BSOD igen.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

BSOD igen.

Post by AntzZ| »

Hejsan, känns som att jag kommer tillbaks hit med samma problem igen.

Jag har börjat få BSOD konstant, började för någon vecka sedan, men inte alls ofta så tänkte inte mer på det. Men nu händer det 1-5 min efter omstart, hinner inte starta något program alls. Jag förstår inte hur jag använder program som folk länkar till, där man kollar upp minnen osv.

googlade på felkoden jag fick

0x0000009c (0x00000004, 0x805461f0, 0xb2000000, 0x00070f0f)

men blev inte klokare på det.

Jag orkar inte formatera om skräpet igen, datorn är kanske 2 år gammal, är en låne dator från jobbet (fujitsu siemens, inte dell) så har inte direkt fria händer när det gäller att öppna den osv.

Antar att vad som hellst kan ge BSOD, ram, cpu, hårddisk, operativsystem osv osv, så blir svårt att lista ut det. Tack för svar.


EDIT: Slänger upp en bild.

http://img117.imageshack.us/img117/2193/hpim1237ps9.jpg
The town where i was born...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Kan mycket väl vara minnet som spökar.

1. Surfa in på http://www.memtest86.com
2. Tanka ner en iso
3. Bränn iso:n med lämpligt program
4. Stoppa i skivan i datorn som bråkar och boota upp, välj att den skall boota på skivan.
5. Vänta en stund eller tre (kan ta allt från en kvart till fler kvartar, beroende på hur mycket minne och snabb dator du har).

Snigel har juh annars plitat ihop en mycket användbar felsökningsguide.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Peter Wall
Hedersbit
Posts: 7026
Joined: 2002-03-08 0:52:56
Location: Stockholm
Contact:

Post by Peter Wall »

Om du kan ordna en minnesdump och lägga upp så kan jag nog hjälpa dig ta reda på vad det är som orsakar problemet. Men gör det som elven säger först och se om inte det räcker.
Diplomerad webbutvecklare
Microsoft Certified Professional Windows 2003
Microsoft Certified Technology Specialist Windows Vista
"Did you know kidneys and applesauce are a delicacy in Sweden? I'm gonna get my applesauce back!"
Post Reply