Trådlöst gränssnitt vad är det??

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Undran
Posts: 13
Joined: 2009-08-10 9:30:42

Trådlöst gränssnitt vad är det??

Post by Undran »

Hej
Har precis packat upp min ny inköpta Acer Aspire den har LAN-kort (det är väl Nätverkskortet?) i så fall heter det
– Atheros AR8131 PCI-E Ethernet Controller och Trådlöst gränssnitt

Jag kommer inte ut på nätet, och när jag felsöker får jag meddelande att jag har inget trådlöst nätverkskort. Trodde att Trådlöst gränssnitt var på så sätt att jag skulle komma ut på nätet.

Är jag ute och cyklar, ska jag lämna tillbaka den här datorn för att den saknar trådlöst nätverkskort som jag trodde ingick.

Upptäckte precis att något som heter Nätverksstyrenhet saknar drivrutiner, är det något ska finnas om nätverkskortet ska fungera?

Glad för råd och kommentarer
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Trådlöst gränssnitt vad är det??

Post by mkk »

Gå in på tillverkarens webbsida (http://www.acer.eu) och tanka hem drivrutiner för just den datormodell som du har köpt. Det kan mycket väl vara just den drivrutinen som saknas fastän den redan borde vara installerad. Kolla även så att det trådlösa inte bara är avstängt; oftast finns det en indikatorlampa för det och en tangentkombination eller rent av en särskild knapp för att stänga av det trådlösa nätverket när man av någon anledning inte vill ha det aktivt.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply