Floppy anslutning med död 5e-pin

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Hedin
Posts: 27
Joined: 2005-09-06 0:38:46

Floppy anslutning med död 5e-pin

Post by Hedin »

Hallå.
Vad är det för skillnad på en anslutning på ett moderkort som har bortplockad 5-pin istället för 3-pin som det brukar vara på alla andra???

Har nämligen fått tag i ett sådan, har aldrig sett att det varit så förr. Så nu har jag ingen floppykabel som passar!!!

Enligt den här så är behövs varken 5 eller 3?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Man tar bort en pinne och blockerar detta hål i kabeln för att förhindra att kabeln vänds fel, tyvärr händer det ibland att olika företag väljer olika pinnar att ta bort och så går det som det går.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Hedin
Posts: 27
Joined: 2005-09-06 0:38:46

Post by Hedin »

Ok
Tror du det funkar fall jag tar bort pin 3 från kontakten på moderkortet?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag tror du kommer förstöra moderkortet, det är bättre om du borrar upp hål för den tredje pinnen i din kontakt
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply