Datorbutiken
-
- Posts: 1027
- Joined: 2002-03-15 20:07:32
råkade ut för det jag med.. fick vänta ganska länge på en av två komponenter jag beställt..skuggan| wrote:Enda problemet som jag ser det med datorbutiken, som jag har fått uppleva många gånger är att deras info om när saker kommer in i lager stämmer SKIT!!!
"På väg", det kan innebära att det tar över 2 veckor att få hem sakerna. Men beställer man saker från lager så funkar det fint.
-
- Posts: 125
- Joined: 2002-09-10 12:06:06
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Köpte
Clonec wrote:Köpte 1 st IBM disk på 80 gb för 1 år sen.
kommer inte ihåg vad den kostade men den funkade inte när jag kopplade in den, riingde till datorbutiken. fick retur nummer och skulle skicka tillbaka den.
Men inte FAN stod dom för någon frakt för det. så det lilla man sparade på att handla där det fick man lägga ut på frakten för retur.......
SKIT DÅLIGT.
P.s Handlar aldrig mer på datorbutiken.com/se D.s
DB står för frakten... Du kan ringa till dem så skickar de dig en frakt-lapp helt utan kostnad....
Jag och en kompis köpte varsin dator i delar av dem.. Allt fungerade, utom ett moderkort! och leveransen gick snabbt...
Jag skickade efter lite testande in moderkortet.. Det hittade inte tangentbordet och gick inte att starta pga det...
3-4 dagar senare.. Så får jag hem ett nytt moderkort...
Testar detta med.. Men får ingen bild, testar med flera olika uppsättningar.. fortfarande ingen bild..
Skickar in det igen.. 3-4 dagar igen.. Sen har jag ett nytt moderkort hemma..
Plockar ihop sakerna.. Funkar hur bra som helst..
Båda gångerna stod DB för frakten...
Tycker det är ypperligt skött.. Tråkigt bara att man har oturen att få två defekta moderkort efter varandra!
Jag har inte handlat nåt av datorbutiken, däremot har jag köpt ett grafikkort begagnat som jag nu fått skicka på retur till datorbutiken. Än så länge har dom skött sig exemplariskt, otroligt smidig hantering och dom står dessutom för frakten både dit och tillbaka!
Jag återkommer när mitt ärende har blivit behandlat (skickar in grafikkortet när min fraktlapp har kommit).
Jag återkommer när mitt ärende har blivit behandlat (skickar in grafikkortet när min fraktlapp har kommit).
Systemvetare / Taxichaufför
Chieftec BX-03B | Abit NF7-S V2.0 | XP2500+ Barton | Corsair PC3200 DDR 1024 MB | Powercolor 9600 XT VIVO |
| MAXTOR MAXLINE III 250GB 7200RPM S-ATA 16MB | Seagate Barracuda 160 GB 7200.7 S-ATA | 19" LG Flatron 900P |
Chieftec BX-03B | Abit NF7-S V2.0 | XP2500+ Barton | Corsair PC3200 DDR 1024 MB | Powercolor 9600 XT VIVO |
| MAXTOR MAXLINE III 250GB 7200RPM S-ATA 16MB | Seagate Barracuda 160 GB 7200.7 S-ATA | 19" LG Flatron 900P |
stämmer bra det jag fick vänta 2 MÅNADER på min hercules tft skärm 920 pro dvi 17"skuggan| wrote:Enda problemet som jag ser det med datorbutiken, som jag har fått uppleva många gånger är att deras info om när saker kommer in i lager stämmer SKIT!!!
"På väg", det kan innebära att det tar över 2 veckor att få hem sakerna. Men beställer man saker från lager så funkar det fint.
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
Intel Core Duo E6600 2.40 GHZ
Geforce BFG 8800 GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB 2GB
Hd: WD 80 gig WD 120 Gig
Kanske beror på att den princip alltid har varit en bristvara oavsett var man beställt.Delekhan wrote:stämmer bra det jag fick vänta 2 MÅNADER på min hercules tft skärm 920 pro dvi 17" :-[ :-[ :-[skuggan| wrote:Enda problemet som jag ser det med datorbutiken, som jag har fått uppleva många gånger är att deras info om när saker kommer in i lager stämmer SKIT!!!
"På väg", det kan innebära att det tar över 2 veckor att få hem sakerna. Men beställer man saker från lager så funkar det fint.
Fick vänta 4 veckor på min 920 själv... var värt väntan dock! :)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
Hur lång tid tar det att få sina grejer om det står följande i ett orderstatusmail:
”Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans.
Inom 48 timmar från packning av din order skickar vi automatiskt ut en leveransbekräftelse via mail.”
Någon som vet på ett ungefär?
”Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans.
Inom 48 timmar från packning av din order skickar vi automatiskt ut en leveransbekräftelse via mail.”
Någon som vet på ett ungefär?
”Det är ingen glädje i att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i att göra det.”
~48 timmarLikgiltig wrote:Hur lång tid tar det att få sina grejer om det står följande i ett orderstatusmail:
”Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans.
Inom 48 timmar från packning av din order skickar vi automatiskt ut en leveransbekräftelse via mail.”
Någon som vet på ett ungefär?
Kanske personalen på DB vet mer, eller?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Beställde ett Corsair CMX 3200 minne när det var ganska så nytt på markaden... Skitglad gick man ner på posten och gav den gamla damen i kassan 2600:- och sen bar det hemåt för att testa... Märke dock till min fasa att det var ett 256 meg minne och inte ett 512 de hade skickat. Det hjälpte inte heller med 30minuter pausmusik i luren när man ringde upp dem... De har bra sortiment och pris, men besvärligt att kontakta och rma hanteringen är väl inte heller den bästa. Men trots det så är det mellan Komplett och DB det vägs imellan när jag ska ta hem grejor...
Opteron 175 @2640 Prometeia cooled
Abit KN8 Ultra 2gig Corsair 4000Twinx
2*Raptor 36 gig raid 0
X1800XL @631/634 Stockcooling
Abit KN8 Ultra 2gig Corsair 4000Twinx
2*Raptor 36 gig raid 0
X1800XL @631/634 Stockcooling
DB har blivit extremt duktiga på att leverera snabbt.
Bäställde diverse lagervaror på måndags morgonen allt va framme på tisdagen samma sak hände när jag återigen beställde på onsdagen och kunde plocka ut ännu ett paket på torsdagen. allt packades och åkte iväg samma dag som beställningen gjordes.
Bäställde diverse lagervaror på måndags morgonen allt va framme på tisdagen samma sak hände när jag återigen beställde på onsdagen och kunde plocka ut ännu ett paket på torsdagen. allt packades och åkte iväg samma dag som beställningen gjordes.
Min dröm din verklighet
c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Returer
Jag beställde en dator i delar på en fredag och fick grejerna på onsdag eller torsdag. Det var helt okej. Men fick strul med moderkortet. Det har nu fått 1,5 vecka sedan jag skickade det och när man på deras hemsida begär returstatus, säger dom att den står i kö för att behandlas....
Jag tycker att returer borde ha högre prioritet. Men det tjänar förstås mer pengar på låta teknisk personal montera datorer än felsöka returer. Hur som helst tycker jag det är kasst, mer respekt borde ha för sina kunder.
Jag tycker att returer borde ha högre prioritet. Men det tjänar förstås mer pengar på låta teknisk personal montera datorer än felsöka returer. Hur som helst tycker jag det är kasst, mer respekt borde ha för sina kunder.
Hade ett Grafik kort TI4200 som var defekt. Fick skicka in det som retur till DB och efter ca 1 ½ v fick jag beskedet att det INTE var defekt trotts en utförlig beskriving på felet (Pixel fel)
Så dom skickade tillbaka det samt jag fick stå för kostnaderna för felsökning samt frakt.
Jag kopplade in kortet igen och visst, felet kvarstod.
Kontaktade dom igen och fick skicka in kortet igen, denna gång pga att jag bifogat screenshots på hur det såg ut när jag spelade. (Undrade verkligen om dom hade testat produkten över huvudtaget då de syndes så klart på dom screenshot jag skickade) Vilket dom borde ha sett vid ett test
Men efter det så konstaterade dom att varan var defekt, jag fick byta ut den, t om uppgradera de (till ett FX5900) mot ersättning samt att dom återbetalade dom utlägg jag hade haft för frakt+felsökningsavg.
Förutom den incidenten så har jag bara possitiva saker att säga om DB
Så dom skickade tillbaka det samt jag fick stå för kostnaderna för felsökning samt frakt.
Jag kopplade in kortet igen och visst, felet kvarstod.
Kontaktade dom igen och fick skicka in kortet igen, denna gång pga att jag bifogat screenshots på hur det såg ut när jag spelade. (Undrade verkligen om dom hade testat produkten över huvudtaget då de syndes så klart på dom screenshot jag skickade) Vilket dom borde ha sett vid ett test
Men efter det så konstaterade dom att varan var defekt, jag fick byta ut den, t om uppgradera de (till ett FX5900) mot ersättning samt att dom återbetalade dom utlägg jag hade haft för frakt+felsökningsavg.
Förutom den incidenten så har jag bara possitiva saker att säga om DB
Last edited by Hammer on 2005-01-03 5:38:45, edited 1 time in total.
Jag AVRÅDER STARKT från att köpa från datorbutiken.
Jag köpte en lcd-monitor där. när jag packade upp den så såg det ut som någon annan redan hade haft den före mej (flott och märken). Det visade sej även att monitorn hade en massa pixel defekter, så jag bestämde mej för att skicka tillbaks den. Det enklaste sättet var att helt enkelt ångra köpet. Efter att ha väntat 3 veckor utan att få några pengar tillbaks, bestämde jag mej för att ringa dem och se om pengarna var på väg. Det visade sej att de inte ville ta tillbaks monitorn då de sa att det fanns för många fingeravtryck på skärmen (jag undrar vems).
När jag fick tillbaks monitorn, var skärmen repad och med ytterligare trasiga pixlar (denna gång pixlar som lyser konstant).
Jag har gjort många bra köp via internet och vid de få tillfällen som jag tidigare varit missnöjd, har det aldrig varit svårt att returnera varan och få pengarna tillbaks. Datorbutiken borde dock slås igen innan fler personer blir drabbade.
Jag köpte en lcd-monitor där. när jag packade upp den så såg det ut som någon annan redan hade haft den före mej (flott och märken). Det visade sej även att monitorn hade en massa pixel defekter, så jag bestämde mej för att skicka tillbaks den. Det enklaste sättet var att helt enkelt ångra köpet. Efter att ha väntat 3 veckor utan att få några pengar tillbaks, bestämde jag mej för att ringa dem och se om pengarna var på väg. Det visade sej att de inte ville ta tillbaks monitorn då de sa att det fanns för många fingeravtryck på skärmen (jag undrar vems).
När jag fick tillbaks monitorn, var skärmen repad och med ytterligare trasiga pixlar (denna gång pixlar som lyser konstant).
Jag har gjort många bra köp via internet och vid de få tillfällen som jag tidigare varit missnöjd, har det aldrig varit svårt att returnera varan och få pengarna tillbaks. Datorbutiken borde dock slås igen innan fler personer blir drabbade.
jag har inte haft ett ända problem med datorbutiken.com , allt har kommit i tid och utan några skador. Fint packeterat var det med
AMD Athlon 64 3200+ 2,2Ghz Newcastle, MSI k8n neo, AOpen Geforce 6600 GT 128 MB DDR3 AGP, 2x512MB DDR , 1x333mhz, 1x400mhz. Aspire X-Dreamer II Blue. | Windows Xp Home
Webbserver/workstation:
Intel P2 350Mhz, 512Kb cache. 96Mb DDR Ram . Linux, Debian
Webbserver/workstation:
Intel P2 350Mhz, 512Kb cache. 96Mb DDR Ram . Linux, Debian
vart står d att d e fraktfritt vid beställning över 500kr? jag har plockat ihop delar för ca 9000 kr, fast längst ner på sidan står d att 299kr frakt tillkommer.. ... har ju iofs inte beställt ännu..nissse wrote:Bra priser, gratis frakt vid beställning för över 500:- har skickat mina grejer inom 24timmar när jag beställt (iaf de senaste 5 gångerna jag beställt, de var lite segare runt mellandagarna i vintras men det får man väl räkna med )
Har haft ett problem med datorbutiken. Min DVD brännares läsare va glapp så jag skickade tillbaka den. Fick tillbaka den och jag fick betala frakten för enligt dom fungerade den. Fick igång en skiva 1 gång på den sen slutade den helt fungera. Orkade inte skicka tillbaka denna gången för att åter stå för frakten så jag köpte en ny i en lokal affär här. Så jag tycker det va rent sagt förjävligt