Kom hem till dvd´n !?

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Kom hem till dvd´n !?

Post by AntzZ| »

Hej, vad i h-e har hänt här ? Dvd´n fungerar inte och jag är helt lost när det gäller sånt här. hoppas det går att lösa.
Den hade stått på ett par timmar, displayen hade tre brun/gula ränder på sig istället för den normala gröna färgen där det står kapitel/tid osv.
http://img233.imageshack.us/img233/5716 ... 38gjq5.jpg


Detta är alltså ett kretskort som sitter inne i dvd spelaren, kanske jag skulle ha sagt, det luktade som om hela rummet hade brunnit, ser ni ingenting konstigt på bilden alls då ? Det var det enda jag kunde hitta i spelaren som såg mysko ut..


Ny länk: http://img90.imageshack.us/img90/5497/hpim1238gxs6.jpg

1 och 2 är något mjukt material som ligger lite här och var i spelaren, löst.

3 är en lös sak som passar på nr 4, vågade inte trycka dit den dock.

Har det "exploderat" tro ? :P
Last edited by AntzZ| on 2008-01-02 20:14:47, edited 2 times in total.
The town where i was born...
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Vad länkar du till?
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Fin blomma, dock. Häng upp på väggen.
Dyslexi
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Något allvarligt har hänt med din DVDspelare, något har backspännt eller överspännt kondensatorerna och fått dem att explodera. Jag skulle tro att den där spelaren passar bäst i elektronikåtervinningen, om du inte har garanti kvar, då bör du returnera den.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

jaha okej, tråkigt, den är nog något år gammal nu så får väl köpa en ny, har du någon idé varför det har hänt ? var det bara otur eller finns det speciella fall ? tack för svar
The town where i was born...
Post Reply