Streama musik från dator till stereo

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Streama musik från dator till stereo

Post by egar »

Jag söker en lösning för att kunna streama musik mellan min dator och stereo. Jag har möjligheten att göra detta idag via min xbox men jag skulle vilja sköta all musikhantering via min dator istället.

Jag har sneglat lite på AirPort Express med AirTunes vilket verkar vara en bra lösning för min del, men jag vill inte låsa mig till att använda iTunes även om det just nu är mitt val av musikspelare. Det som talar för AirPort Express är priset på 895kr och jag skulle gärna vilja se ett alternativ i ungefär samma prisklass.

Jag har visserligen sneglat en aning på Popcorn Hour A-100 men den är aningen dyr med tanke på att jag redan har en maskin som jag ser strömmad video med. Någon som har koll på hur bra Popcorn Hour strömmar musik? Styr jag musiken via datorn, eller via Popcorn Hours egna gränssnitt?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

En SqueezeBox kanske?

Hängde inte riktigt med hur du tänkte styra det hela. Vill du kunna fjärrstyra mediespelaren från datorn eller räcker det med att spelaren kan nå musiken och centralt lagrade spellistor på din PC?

Popcorn Hour har jag ingen praktisk erfarenhet av, men enligt många tester är den rätt så trist som musikspelare.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

SqueezeBoxen styr du iaf antingen via en fjärrkontroll, eller ett webbinterface mot den dator (linux/mac/windofs) som själva servern slimservern ligger på. Mycket smidigt må jag säga.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Post Reply