Ljudet slutat funka :/

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
tolga
Posts: 2
Joined: 2006-12-05 21:31:46

Ljudet slutat funka :/

Post by tolga »

Tjena

Jag fick ett problem 2 dagar sen som består av att min dator vill inte spela upp ngn form av ljud.
Det började en morgon med att mina hörlurar brusade lite lätt på högra högtalaren hur som lekte jag med plug in saken så kom ljudet ibland, tänkte "fan har sparkar lite för ofta på den" så jag testade sätta in plug in saken på baksidan av datorn inget ljud.
Nästa dag när jag satte på datorn var ljudet borta helt, testat 2 olika hörlurar samt högtalare inget funkar varken fram eller baksida. kommer bara lätt ljud fårn högra typ ett piiiiippp bara inget ljud.

Jag har testar installera om drivrutinerna till mitt ljudkort men det funkade inte heller, bågra tips?

Min dator jag har heter: Packard bell - imedia mc 9107 och ljudkortet bär namnet: Realtek ALC 888

länk till datorn: http://www.packardbell.se/products/stat ... 1-587.html

jag använder mig av windows XP vet inte exakt vilken modell det är men XP är det :P

Jag vet inte men datorn säger typ "du kan ha råkat ut för programförfalskning" så kanske själva windowsen gör att ljudet fular sig, dock har det funkat i 3 månader nu, så jag skulle inte tro det var problemet.


Hjälp mig! :)
Post Reply