Ständiga bluescreen

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
mahme
Posts: 160
Joined: 2005-01-09 11:30:37

Post by mahme »

Hittade ett program som heter SeaTools den ska man kunna köra i dosläge, håller på bränna en iso på bärbara nu. Vi får se hur det fungerar med det programmet. Säger den att det inte är något fel på hdd så är det bara moderkortet kvar som kan krångla. Eller vad säger ni?

EDIT: Jag körde det långa testet med SeaTools som scannar varje sektor och den klara testerna utan problem. Jag börjar nu tro att det är mitt moderkort som är defekt eller något, alla förslag tages emot som jag kan testa innan jag skickar iväg moderkortet till Inet. Vad är förresten chansen att det är fel på CPUn?

"Here are some functionality symptoms and issues your system might display if your capacitors are failing. Please note that these symptoms can occur even if your capacitors are not showing the physical signs demonstrated above. This is a rare occurrence, but it does happen. Most of the time, there will be physical signs of failure."

System Faults:
Motherboard fails to POST.
Memory Test Fails.
System randomly and/or constantly reboots itself.
Fails to fully boot (or even install) Operating System.
System randomly and frequently freezes.
Random & frequent 'Blue Screens of Death'

Datorn lider exakt av dessa symtom, nu börjar jag bli 90% att det är moderkortet som strular. Dock hitta jag inga synliga fel när jag sökte igenom moderkortet.
mahme
Posts: 160
Joined: 2005-01-09 11:30:37

Post by mahme »

Jag plocka isär alla delar och byggde om datorn utanför chassit men det hjälpte inte heller. Får bluescreen när man ska installera operativsystemet. Vad tror ni? finns det något mer jag kan testa?
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Det verkar vara moderkortet, så lämna tebax det och få ett nytt
Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply