seagate och IBM disk samtidigt, och pga brist på IDE så fick jag plugga ur min Zipdrive.. när jag sedan plockade ur IBM disken igen och startade så undrade jag en bra stund varför Zipdriven inte reagerade (Lysdioden funkade ju)... hade glömt att sätta tebax Zipen på IDE kabeln :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

jag har försökt starta datorn med "cmos clear-jumpern" på "fel sätt" och sen undrade jag varför jag inte fick någon bild.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Höll på mecka med cpun, plockade i och ur den några gånger och eftersom det är jobbigt å spänna fast kylflänsen varje gång så tryckte jag fast den med handen. Sen skulle jag in i bios och fippla lite, fick tillfällig sinnesförvirring och släpper flänsen varpå datorn tvärdör och vill inte starta nå mer...som tur va fick skickade jag in den och fick en ny ;D
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

hehe...

Post by benjamin »

Jag köpte mej en AMD XP 1600+, var så i gång att jag glömde att sätta på flänsen, det luktade mycket illa, men tack å lov så var AMD sweden snälla och jag fick en ny! :D
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Chappy
Posts: 7
Joined: 2002-03-07 23:48:35
Contact:

samma här,

Post by Chappy »

det var som när jag satte ihop min burk ....
den startade inte först sen så clerade jag Cmos en och satte byglen på fel pinnar och datorn startade inte ... så jag trodde jag pajat nätagget först...
men sen kom jag på efter 5 timmar att jag ahde satt buglen fel..
| AMD Athlon T-bird 1,3Ghz@1,3Ghz | Leadtek GF4 Mx440 64mb Coren: 270@285Mhz Minne: 400@490Mhz | 384mb PC133 Cas 2 | Windows XP Pro |ÍBM 75Gxp 60Gb |
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

vissa har ju glömt att sätta i sladden till cpu fläkten,
och sedan kört en 3d mark och undrade varför det laggade så
och konstaterade sedan att prollen var 75 grader ajajajaj med den klara sig min fina t-bird 1400 :-)
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

klockade min AMD K6-2 när den var igång på ett LAN en gång. Man kan tycka att jag borde reagerat på att processorfläkten var igång :P Kanske borde nämna att både den och mobot blev grillat.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

alla klantar vi till det ingen e perfekt :) ............. utom jag då ;)
Anti
Posts: 67
Joined: 2002-03-08 13:03:16
Contact:

Post by Anti »

Polaren ringde häromdagen. Han hade grejat lite inne i datorn och senare när han startade upp den hittades inte den ena hårddisken i bios läget. När smarthuvet ser att han inte kopplat in strömkontakten till hårdisken stoppar han in den utan att först stänga av datorn först. Den disken gick sönder med en gång :-). Den killen lyckas ta sönder nått varje gång han ska leka tekniker. förra gången krossade han en splitter ny AMD 1200. Tur att killen är tät för han köper nya prylar hela tiden.
P4 3Ghz med 1024 Kingston HyperX
Asus p4c800 - E deluxe
Western Baracuda 10rpm SATA
Saphire ATI 9800XT 256Mb
Post Reply